Τελευταία Νέα
Διεθνή

Εκτοξεύονται τα ναύλα στο Στενό του Hormuz - Τριγμοί στη ναυτιλία εν μέσω πολέμου στη Μέση Ανατολή

Εκτοξεύονται τα ναύλα στο Στενό του Hormuz - Τριγμοί στη ναυτιλία εν μέσω πολέμου στη Μέση Ανατολή
Οι κίνδυνοι χρήσης του Στενού του Hormuz υπογραμμίστηκαν με τη σύγκρουση τάνκερ την Τρίτη (17/6/2025)
Σχετικά Άρθρα

Με ιλιγγιώδεις ρυθμούς αυξάνονται τα ναύλα για τα μεγάλα τάνκερ πετρελαίου που διέρχονται από το κρίσιμο Στενό του Hormuz, εν μέσω της απροθυμίας των πλοιοκτητών να ρισκάρουν τη χρήση της πλωτής οδού, λόγω του πολέμου μεταξύ Ισραήλ και Ιράν.
Η τιμή για τη ναύλωση ενός πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου αργού πετρελαίου (VLCC) -ικανού να μεταφέρει 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου- από τον Κόλπο στην Κίνα εκτοξεύτηκε από 19.998 δολάρια την ημέρα την περασμένη Τετάρτη, δύο ημέρες πριν από την επίθεση του Ισραήλ, σε 47.609 δολάρια την Τετάρτη αυτής της εβδομάδας, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.
Η αύξηση σε αυτή τη διαδρομή έχει ξεπεράσει κατά πολύ την αύξηση 12% στον ευρύτερο δείκτη Baltic Dirty Tanker Index των τιμών δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου παγκοσμίως την ίδια περίοδο.
Οι πλοιοκτήτες κρατούσαν πίσω τα πλοία τους και περίμεναν «υψηλότερα κέρδη στο μέλλον τους» από ακόμη υψηλότερες τιμές ναύλωσης, δήλωσε ο Joakim Hannisdahl ιδρυτής της Gersemi Asset Management, διαχειριστή hedge fund ναυτιλιακών εταιρειών.
Οι τιμές για τη ναύλωση ενός μεγάλου δεξαμενόπλοιου τύπου Long Range 2 (LR2) που μεταφέρει προϊόντα πετρελαίου από τον Κόλπο στην Κίνα αυξήθηκαν από 21.097 δολάρια την ημέρα την περασμένη Τετάρτη σε 51.879 δολάρια αυτή την Τετάρτη, σύμφωνα με την Clarksons.
Ο Richard Fulford-Smith, ο οποίος διευθύνει την Eden Ocean, μια επενδυτική εταιρεία, δήλωσε ότι το κλίμα επηρεάστηκε εν μέρει από ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα του Ιράν να διατηρήσει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.

Στροφή σε άλλες αγορές

Επειδή το Ιράν βρίσκεται υπό διεθνείς κυρώσεις, όλες οι εξαγωγές του πραγματοποιούνται μέσω ενός λεγόμενου «σκοτεινού στόλου» πλοίων που λειτουργούν εκτός των κανονικών διεθνών κανόνων ασφάλισης και πιστοποίησης ασφάλειας. Ωστόσο, υπάρχει εικασία στην αγορά ότι ορισμένοι πελάτες επιλέγουν αντ' αυτού να αγοράζουν από άλλες χώρες εξαγωγής πετρελαίου που χρησιμοποιούν συμβατικά, νόμιμα πλοία, ανεβάζοντας τις τιμές ναύλωσης.
«Αν αφαιρέσετε εντελώς τα ιρανικά πλοία, θα χρειαστείτε περισσότερα πλοία από τον κανονικό στόλο», δήλωσε ο Fulford-Smith.
Ο Lars Barstad, διευθύνων σύμβουλος της Frontline, του μεγαλύτερου εισηγμένου στο χρηματιστήριο διαχειριστή δεξαμενόπλοιων πετρελαίου στον κόσμο, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στους Financial Times ότι αναμένει η επίθεση στο Ιράν να προκαλέσει μια στροφή προς την αγορά από άλλους εξαγωγείς του Κόλπου και μακριά από τον σκοτεινό στόλο.
Ωστόσο, ο Stephen Gordon, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research με έδρα το Λονδίνο, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι ισραηλινές επιθέσεις έχουν πλήξει την ικανότητα εξαγωγής πετρελαίου του Ιράν. «Οι τιμές ναύλων δεξαμενόπλοιων σε διαδρομές από τη Μέση Ανατολή έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες ημέρες, με ορισμένους πλοιοκτήτες να θέλουν να αποφύγουν την περιοχή ή να ζητούν υψηλότερα ασφάλιστρα κινδύνου για να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή», δήλωσε ο Gordon. «Ωστόσο, οι ροές πετρελαίου από την περιοχή συνεχίστηκαν».

Η σύγκρουση των τάνκερ

Οι κίνδυνοι χρήσης του Στενού του Hormuz υπογραμμίστηκαν την Τρίτη (17/6/2025) όταν το Front Eagle της Frontline, σε ένα ταξίδι από τον Κόλπο, συγκρούστηκε με ένα δεξαμενόπλοιο του σκοτεινού στόλου λίγο αφότου έφυγε από τη στρατηγική πλωτή οδό.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης