Τελευταία Νέα
Διεθνή

Επανάσταση στα άρματα μάχης - Η Κίνα εξοπλίζει το πανίσχυρο τανκ Type 99A με υβριδικό κινητήρα και τεχνολογία ηλεκτρονικού πολέμου

Επανάσταση στα άρματα μάχης - Η Κίνα εξοπλίζει το πανίσχυρο τανκ Type 99A με υβριδικό κινητήρα και τεχνολογία ηλεκτρονικού πολέμου
Γιατί το πανίσχυρο άρμα μάχης της Κίνας Type 99A διαλύει τον ανταγωνισμό
Ένα νέο υβριδικό πειραματικό μοντέλο του κινεζικού κύριου άρματος μάχης Type 99A έχει ξεκινήσει δοκιμές πεδίου, ενσωματώνοντας ντίζελ και ηλεκτρική πρόωση, με στόχο να ανατρέψει καθοριστικά τα δεδομένα στις επιδόσεις μάχης.
Το νέο σύστημα φέρεται να μειώνει αισθητά το ηχητικό αποτύπωμα του οχήματος, να προσφέρει στιγμιαία μετάδοση ροπής και να παρέχει πολύ μεγαλύτερη ενεργειακή υποστήριξη σε μελλοντικά, υψηλής κατανάλωσης, συστήματα επί του άρματος – όπως ηλεκτρονικά συστήματα πολέμου και όπλα κατευθυνόμενης ενέργειας.
Παράλληλα, η νέα πρόωση αναμένεται να επιφέρει ασύγκριτη αυτονομία, ελαφρύνοντας το βάρος της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω εξαιρετικά βελτιωμένης κατανάλωσης καυσίμου.
Επιπλέον πλεονέκτημα αποτελεί η αυξημένη προσαρμοστικότητα του νέου κινητήρα σε λειτουργία σε μεγάλα υψόμετρα, εκεί όπου η αραιή ατμόσφαιρα μειώνει την απόδοση των παραδοσιακών εσωτερικής καύσης κινητήρων.

Γιατί το κινέζικο Type 99A διαλύει τον ανταγωνισμό

Η ανάπτυξη του νέου Type 99A αξιοποιεί τη δυναμική της παγκοσμίως πρωτοπόρου κινεζικής βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων – μιας βιομηχανίας που έχει ξεφύγει από κάθε ανταγωνιστή, τόσο σε μέγεθος παραγωγής όσο και σε τεχνολογική πολυπλοκότητα.
Τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας υψηλής πυκνότητας και διαχείρισης θερμότητας, που προέρχονται από τον πολιτικό τομέα, εκτιμάται εδώ και καιρό ότι μπορούν να προσφέρουν στρατηγικά πλεονεκτήματα στις επιχειρησιακές δυνατότητες των κινεζικών τεθωρακισμένων.
Η Κίνα αναμένεται να ηγηθεί παγκοσμίως στην επιχειρησιακή υλοποίηση υβριδικών – και εντέλει πλήρως ηλεκτρικών – κύριων αρμάτων μάχης.
Η Νότια Κορέα ακολουθεί, θέτοντας στόχο την ανάπτυξη ενός άρματος K3 με αποκλειστικά υδρογονοκίνητη πρόωση έως το 2040, με ενδιάμεση λύση μια υβριδική έκδοση ντίζελ-υδρογόνου που θα τεθεί σε χρήση μέσα στη δεκαετία του 2030.
Οι δύο χώρες της Ανατολικής Ασίας θεωρούνται οι ηγέτες παγκοσμίως στην τεχνολογική καινοτομία των αρμάτων μάχης.
Αντίθετα, οι δυτικοί κατασκευαστές έχουν παραμείνει προσκολλημένοι στην αναβάθμιση σχεδίων της Ψυχροπολεμικής εποχής, με πρόσφατα περιστατικά να αποκαλύπτουν σοβαρές αδυναμίες των οχημάτων τους.
Αν και η Ρωσία είχε την πρωτοκαθεδρία στον τομέα κατά τη σοβιετική περίοδο, δεν έχει καταφέρει να επιχειρησιακοποιήσει ένα νέο σχέδιο άρματος μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ.
Το φιλόδοξο πρόγραμμα T-14 έχει υποστεί τεράστιες καθυστερήσεις.

Οι πέντε κλάσεις αρμάτων μάχης που δείχνουν την υπεροχή του Κρεμλίνου

Ενώ όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές αρμάτων παράγουν μόλις μία κλάση κύριου άρματος μάχης, η Κίνα διατηρεί σήμερα σε ταυτόχρονη παραγωγή πέντε διαφορετικές κλάσεις: το Type 99A για τις επίλεκτες μονάδες, το οικονομικότερο Type 96B, το ελαφρύτερο Type 15 για ορεινό και αμφίβιο αγώνα, το εξαγωγικό VT-4, και παραλλαγές του ψυχροπολεμικού Type 59 όπως το Al Kafil-1, που κατασκευάζεται για τον στρατό του Ιράκ.
Η Κίνα προελαύνει επίσης στον τομέα της βαθειάς αυτοματοποίησης, σχεδιάζοντας την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς αρμάτων με διμελές πλήρωμα – μειωμένο από τα τριμελή πληρώματα των κινεζικών, κορεατικών και ρωσικών αρμάτων, και πολύ περισσότερο από τα τετραμελή πληρώματα των αμερικανικών και γερμανικών μοντέλων.
Το κρατικό κινεζικό δίκτυο CCTV είχε το 2022 υπαινιχθεί την επικείμενη αποκάλυψη ενός άρματος τέταρτης γενιάς με πρωτοφανή επίπεδα αυτοματισμού και προστασίας πληρώματος.
Από τα μέσα του 2024, εντοπίστηκε πρωτότυπο ενός νέου ελαφρού άρματος που φαίνεται να ταιριάζει στην περιγραφή.

Το ισχυρότερο άρμα ενός εκ των ισχυρότερων στρατών στον κόσμο

Το Type 99A παραμένει το ισχυρότερο άρμα της Κίνας και εισήλθε σε υπηρεσία το 2011.
Υπολογίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί περίπου 350 μονάδες.
Με βάρος 55 τόνους, είναι αισθητά βαρύτερο από το 43 τόνων Type 96, αλλά και από τα ρωσικά και νοτιοκορεατικά σχέδια.
Η γνώση γύρω από τις δυνατότητές του παραμένει περιορισμένη, λόγω της μυστικότητας του προγράμματος και της απουσίας προώθησής του στην εξαγωγική αγορά.
Είναι γνωστό ότι χρησιμοποιεί κινητήρα 1500 ίππων και φέρει ανώτερη θωράκιση σε σχέση με άλλα κινεζικά άρματα, περιλαμβάνοντας πύργο με θωράκιση τύπου «βέλους», σύνθετα υλικά, διαχωρισμένα αρθρωτά συστήματα θωράκισης και έναν υπέρυθρο παρεμβολέα JD-3.
Η θετική αποτίμηση του VT-4 από ξένους χειριστές αποτελεί έμμεσο τεκμήριο του υψηλού επιπέδου της κινεζικής βιομηχανίας αρμάτων μάχης.
Η ενσωμάτωση του νέου υβριδικού συστήματος πρόωσης αναμένεται να οδηγήσει στην εμφάνιση ενός διακριτά νέου παραλλαγμένου Type 99, και να επιταχύνει παράλληλα την ανάπτυξη ενός εξ ολοκλήρου νέου σχεδίου επόμενης γενιάς.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης