Τελευταία Νέα
Διεθνή

Διεθνής σεισμός – Έμμεση παραδοχή της Dassault: Πανωλεθρία με τις καταρρίψεις των Rafale, προσπαθούμε να τα βελτιώσουμε

Διεθνής σεισμός – Έμμεση παραδοχή της Dassault: Πανωλεθρία με τις καταρρίψεις των Rafale, προσπαθούμε να τα βελτιώσουμε

Βελτιώσεις προσπαθεί να κάνει η γαλλική εταιρεία μετά το φιάσκο στο Κασμίρ

Η Dassault έχει εγκαταστήσει συμβατικές δεξαμενές καυσίμου, ή CFT, σε ένα από τα μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου Rafale, υπόσχοντας σημαντική βελτίωση στην εμβέλεια, αυξάνοντας παράλληλα την ικανότητα του αεροσκάφους να μεταφέρει εξωτερικά όπλα και εφόδια.
Ενώ οι CFT είχαν δοκιμαστεί προηγουμένως στο Rafale, η ιδέα έχει πλέον ανακτήσει την απήχηση, κάτι που θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στις μελλοντικές δυνατότητες του γαλλικού μαχητικού.
Θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τις προοπτικές εξαγωγής αυτών των αεριωθούμενων.

Η παραπάνω φωτογραφία ενός διθέσιου Rafale B της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας εξοπλισμένου με CFT άρχισε να κυκλοφορεί πρόσφατα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα άρματα μάχης είναι εγκατεστημένα στην κορυφή του κεντρικού τμήματος «βαρελιού» της ατράκτου του Rafale, ένα σε κάθε πλευρά της κεντρικής σπονδυλικής στήλης του αεροσκάφους.
Το αεροσκάφος εντοπίστηκε στο πλαίσιο της στατικής επίδειξης ενόψει της Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού, η οποία ξεκινά στη γαλλική πρωτεύουσα στις 16 Ιουνίου.
Στην ίδια περιοχή φωτογραφήθηκαν επίσης ένα drone τύπου ιπτάμενων πτερύγων, ίσως το Dassault nEUROn, καθώς και το τεράστιο drone Aarok μεσαίου υψομέτρου και μεγάλης αντοχής (MALE).
Δεν είναι σαφές εάν τα CFT του Rafale είναι πλήρως λειτουργικά και ενσωματωμένα στο αεροσκάφος ή εάν είναι αντιπροσωπευτικά μοντέλα.
Είναι όμως αξιοσημείωτο ότι τα CFT έχουν επανεμφανιστεί σε μια εποχή που οι αντίπαλοι κατασκευαστές φαίνεται να έχουν εγκαταλείψει κυρίως τα σχέδιά τους να προσφέρουν στα μαχητικά αεροσκάφη τέταρτης γενιάς τους αυτή την επιλογή.
Είναι ενδιαφέρον ότι το πρωτότυπο Rafale B01 πετούσε με CFT το 2001, όπως φαίνεται στην αρχή αυτού του άρθρου, αλλά αυτή η διαμόρφωση δεν προσέλκυσε πελάτες.
Έκτοτε, σύμφωνα με την Dassault, όλα τα Rafale έχουν ολοκληρωθεί με την επιλογή προσθήκης CFT, αν και δεν είναι σαφές πόσες εργασίες τροποποίησης θα απαιτηθούν.

DA00031206_S.webp

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ωστόσο, ότι τα CFT προσφέρουν στο Rafale σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά την εμβέλεια και την απόδοση σε σχέση με τα άρματα μάχης draggy drop.
Τα αεριωθούμενα με CFT μπορούν επίσης να μεταφέρουν επιπλέον εφόδια σε πυλώνες κάτω από την πτέρυγα και κάτω από την άτρακτο, τα οποία διαφορετικά θα έπρεπε να διατεθούν για τη μεταφορά των αρμάτων μάχης.
Αυτό το τελευταίο σημείο είναι ιδιαίτερα σχετικό με το Rafale, το οποίο εμφανίζεται τακτικά φορτωμένο με τρία άρματα μάχης 330 γαλονιών, δύο κάτω από τα φτερά και ένα κάτω από την κοιλιά. Αυτό περιορίζει το μαχητικό στη μεταφορά, για παράδειγμα, έξι πυραύλων αέρος-αέρος (AAM) ή οκτώ σε μια πολύ πιο σπάνια παρατηρούμενη διαμόρφωση υπερφόρτωσης.
Όσον αφορά το κρίσιμο AAM Meteor πέραν της οπτικής εμβέλειας , το Rafale μπορεί προς το παρόν να μεταφέρει το πολύ τέσσερα — οι CFT πιθανότατα θα επέτρεπαν την αύξηση αυτού του συνόλου.

DA00052592S.webp

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης