Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Αμερική ξυπνά, το Θηρίο επιστρέφει: Πιο δυνατό από ποτέ το F-15EX – Στόχος τα 24 μαχητικά τον χρόνο

Η Αμερική ξυπνά, το Θηρίο επιστρέφει: Πιο δυνατό από ποτέ το F-15EX – Στόχος τα 24 μαχητικά τον χρόνο
Παρά την αύξηση παραγωγής στα 24 αεροσκάφη ετησίως, οι ρυθμοί παραμένουν χαμηλότεροι από αυτούς του ρωσικού βαρέος μαχητικού Su-34
Η αμερικανική πολεμική βιομηχανία φαίνεται πως… αρχίζει και πάλι να ζεσταίνεται, καθώς η Boeing επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή των σύγχρονων μαχητικών F-15EX με στόχο έως τα τέλη του 2026, να έχει φτάσει να παραδίδει έως και 24 αεροσκάφη σε ετήσια βάση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του στρατιωτικού περιοδικού Military Watch Magazine (MWM), ο στόχος είναι η επίτευξη σταθερού ρυθμού παραγωγής δύο αεροσκαφών F-15EX τον μήνα, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.

Αύξηση παραγωγής

Αυτή τη στιγμή έχει προγραμματιστεί η παραγωγή 90 ακόμη αεροσκαφών, ενώ η εταιρεία σημειώνει ότι η βελτίωση της αποδοτικότητας και ο έλεγχος ποιότητας μπορεί να οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς παραγωγής.
«Οι δείκτες παραγωγής του εργοστασίου έχουν βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες: ο όγκος των επανεργασιών και των μεταφερόμενων εργασιών μειώνεται μήνα με τον μήνα, γεγονός που αυξάνει την αποδοτικότητα και συμβάλλει στη σταθεροποίηση της παραγωγής», δήλωσε ο διευθυντής παραγωγής και ασφάλειας του προγράμματος F-15 της Boeing, Tom Altamuro.

Σύγχρονο, όχι αόρατο

Υψηλόβαθμα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Εθνοφρουράς των ΗΠΑ υποστηρίζουν εδώ και χρόνια την αύξηση των προμηθειών του F-15EX — του πιο βαρέος και πιο μακράς εμβάλειας μαχητικού ανάμεσα σε όλα τα μαχητικά που κατασκευάζονται σήμερα στη Δύση.
Αν και το F-15EX υστερεί του μαζικά παραγόμενου F-35 όσον αφορά τη χαμηλή παρατηρησιμότητα (stealth) και είναι ακριβότερο στη χρήση και συντήρηση, διαθέτει σημαντικά ισχυρότερο ραντάρ, ανώτερες πτητικές επιδόσεις και μπορεί να μεταφέρει πολλαπλάσια οπλικά φορτία στην τυπική του διαμόρφωση.
Ο διοικητής της Εθνοφρουράς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, αντιπτέραρχος Michael Low, είχε δηλώσει το 2022 ότι το νέο F-15 δεν αποτελεί «τεχνολογία της δεκαετίας του 1970», τονίζοντας ότι διαθέτει αεροηλεκτρονικά πέμπτης γενιάς, ανοικτή αρχιτεκτονική για τις αποστολές, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Eagle Passive Active Warning Survivability System και ραντάρ AN/APG-82 με ενεργή φασική διάταξη (AESA).
12_3.jpeg
Αντικατάσταση παλιότερων μοντέλων

Το F-15 πέταξε για πρώτη φορά το 1972 και παραμένει σε υπηρεσία μέχρι σήμερα, αποτελώντας το μαχητικό με τη μακροβιότερη παραγωγή στον κόσμο.
Οι παραγγελίες συνεχίζονται κυρίως λόγω της αποτυχίας του προγράμματος F-22 να το αντικαταστήσει πλήρως.
Η ανάγκη για το F-15EX έχει αυξηθεί εξαιτίας της αναγκαστικής απόσυρσης των παλιών F-15C/D της εποχής του Ψυχρού Πολέμου, που έχουν εξαντλήσει το επιχειρησιακό τους όριο λόγω έλλειψης έγκαιρης αντικατάστασης από το F-22.
Ακόμα και τα νεότερα F-15E που παραδόθηκαν μεταξύ 1980–1990, πλησιάζουν το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής, κάτι που ενισχύει περαιτέρω τη ζήτηση για το F-15EX.

Ανταγωνισμός με Ρωσία, Κίνα

Παρά την αύξηση παραγωγής στα 24 αεροσκάφη ετησίως, οι ρυθμοί παραμένουν χαμηλότεροι από αυτούς του ρωσικού βαρέος μαχητικού Su-34, του οποίου η παραγωγή διπλασιάστηκε μετά την έναρξη της κλιμάκωσης στην Ουκρανία το 2022 και φτάνει περίπου τα 30 αεροσκάφη το χρόνο.
Επίσης, υστερεί σε σχέση με το κινεζικό J-16 τέταρτης γενιάς, το οποίο θεωρείται το πιο κοντινό ανάλογο του F-15EX σε δυνατότητες και ρόλο.
14_31.jpg
Παραγγελίες

Εκτός από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, η παραλλαγή F-15IA θα παραδοθεί και στην Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ.
Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ενέκρινε στις 14 Αυγούστου την πώληση έως και 50 τέτοιων αεροσκαφών, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα παλαιά F-15A/B και F-15C/D της εποχής του Ψυχρού Πολέμου και θα συμπληρώσουν τα 75 μαχητικά F-35A που έχει ήδη παραγγείλει το Ισραήλ.
Παραμένει άγνωστο αν το F-15EX θα προσελκύσει και άλλους ξένους αγοραστές, αν και αναφορές θέλουν το Υπουργείο Άμυνας της Πολωνίας να εκδηλώνει ενδιαφέρον.

Οι κινήσεις της Boeing

Η επέκταση της παραγωγής του F-15EX συμπίπτει με την προετοιμασία της Boeing για το κλείσιμο της γραμμής παραγωγής των F-18E/F Super Hornet το 2027.
Μετά από αυτό, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του νέου μαχητικού F-47, το οποίο προορίζεται να γίνει το πρώτο μαχητικό έκτης γενιάς για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης