Διπλωμάτες, κατασκευαστές αυτοκινήτων και άλλοι εκτελεστικοί από την Ινδία, την Ιαπωνία και την Ευρώπη ζητούν επειγόντως συναντήσεις με αξιωματούχους του Πεκίνου
Η ανησυχία για τη στραγγαλιστική επιρροή της Κίνας στις κρίσιμες πρώτες ύλες έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς οι παγκόσμιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενώθηκαν με τους Αμερικανούς ομολόγους τους και εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις περιοριστικές εξαγωγές της Κίνας σε σπάνιες γαίες, κράματα και μαγνήτες, υπογραμμίζοντας ότι αυτές οι περιορισμοί ενδέχεται να προκαλέσουν καθυστερήσεις στην παραγωγή και διακοπές της παραγωγής, εάν δεν βρεθεί γρήγορη λύση.
Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έγιναν οι τελευταίοι που προειδοποίησαν ότι οι περιορισμοί εξαγωγών της Κίνας απειλούν να σταματήσουν την παραγωγή και να αναστατώσουν τις τοπικές τους οικονομίες, ακολουθώντας μία παρόμοια διαμαρτυρία από έναν Ινδό κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων την προηγούμενη εβδομάδα.
Η απόφαση της Κίνας τον Απρίλιο να αναστείλει τις εξαγωγές μιας ευρείας γκάμας κρίσιμων μετάλλων και μαγνητών έχει ανατρέψει τις αλυσίδες εφοδιασμού που είναι κρίσιμες για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους κατασκευαστές αεροδιαστημικής, τις εταιρείες ημιαγωγών και τους στρατιωτικούς εργολάβους σε όλο τον κόσμο.
Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει την κυριαρχία της Κίνας στην βιομηχανία κρίσιμων πρώτων υλών και θεωρείται ως μοχλός πίεσης από την Κίνα στον συνεχιζόμενο εμπορικό πόλεμο με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump.
Οι προσπάθειες του Trump
Ο Trump έχει προσπαθήσει να επαναπροσδιορίσει τη εμπορική σχέση με τον κορυφαίο οικονομικό αντίπαλο των ΗΠΑ, την Κίνα, επιβάλλοντας υψηλούς δασμούς σε δισεκατομμύρια δολάρια εισαγόμενων αγαθών με στόχο να μειώσει το μεγάλο εμπορικό έλλειμμα και να φέρει πίσω τη χαμένη βιομηχανική παραγωγή.
Ο Trump επέβαλε δασμούς έως και 145% κατά της Κίνας μόνο και μόνο για να τους μειώσει έπειτα από τις αντιδράσεις στις χρηματιστηριακές, ομολογιακές και νομισματικές αγορές λόγω του ευρέος χαρακτήρα των φόρων.
Η Κίνα απάντησε με τους δικούς της δασμούς και εκμεταλλεύτηκε την κυριαρχία της σε κρίσιμες αλυσίδες εφοδιασμού για να πιέσει τον Trump να υποχωρήσει.
Ο Trump και ο Κινέζος πρόεδρος, Xi Jinping, αναμένεται να συζητήσουν αυτή την εβδομάδα, όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Karoline Leavitt, και η απαγόρευση εξαγωγών αναμένεται να είναι στην ατζέντα τους.
«Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί ενεργά τη συμμόρφωση της Κίνας με τη συμφωνία του Γενεύης για το εμπόριο», είπε η Leavitt. «Οι αξιωματούχοι μας συνεχίζουν να επικοινωνούν με τους Κινέζους ομολόγους τους».
Οι πιέσεις Trump
Ο Trump είχε προηγουμένως υποδείξει ότι ο αργός ρυθμός της Κίνας στην αποσύνθεση της απαγόρευσης εξαγωγών κρίσιμων μετάλλων αποτελεί παραβίαση της συμφωνίας του Γενεύης.
Οι αποστολές μαγνητών, οι οποίοι είναι κρίσιμοι για την συναρμολόγηση οχημάτων, drones, ρομπότ και πυραύλων, έχουν σταματήσει σε πολλά κινεζικά λιμάνια, καθώς οι αιτήσεις αδειών βρίσκονται στη διαδικασία έγκρισης από το κινεζικό ρυθμιστικό σύστημα.
Η αναστολή έχει προκαλέσει ανησυχία στα δωμάτια των διοικητικών συμβουλίων και στις πρωτεύουσες των κρατών – από το Τόκιο μέχρι την Ουάσιγκτον – καθώς οι αξιωματούχοι σπεύδουν να βρουν περιορισμένες εναλλακτικές επιλογές εν μέσω φόβων ότι η παραγωγή νέων αυτοκινήτων και άλλων προϊόντων θα μπορούσε να σταματήσει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
«Εάν η κατάσταση δεν αλλάξει γρήγορα, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και ακόμη και οι διακοπές στην παραγωγή δεν μπορούν πλέον να αποκλειστούν», δήλωσε η Hildegard Mueller, επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Frank Fannon, σύμβουλος της βιομηχανίας πρώτων υλών και πρώην βοηθός υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ για ενεργειακούς πόρους κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Trump, δήλωσε ότι οι παγκόσμιες αναταραχές δεν είναι σοκαριστικές για αυτούς που παρακολουθούν.
«Δεν νομίζω ότι πρέπει να εκπλαγεί κανείς από το πώς εξελίσσεται η κατάσταση. Έχουμε πρόβλημα παραγωγής (στις ΗΠΑ) και πρέπει να αξιοποιήσουμε την προσέγγιση του συνόλου της κυβέρνησης για να εξασφαλίσουμε τους πόρους και να ενισχύσουμε τη εγχώρια ικανότητα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
Ο χρόνος για να το κάνουμε αυτό ήταν χθες», είπε ο Fannon.
Επείγουσες συζητήσεις
Διπλωμάτες, κατασκευαστές αυτοκινήτων και άλλοι εκτελεστικοί από την Ινδία, την Ιαπωνία και την Ευρώπη ζητούσαν επειγόντως συναντήσεις με αξιωματούχους του Πεκίνου για να πιέσουν για ταχύτερη έγκριση εξαγωγών σπάνιων γαιών και μαγνητών, καθώς η έλλειψη αυτών των υλικών απειλούσε να αναστείλει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Αντιπροσωπεία επιχειρηματιών από την Ιαπωνία θα επισκεφθεί το Πεκίνο στις αρχές Ιουνίου για να συναντήσει το Υπουργείο Εμπορίου σχετικά με τους περιορισμούς, ενώ διπλωμάτες από ευρωπαϊκές χώρες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης ζητήσει «έκτακτες» συναντήσεις με Κινέζους αξιωματούχους τις τελευταίες εβδομάδες, ανέφερε το Reuters.
Η Ινδία, όπου η Bajaj Auto προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση στην εξασφάλιση προμήθειας σπάνιων γαιών και μαγνητών από την Κίνα μπορεί να «επηρεάσει σοβαρά» την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, οργανώνει ένα ταξίδι για ανώτερα στελέχη αυτοκινήτων τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες.
Τον Μάιο, ο επικεφαλής της εμπορικής ομάδας που εκπροσωπεί την General Motors (GM), την Toyota, την Volkswagen, τη Hyundai και άλλους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, εξέφρασε παρόμοιες ανησυχίες σε επιστολή προς την κυβέρνηση Trump.
«Χωρίς αξιόπιστη πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία και μαγνήτες, οι προμηθευτές αυτοκινήτων δεν θα είναι σε θέση να παράγουν κρίσιμα εξαρτήματα αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, σωμάτων πεταλούδων, δυναμό, διαφόρων κινητήρων, αισθητήρων, ζωνών ασφαλείας, ηχείων, φώτων, κινητήρων, συστημάτων υποβοήθησης διεύθυνσης και καμερών», έγραψε η Συμμαχία για την Καινοτομία Αυτοκινητοβιομηχανίας στην επιστολή της.
www.bankingnews.gr
Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έγιναν οι τελευταίοι που προειδοποίησαν ότι οι περιορισμοί εξαγωγών της Κίνας απειλούν να σταματήσουν την παραγωγή και να αναστατώσουν τις τοπικές τους οικονομίες, ακολουθώντας μία παρόμοια διαμαρτυρία από έναν Ινδό κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων την προηγούμενη εβδομάδα.
Η απόφαση της Κίνας τον Απρίλιο να αναστείλει τις εξαγωγές μιας ευρείας γκάμας κρίσιμων μετάλλων και μαγνητών έχει ανατρέψει τις αλυσίδες εφοδιασμού που είναι κρίσιμες για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους κατασκευαστές αεροδιαστημικής, τις εταιρείες ημιαγωγών και τους στρατιωτικούς εργολάβους σε όλο τον κόσμο.
Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει την κυριαρχία της Κίνας στην βιομηχανία κρίσιμων πρώτων υλών και θεωρείται ως μοχλός πίεσης από την Κίνα στον συνεχιζόμενο εμπορικό πόλεμο με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump.
Οι προσπάθειες του Trump
Ο Trump έχει προσπαθήσει να επαναπροσδιορίσει τη εμπορική σχέση με τον κορυφαίο οικονομικό αντίπαλο των ΗΠΑ, την Κίνα, επιβάλλοντας υψηλούς δασμούς σε δισεκατομμύρια δολάρια εισαγόμενων αγαθών με στόχο να μειώσει το μεγάλο εμπορικό έλλειμμα και να φέρει πίσω τη χαμένη βιομηχανική παραγωγή.
Ο Trump επέβαλε δασμούς έως και 145% κατά της Κίνας μόνο και μόνο για να τους μειώσει έπειτα από τις αντιδράσεις στις χρηματιστηριακές, ομολογιακές και νομισματικές αγορές λόγω του ευρέος χαρακτήρα των φόρων.
Η Κίνα απάντησε με τους δικούς της δασμούς και εκμεταλλεύτηκε την κυριαρχία της σε κρίσιμες αλυσίδες εφοδιασμού για να πιέσει τον Trump να υποχωρήσει.
Ο Trump και ο Κινέζος πρόεδρος, Xi Jinping, αναμένεται να συζητήσουν αυτή την εβδομάδα, όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Karoline Leavitt, και η απαγόρευση εξαγωγών αναμένεται να είναι στην ατζέντα τους.
«Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί ενεργά τη συμμόρφωση της Κίνας με τη συμφωνία του Γενεύης για το εμπόριο», είπε η Leavitt. «Οι αξιωματούχοι μας συνεχίζουν να επικοινωνούν με τους Κινέζους ομολόγους τους».
Οι πιέσεις Trump
Ο Trump είχε προηγουμένως υποδείξει ότι ο αργός ρυθμός της Κίνας στην αποσύνθεση της απαγόρευσης εξαγωγών κρίσιμων μετάλλων αποτελεί παραβίαση της συμφωνίας του Γενεύης.
Οι αποστολές μαγνητών, οι οποίοι είναι κρίσιμοι για την συναρμολόγηση οχημάτων, drones, ρομπότ και πυραύλων, έχουν σταματήσει σε πολλά κινεζικά λιμάνια, καθώς οι αιτήσεις αδειών βρίσκονται στη διαδικασία έγκρισης από το κινεζικό ρυθμιστικό σύστημα.
Η αναστολή έχει προκαλέσει ανησυχία στα δωμάτια των διοικητικών συμβουλίων και στις πρωτεύουσες των κρατών – από το Τόκιο μέχρι την Ουάσιγκτον – καθώς οι αξιωματούχοι σπεύδουν να βρουν περιορισμένες εναλλακτικές επιλογές εν μέσω φόβων ότι η παραγωγή νέων αυτοκινήτων και άλλων προϊόντων θα μπορούσε να σταματήσει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
«Εάν η κατάσταση δεν αλλάξει γρήγορα, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και ακόμη και οι διακοπές στην παραγωγή δεν μπορούν πλέον να αποκλειστούν», δήλωσε η Hildegard Mueller, επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Frank Fannon, σύμβουλος της βιομηχανίας πρώτων υλών και πρώην βοηθός υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ για ενεργειακούς πόρους κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Trump, δήλωσε ότι οι παγκόσμιες αναταραχές δεν είναι σοκαριστικές για αυτούς που παρακολουθούν.
«Δεν νομίζω ότι πρέπει να εκπλαγεί κανείς από το πώς εξελίσσεται η κατάσταση. Έχουμε πρόβλημα παραγωγής (στις ΗΠΑ) και πρέπει να αξιοποιήσουμε την προσέγγιση του συνόλου της κυβέρνησης για να εξασφαλίσουμε τους πόρους και να ενισχύσουμε τη εγχώρια ικανότητα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
Ο χρόνος για να το κάνουμε αυτό ήταν χθες», είπε ο Fannon.
Επείγουσες συζητήσεις
Διπλωμάτες, κατασκευαστές αυτοκινήτων και άλλοι εκτελεστικοί από την Ινδία, την Ιαπωνία και την Ευρώπη ζητούσαν επειγόντως συναντήσεις με αξιωματούχους του Πεκίνου για να πιέσουν για ταχύτερη έγκριση εξαγωγών σπάνιων γαιών και μαγνητών, καθώς η έλλειψη αυτών των υλικών απειλούσε να αναστείλει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Αντιπροσωπεία επιχειρηματιών από την Ιαπωνία θα επισκεφθεί το Πεκίνο στις αρχές Ιουνίου για να συναντήσει το Υπουργείο Εμπορίου σχετικά με τους περιορισμούς, ενώ διπλωμάτες από ευρωπαϊκές χώρες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης ζητήσει «έκτακτες» συναντήσεις με Κινέζους αξιωματούχους τις τελευταίες εβδομάδες, ανέφερε το Reuters.
Η Ινδία, όπου η Bajaj Auto προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση στην εξασφάλιση προμήθειας σπάνιων γαιών και μαγνητών από την Κίνα μπορεί να «επηρεάσει σοβαρά» την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, οργανώνει ένα ταξίδι για ανώτερα στελέχη αυτοκινήτων τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες.
Τον Μάιο, ο επικεφαλής της εμπορικής ομάδας που εκπροσωπεί την General Motors (GM), την Toyota, την Volkswagen, τη Hyundai και άλλους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, εξέφρασε παρόμοιες ανησυχίες σε επιστολή προς την κυβέρνηση Trump.
«Χωρίς αξιόπιστη πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία και μαγνήτες, οι προμηθευτές αυτοκινήτων δεν θα είναι σε θέση να παράγουν κρίσιμα εξαρτήματα αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, σωμάτων πεταλούδων, δυναμό, διαφόρων κινητήρων, αισθητήρων, ζωνών ασφαλείας, ηχείων, φώτων, κινητήρων, συστημάτων υποβοήθησης διεύθυνσης και καμερών», έγραψε η Συμμαχία για την Καινοτομία Αυτοκινητοβιομηχανίας στην επιστολή της.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών