Παρά τη σύγκρουση μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η εξαγωγική υποδομή του Ιράν δεν έχει υποστεί ζημιές, όπως αναφέρει το Bloomberg
Αιφνιδιαστική και απροσδόκητη άνοδο σημειώνουν οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν, παρά τις συνεχιζόμενες εντάσεις στην περιοχή και τις επιθέσεις από το Ισραήλ.
Σύμφωνα με το TankerTrackers.com, οι ιρανικές εξαγωγές ανήλθαν σε μέσο όρο 2,33 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα από τις 13 Ιουνίου, καταγράφοντας αύξηση 44% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι (έως τις 12 Ιουνίου).
Κύριος κόμβος για τη διακίνηση του πετρελαίου παραμένει το Kharg Island, όπου βρίσκονται οι βασικές δεξαμενές αποθήκευσης.
Η συγκεκριμένη υποδομή θεωρείται ζωτικής σημασίας για το ενεργειακό σύστημα της χώρας.
Παρά τη σύγκρουση μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η εξαγωγική υποδομή του Ιράν δεν έχει υποστεί ζημιές, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Δορυφορικές εικόνες νοτιοανατολικά του Kharg αποκαλύπτουν ότι, όπως και τον Οκτώβριο έπειτα από προηγούμενες ισραηλινές επιθέσεις, τα τάνκερ είχαν προληπτικά διασκορπιστεί, γεγονός που φαίνεται να συνέβαλε στην αποφυγή διακοπής των προμηθειών.
Παρόμοια τακτική έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν από την Τεχεράνη, αποδεικνύοντας εκ νέου την αποτελεσματικότητά της.
Ωστόσο, η ευρύτερη αστάθεια στην περιοχή προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία στους ασφαλιστικούς παρόχους.
Από τη στιγμή που η σύγκρουση άρχισε να κλιμακώνεται, το κόστος ασφάλισης για πλοία στον Περσικό Κόλπο αυξήθηκε στο 0,2% της αξίας του πλοίου, έναντι 0,125% προηγουμένως.
Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στη Θάλασσα της Ερυθράς και στα ανοιχτά του Ισραήλ, όπου το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε από 0,2% στο 0,7%, δηλαδή περισσότερο από τριπλάσιο.
Παράλληλα, εν μέσω της αυξανόμενης μεταβλητότητας στις αγορές, η περίοδος ισχύος των προσφορών ασφάλισης μειώθηκε από 48 σε 24 ώρες, στοιχείο που υπογραμμίζει το έντονο κλίμα αβεβαιότητας και ρίσκου για τη ναυσιπλοΐα στις θαλάσσιες οδούς της Μέσης Ανατολής.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με το TankerTrackers.com, οι ιρανικές εξαγωγές ανήλθαν σε μέσο όρο 2,33 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα από τις 13 Ιουνίου, καταγράφοντας αύξηση 44% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι (έως τις 12 Ιουνίου).
Κύριος κόμβος για τη διακίνηση του πετρελαίου παραμένει το Kharg Island, όπου βρίσκονται οι βασικές δεξαμενές αποθήκευσης.
Η συγκεκριμένη υποδομή θεωρείται ζωτικής σημασίας για το ενεργειακό σύστημα της χώρας.
Παρά τη σύγκρουση μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η εξαγωγική υποδομή του Ιράν δεν έχει υποστεί ζημιές, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Δορυφορικές εικόνες νοτιοανατολικά του Kharg αποκαλύπτουν ότι, όπως και τον Οκτώβριο έπειτα από προηγούμενες ισραηλινές επιθέσεις, τα τάνκερ είχαν προληπτικά διασκορπιστεί, γεγονός που φαίνεται να συνέβαλε στην αποφυγή διακοπής των προμηθειών.
Παρόμοια τακτική έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν από την Τεχεράνη, αποδεικνύοντας εκ νέου την αποτελεσματικότητά της.
Ωστόσο, η ευρύτερη αστάθεια στην περιοχή προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία στους ασφαλιστικούς παρόχους.
Από τη στιγμή που η σύγκρουση άρχισε να κλιμακώνεται, το κόστος ασφάλισης για πλοία στον Περσικό Κόλπο αυξήθηκε στο 0,2% της αξίας του πλοίου, έναντι 0,125% προηγουμένως.
Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στη Θάλασσα της Ερυθράς και στα ανοιχτά του Ισραήλ, όπου το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε από 0,2% στο 0,7%, δηλαδή περισσότερο από τριπλάσιο.
Παράλληλα, εν μέσω της αυξανόμενης μεταβλητότητας στις αγορές, η περίοδος ισχύος των προσφορών ασφάλισης μειώθηκε από 48 σε 24 ώρες, στοιχείο που υπογραμμίζει το έντονο κλίμα αβεβαιότητας και ρίσκου για τη ναυσιπλοΐα στις θαλάσσιες οδούς της Μέσης Ανατολής.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών