Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Ινδία σκοτώνει – Με το φονικό stealth Amca 5ης γενιάς θα συγκρουστεί σε αερομαχία ροντέο με το J - 10 του Πακιστάν

Η Ινδία σκοτώνει –  Με το φονικό stealth Amca 5ης γενιάς θα συγκρουστεί σε αερομαχία ροντέο  με το J - 10 του Πακιστάν
Η ανάπτυξη του αεροσκάφους είναι κρίσιμη για την Ινδία, ειδικά για την αντιμετώπιση περιφερειακών απειλών, ιδιαίτερα εκείνων που προέρχονται από την Κίνα και το Πακιστάν
Στις 26 Μαΐου 2025, η Ινδία έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς την αυτονομία στην αμυντική τεχνολογία με την έγκριση του μοντέλου εκτέλεσης του προγράμματος Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA).
Το νέο αυτό μοντέλο εισάγει ένα συνεργατικό και ανταγωνιστικό πλαίσιο για την ανάπτυξη του πρώτου ινδικού stealth μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς της χώρας.

Στρατηγική σημασία του AMCA

Το AMCA είναι ένα διθέσιο, δικινητήριο stealth αεροσκάφος 25 τόνων, που σχεδιάστηκε από την Υπηρεσία Αεροναυτικής Ανάπτυξης (ADA) υπό την Υπηρεσία Έρευνας και Ανάπτυξης Άμυνας (DRDO).
Στοχεύει στην ενίσχυση των ικανοτήτων αεροπορικής ισχύος της Ινδίας μέχρι το 2035, αντικαθιστώντας παλαιότερους τύπους αεροσκαφών και συμπληρώνοντας τα Rafale και το μελλοντικό Tejas Mk2.
Η στρατηγική σημασία του AMCA έγκειται στην ενίσχυση της αεροπορικής ισχύος της Ινδίας και στη μείωση της εξάρτησης από ξένες πλατφόρμες.
Η ανάπτυξή του είναι κρίσιμη για την αντιμετώπιση περιφερειακών απειλών, ιδιαίτερα εκείνων που προέρχονται από την Κίνα και το Πακιστάν.
Η ανάπτυξη του J-20 και J-35 από την Κίνα, με σχέδια προμήθειας 40 J-35 στο Πακιστάν, υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για το AMCA.

Ιστορική πρόοδος και προκλήσεις

Το πρόγραμμα AMCA ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2010 ως συνέχεια του προγράμματος Light Combat Aircraft (LCA) Tejas.
Ωστόσο, παρά τη στρατηγική του σημασία, η πρόοδος ήταν αργή λόγω πολλών προκλήσεων.
Αρχικά, οι χρονοδιαγράμματα προέβλεπαν την πρώτη πτήση το 2020 και την παραγωγή το 2025, αλλά αυτά μετατέθηκαν για το 2028 και το 2038-39 λόγω περιορισμένων χρηματοδοτήσεων και γραφειοκρατικών καθυστερήσεων.
Οι καθυστερήσεις οφείλονταν σε έλλειψη ενδυναμωμένης διακυβέρνησης, αργές διαδικασίες λήψης αποφάσεων και υπερφόρτωση του HAL.
Η απουσία εγχώριου κινητήρα υψηλής ώσης ήταν ένα επίμονο εμπόδιο για το πρόγραμμα.
Η αποχώρηση από το έργο Indo-Russian FGFA το 2018, λόγω διαφωνιών για τη μεταφορά τεχνολογίας, ανάγκασε την Ινδία να ακολουθήσει μια πλήρως εγχώρια προσέγγιση, αυξάνοντας τους τεχνικούς κινδύνους.

Ενίσχυση του προγράμματος AMCA

Το νέο μοντέλο εκτέλεσης του προγράμματος AMCA εισάγει ένα πλαίσιο δημόσιας-ιδιωτικής συνεργασίας (PPP), απομακρυνόμενο από την παραδοσιακή εξάρτηση από την Hindustan Aeronautics Limited (HAL) ως τον μοναδικό κατασκευαστή.
Το μοντέλο προτείνει τη δημιουργία ενός ειδικού σκοπού οχήματος (SPV), με έναν ιδιωτικό τομέα συνεργάτη να εργάζεται μαζί με την ADA, την HAL και την Ινδική Πολεμική Αεροπορία (IAF).
Αυτό το βήμα σηματοδοτεί ένα τολμηρό πείραμα που απελευθερώνεται από το παραδοσιακό οικοσύστημα αμυντικής παραγωγής που κυριαρχείται από το κράτος.
Υπόσχεται να ενισχύσει την υπευθυνότητα του έργου, να φέρει εμπορική αυστηρότητα στην εκτέλεση και να διευκολύνει τις ξένες άμεσες επενδύσεις και την ενσωμάτωση τεχνολογίας.

Τεχνολογικές προκλήσεις


Παρά τις προόδους, παραμένουν προκλήσεις.
Η ανάπτυξη εγκαταστάσεων κατασκευής μαχητικών αεροσκαφών απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, και οι ιδιωτικές εταιρείες μπορεί να αντιμετωπίσουν εμπόδια στην απόκτηση γης, υποδομών και εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
Η αμφιβολία παραμένει για την ικανότητά τους να ανταγωνιστούν την εμπειρία του HAL, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αρχικά προβλήματα.
Η ανάπτυξη κινητήρων παραμένει το πιο κρίσιμο εμπόδιο.
Η Ινδία σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν εγχώριο κινητήρα 110 κιλοΝιούτον για το AMCA Mark 2, με πιθανή τεχνολογική συνεργασία από παγκόσμιες αεροδιαστημικές εταιρείες όπως η General Electric (ΗΠΑ), η Safran (Γαλλία) και η Rolls-Royce (Ηνωμένο Βασίλειο)

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης