Τον Μάιο έγινε το κορυφαίο σε πωλήσεις ηλεκτρικό όχημα
Μετά από χρόνια κωλυσιεργίας στον αγώνα των ηλεκτρικών οχημάτων, η Toyota επιτέλους αλλάζει ταχύτητα και η Κίνα αποτελεί το πεδίο δοκιμής.
Η τελευταία προσφορά της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το ηλεκτρικό SUV bZ3X, ξαναγράφει την αφήγηση της Toyota για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ξεκινώντας από μόλις 15.000 δολάρια, το bZ3X δεν εισήλθε απλώς στην κινεζική αγορά.
Τον Μάιο έγινε το κορυφαίο σε πωλήσεις ξένο ηλεκτρικό όχημα, ξεπερνώντας σε πωλήσεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Nissan.
Η ανατροπή της Toyota στην Κίνα ξεκίνησε με την κοινοπραξία της με την GAC (Guangzhou Automobile Group), η οποία λάνσαρε επίσημα το bZ3X στις 6 Μαρτίου.
Διαφημιζόμενο ως το «πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Toyota σε επίπεδο 100.000 γιουάν», αυτό το μοντέλο υπολείπεται πολλών ανταγωνιστών σε τιμή χωρίς συμβιβασμούς στα χαρακτηριστικά ή την ελκυστικότητα.
Με τιμή 109.800 γιουάν (~15.000 δολάρια), το bZ3X έχει ήδη καθιερωθεί ως πρωτοποριακό στην κατηγορία των ξένων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η δυναμική των πωλήσεων ήταν ραγδαία και ισχυρή. Μόνο τον Μάιο, πουλήθηκαν 4.344 μονάδες, ξεπερνώντας το Volkswagen ID.3 (4.217 μονάδες) και το sedan N7 της Nissan (3.034 μονάδες). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το i3 της BMW και το VW ID.4 CROZZ.

Η αρχική ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που, σύμφωνα με την GAC Toyota, «ο διακομιστής κατέρρευσε» αφού έλαβε πάνω από 10.000 παραγγελίες μέσα σε μία ώρα από την κυκλοφορία.
Μέχρι τα τέλη Απριλίου, είχαν ήδη παραδοθεί πάνω από 10.000 μονάδες, ενώ άλλες 12.000 παραγγελίες εκκρεμούσαν, όπως ανέφερε ο Peng Baolin, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της GAC Toyota.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το bZ3X έχει μήκος 4.645 mm, πλάτος 1.885 mm και ύψος 1.625 mm, περίπου συγκρίσιμα με το BYD Yuan Plus (Atto 3).
Διατίθεται σε επτά διαφορετικές εκδόσεις, δύο από τις οποίες περιλαμβάνουν συστήματα LiDAR, καθιστώντας την Toyota την πρώτη μάρκα κοινοπραξίας στην Κίνα που προσφέρει την τεχνολογία.
Οι εκδόσεις που είναι εξοπλισμένες με LiDAR φτάνουν τα 149.800 γιουάν (~20.500 δολάρια).
Το όχημα τροφοδοτείται από δύο επιλογές μπαταρίας: Μια μπαταρία 50,03 kWh που προσφέρει αυτονομία 430 km και μια μπαταρία 67,92 kWh που παρέχει έως και 610 km, και οι δύο με βάση τα πρότυπα CLTC της Κίνας.
Στο εσωτερικό, το bZ3X μοιάζει σαν ένα βήμα προς το μέλλον.
Η καμπίνα διαθέτει μια οθόνη ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών παράλληλα με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων οδηγού 8,8 ιντσών.
Η GAC Toyota περιγράφει το εσωτερικό ως «έναν κινητό χώρο που είναι τόσο άνετος όσο το σπίτι», με αναδιπλούμενα καθίσματα που επιτρέπουν έως και 3 μέτρα (σχεδόν 10 πόδια) ωφέλιμου χώρου.
Το bZ3X είναι επίσης εξοπλισμένο με το έξυπνο σύστημα οδήγησης 5.0 της Momenta, προσφέροντας υποβοηθούμενη οδήγηση Επιπέδου 2, απομακρυσμένη στάθμευση και διάφορες λειτουργίες ADAS.
Αυτή η τεχνολογικά επικεντρωμένη ρύθμιση αντικατοπτρίζει την ευρύτερη φιλοδοξία της Toyota:
«Θα ορίσουμε προϊόντα με κινεζική σοφία, θα προωθήσουμε την καινοτομία με κινεζική ταχύτητα και θα αφήσουμε την κινεζική αγορά να οδηγήσει την παγκόσμια εξέλιξη της Toyota».
Στην πρόσφατη εκδήλωση Tech Day, η GAC Toyota ανακοίνωσε συνεργασίες με κορυφαίες κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των Huawei, Xiaomi και Momenta. Αυτές οι συμμαχίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της νέας στρατηγικής της Toyota «China R&D 2.0», η οποία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός πλήρους οικοσυστήματος έξυπνων λύσεων ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, του λογισμικού και των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Η Toyota ήδη βλέπει αποτελέσματα.

Τον Απρίλιο, οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση, με 143.000 μονάδες να πωλούνται, κυρίως χάρη στα νέα ενεργειακά οχήματα και τις επιθετικές προσφορές των αντιπροσωπειών.
Μέχρι τα τέλη Μαΐου, οι πωλήσεις της Toyota στην Κίνα είχαν φτάσει τα 530.000 οχήματα, αυξημένες κατά 7,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μετά την επιτυχία του bZ3X, η Toyota κυκλοφορεί περισσότερα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του bZ5, ενός μεγαλύτερου ηλεκτρικού SUV που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα στην τιμή των περίπου 18.000 δολαρίων.
Με διαστάσεις παρόμοιες με ένα Tesla Model Y, αλλά με σχεδόν το μισό κόστος, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα τώρα στο πώς θα αντιδράσει η αγορά.
Η Toyota βρίσκει επιτέλους τα πατήματά της στα ηλεκτρικά της οχήματα και το κάνει με τους όρους της Κίνας.
Το bZ3X δεν είναι απλώς ένα οικονομικό ηλεκτρικό SUV.

Είναι ένα σύμβολο της βαθύτερης δέσμευσης της Toyota να ανταγωνιστεί στο πιο ανταγωνιστικό τοπίο ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Όπως εύστοχα ρώτησε ένας κορυφαίος σχολιαστής, ο Solarman1.0:
«Λοιπόν, ποιο θα ήταν το συμπέρασμα από αυτή την κοινοπραξία GAC-Toyota;
Η Toyota δεν έχει τα προσόντα να ΚΑΝΕΙ μια κοινοπραξία ΗΠΑ-Toyota για να φέρει ένα bZ3X κατασκευασμένο στις ΗΠΑ για ας πούμε 25.000 δολάρια;»
Είναι μια δίκαιη πρόκληση και ίσως η Toyota θα πρέπει να απαντήσει, καθώς η ζήτηση για προσιτά ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται παγκοσμίως.
www.bankingnews.gr
Η τελευταία προσφορά της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το ηλεκτρικό SUV bZ3X, ξαναγράφει την αφήγηση της Toyota για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ξεκινώντας από μόλις 15.000 δολάρια, το bZ3X δεν εισήλθε απλώς στην κινεζική αγορά.
Τον Μάιο έγινε το κορυφαίο σε πωλήσεις ξένο ηλεκτρικό όχημα, ξεπερνώντας σε πωλήσεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Nissan.
Η ανατροπή της Toyota στην Κίνα ξεκίνησε με την κοινοπραξία της με την GAC (Guangzhou Automobile Group), η οποία λάνσαρε επίσημα το bZ3X στις 6 Μαρτίου.
Διαφημιζόμενο ως το «πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Toyota σε επίπεδο 100.000 γιουάν», αυτό το μοντέλο υπολείπεται πολλών ανταγωνιστών σε τιμή χωρίς συμβιβασμούς στα χαρακτηριστικά ή την ελκυστικότητα.
Με τιμή 109.800 γιουάν (~15.000 δολάρια), το bZ3X έχει ήδη καθιερωθεί ως πρωτοποριακό στην κατηγορία των ξένων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η δυναμική των πωλήσεων ήταν ραγδαία και ισχυρή. Μόνο τον Μάιο, πουλήθηκαν 4.344 μονάδες, ξεπερνώντας το Volkswagen ID.3 (4.217 μονάδες) και το sedan N7 της Nissan (3.034 μονάδες). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το i3 της BMW και το VW ID.4 CROZZ.

Η αρχική ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που, σύμφωνα με την GAC Toyota, «ο διακομιστής κατέρρευσε» αφού έλαβε πάνω από 10.000 παραγγελίες μέσα σε μία ώρα από την κυκλοφορία.
Μέχρι τα τέλη Απριλίου, είχαν ήδη παραδοθεί πάνω από 10.000 μονάδες, ενώ άλλες 12.000 παραγγελίες εκκρεμούσαν, όπως ανέφερε ο Peng Baolin, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της GAC Toyota.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το bZ3X έχει μήκος 4.645 mm, πλάτος 1.885 mm και ύψος 1.625 mm, περίπου συγκρίσιμα με το BYD Yuan Plus (Atto 3).
Διατίθεται σε επτά διαφορετικές εκδόσεις, δύο από τις οποίες περιλαμβάνουν συστήματα LiDAR, καθιστώντας την Toyota την πρώτη μάρκα κοινοπραξίας στην Κίνα που προσφέρει την τεχνολογία.
Οι εκδόσεις που είναι εξοπλισμένες με LiDAR φτάνουν τα 149.800 γιουάν (~20.500 δολάρια).
Το όχημα τροφοδοτείται από δύο επιλογές μπαταρίας: Μια μπαταρία 50,03 kWh που προσφέρει αυτονομία 430 km και μια μπαταρία 67,92 kWh που παρέχει έως και 610 km, και οι δύο με βάση τα πρότυπα CLTC της Κίνας.
Στο εσωτερικό, το bZ3X μοιάζει σαν ένα βήμα προς το μέλλον.
Η καμπίνα διαθέτει μια οθόνη ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών παράλληλα με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων οδηγού 8,8 ιντσών.
Η GAC Toyota περιγράφει το εσωτερικό ως «έναν κινητό χώρο που είναι τόσο άνετος όσο το σπίτι», με αναδιπλούμενα καθίσματα που επιτρέπουν έως και 3 μέτρα (σχεδόν 10 πόδια) ωφέλιμου χώρου.
Το bZ3X είναι επίσης εξοπλισμένο με το έξυπνο σύστημα οδήγησης 5.0 της Momenta, προσφέροντας υποβοηθούμενη οδήγηση Επιπέδου 2, απομακρυσμένη στάθμευση και διάφορες λειτουργίες ADAS.
Αυτή η τεχνολογικά επικεντρωμένη ρύθμιση αντικατοπτρίζει την ευρύτερη φιλοδοξία της Toyota:
«Θα ορίσουμε προϊόντα με κινεζική σοφία, θα προωθήσουμε την καινοτομία με κινεζική ταχύτητα και θα αφήσουμε την κινεζική αγορά να οδηγήσει την παγκόσμια εξέλιξη της Toyota».
Στην πρόσφατη εκδήλωση Tech Day, η GAC Toyota ανακοίνωσε συνεργασίες με κορυφαίες κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των Huawei, Xiaomi και Momenta. Αυτές οι συμμαχίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της νέας στρατηγικής της Toyota «China R&D 2.0», η οποία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός πλήρους οικοσυστήματος έξυπνων λύσεων ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, του λογισμικού και των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Η Toyota ήδη βλέπει αποτελέσματα.

Τον Απρίλιο, οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση, με 143.000 μονάδες να πωλούνται, κυρίως χάρη στα νέα ενεργειακά οχήματα και τις επιθετικές προσφορές των αντιπροσωπειών.
Μέχρι τα τέλη Μαΐου, οι πωλήσεις της Toyota στην Κίνα είχαν φτάσει τα 530.000 οχήματα, αυξημένες κατά 7,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μετά την επιτυχία του bZ3X, η Toyota κυκλοφορεί περισσότερα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του bZ5, ενός μεγαλύτερου ηλεκτρικού SUV που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα στην τιμή των περίπου 18.000 δολαρίων.
Με διαστάσεις παρόμοιες με ένα Tesla Model Y, αλλά με σχεδόν το μισό κόστος, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα τώρα στο πώς θα αντιδράσει η αγορά.
Η Toyota βρίσκει επιτέλους τα πατήματά της στα ηλεκτρικά της οχήματα και το κάνει με τους όρους της Κίνας.
Το bZ3X δεν είναι απλώς ένα οικονομικό ηλεκτρικό SUV.

Είναι ένα σύμβολο της βαθύτερης δέσμευσης της Toyota να ανταγωνιστεί στο πιο ανταγωνιστικό τοπίο ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Όπως εύστοχα ρώτησε ένας κορυφαίος σχολιαστής, ο Solarman1.0:
«Λοιπόν, ποιο θα ήταν το συμπέρασμα από αυτή την κοινοπραξία GAC-Toyota;
Η Toyota δεν έχει τα προσόντα να ΚΑΝΕΙ μια κοινοπραξία ΗΠΑ-Toyota για να φέρει ένα bZ3X κατασκευασμένο στις ΗΠΑ για ας πούμε 25.000 δολάρια;»
Είναι μια δίκαιη πρόκληση και ίσως η Toyota θα πρέπει να απαντήσει, καθώς η ζήτηση για προσιτά ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται παγκοσμίως.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών