Στελέχη του Πενταγώνου φέρονται να εισηγούνται καθυστέρηση έως και τρεις ετών, επικαλούμενα ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα μηχανολογικού σχεδιασμού και παραγωγής!
Καθώς η Κίνα απογειώνεται με δύο πρωτότυπα μαχητικά 6ης γενιάς και επιταχύνει θεαματικά το στρατιωτικό της πλεονέκτημα, το Πεντάγωνο βυθίζεται σε καθυστερήσεις, γραφειοκρατία και εσωτερικές αντιστάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα F/A-XX του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού κινδυνεύει με ακύρωση, αφήνοντας τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις εκτεθειμένες σε μια κρίσιμη αεροπορική αναμέτρηση, την ώρα που το Πεκίνο μετατρέπει τα άλματα τεχνολογίας σε γεωπολιτική ισχύ.
Πάει πίσω 3 χρόνια η παραγωγή του μαχητικού αεροσκάφους 6ης Γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ
Το Πεντάγωνο, ο Λευκός Οίκος και το Κογκρέσο των ΗΠΑ εξακολουθούσαν, σύμφωνα με αναφορές της 14ης Μαΐου, να αξιολογούν το φιλόδοξο πρόγραμμα του F/A-XX, του μαχητικού έκτης γενιάς που προορίζεται για το Πολεμικό Ναυτικό.
Οι σημαντικές καθυστερήσεις στη λήψη απόφασης για την ανάθεση των σχετικών συμβολαίων έχουν εγείρει ανησυχίες ότι το πρόγραμμα μπορεί να υποστεί ριζικές τροποποιήσεις, σε μια χρονική συγκυρία όπου η ανάγκη για ένα νέας γενιάς μαχητικό καταστρώματος έχει καταστεί εξαιρετικά επιτακτική.
«Η απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη. Βρίσκεται υπό αξιολόγηση από το Πεντάγωνο και την ηγεσία των επιμέρους σωμάτων, με παράλληλες συζητήσεις και στο Κογκρέσο. Είναι ένα τεράστιο πρόγραμμα — προφανώς τέτοιου τύπου αποφάσεις δεν λαμβάνονται από έναν άνθρωπο. Οι ηγέτες αποφασίζουν αν αξίζει η επένδυση. Όλο αυτό είναι μέρος της διαδικασίας», ανέφερε πηγή με γνώση του θέματος.
Παρότι το Ναυτικό επιθυμεί να προχωρήσει άμεσα με την ανάθεση σύμβασης, στελέχη του Πενταγώνου φέρονται να εισηγούνται καθυστέρηση έως και τρεις ετών, επικαλούμενα ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα μηχανολογικού σχεδιασμού και παραγωγής, σύμφωνα με τουλάχιστον τρεις ανεξάρτητες πηγές που μίλησαν στο Reuters.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ στις 25 Μαρτίου το Ναυτικό φερόταν έτοιμο να ανακοινώσει τη σύμβαση για τη φάση Engineering and Manufacturing Development (EMD) του F/A-XX μέσα στην ίδια εβδομάδα, σχεδόν δύο μήνες αργότερα η ανακοίνωση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
Προς καθυστερημένη ένταξη στο πρόγραμμα F-47 η US Navy
Σε αντίθεση με την Πολεμική Αεροπρία και το Σώμα Πεζοναυτών, που έχουν επενδύσει μαζικά στην απόκτηση των F-35A και F-35B αντίστοιχα, το Ναυτικό έχει προχωρήσει σε εξαιρετικά περιορισμένες αγορές της δικής του παραλλαγής, του F-35C.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο βασικός κορμός του στόλου μαχητικών της υπηρεσίας εξακολουθεί να αποτελείται από F-18 τέταρτης γενιάς, γεγονός που καθιστά το πρόγραμμα F/A-XX κρίσιμης σημασίας για τη ναυτική ισχύ των ΗΠΑ.
Η αποκάλυψη από την Κίνα, τον Δεκέμβριο του 2024, δύο πρωτοτύπων έκτης γενιάς, τα οποία έκτοτε υποβάλλονται σε εντατικές πτητικές δοκιμές, έχει εντείνει ακόμη περισσότερο την ανάγκη να εισέλθει το F/A-XX στη φάση ανάπτυξης EMD χωρίς περαιτέρω χρονοτριβή.
Όπως σημειώνει το Reuters, «μια καθυστέρηση της ανάθεσης κατά τρία έτη θα ισοδυναμούσε ουσιαστικά με ακύρωση του προγράμματος στη σημερινή του μορφή – καθώς τα υφιστάμενα συμβόλαια και οι τιμολογήσεις θα εξέπνεαν, καθιστώντας απαραίτητο έναν νέο διαγωνισμό.»
Παράλληλα, το πρόγραμμα Next Generation Air Dominance (NGAD) της U.S. Air Force, που αποσκοπεί στην παραγωγή ενός νέου μαχητικού με την ονομασία F-47, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Τον Μάρτιο, ανακοινώθηκε ότι ο κύριος ανάδοχος του NGAD θα είναι η Boeing.
Αυτή η εξέλιξη έχει οδηγήσει σε εκτεταμένες εικασίες ότι, αν οι ΗΠΑ δεν κατορθώσουν να χρηματοδοτήσουν δύο παράλληλα προγράμματα έκτης γενιάς, το Ναυτικό μπορεί να εξαναγκαστεί να αποδεχθεί μια παράγωγη έκδοση του F-47, αντί για έναν εντελώς νέο σχεδιασμό εκ του μηδενός, όπως ήταν ο αρχικός στόχος του F/A-XX.
www.bankingnews.gr
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα F/A-XX του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού κινδυνεύει με ακύρωση, αφήνοντας τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις εκτεθειμένες σε μια κρίσιμη αεροπορική αναμέτρηση, την ώρα που το Πεκίνο μετατρέπει τα άλματα τεχνολογίας σε γεωπολιτική ισχύ.
Πάει πίσω 3 χρόνια η παραγωγή του μαχητικού αεροσκάφους 6ης Γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ
Το Πεντάγωνο, ο Λευκός Οίκος και το Κογκρέσο των ΗΠΑ εξακολουθούσαν, σύμφωνα με αναφορές της 14ης Μαΐου, να αξιολογούν το φιλόδοξο πρόγραμμα του F/A-XX, του μαχητικού έκτης γενιάς που προορίζεται για το Πολεμικό Ναυτικό.
Οι σημαντικές καθυστερήσεις στη λήψη απόφασης για την ανάθεση των σχετικών συμβολαίων έχουν εγείρει ανησυχίες ότι το πρόγραμμα μπορεί να υποστεί ριζικές τροποποιήσεις, σε μια χρονική συγκυρία όπου η ανάγκη για ένα νέας γενιάς μαχητικό καταστρώματος έχει καταστεί εξαιρετικά επιτακτική.
«Η απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη. Βρίσκεται υπό αξιολόγηση από το Πεντάγωνο και την ηγεσία των επιμέρους σωμάτων, με παράλληλες συζητήσεις και στο Κογκρέσο. Είναι ένα τεράστιο πρόγραμμα — προφανώς τέτοιου τύπου αποφάσεις δεν λαμβάνονται από έναν άνθρωπο. Οι ηγέτες αποφασίζουν αν αξίζει η επένδυση. Όλο αυτό είναι μέρος της διαδικασίας», ανέφερε πηγή με γνώση του θέματος.
Παρότι το Ναυτικό επιθυμεί να προχωρήσει άμεσα με την ανάθεση σύμβασης, στελέχη του Πενταγώνου φέρονται να εισηγούνται καθυστέρηση έως και τρεις ετών, επικαλούμενα ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα μηχανολογικού σχεδιασμού και παραγωγής, σύμφωνα με τουλάχιστον τρεις ανεξάρτητες πηγές που μίλησαν στο Reuters.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ στις 25 Μαρτίου το Ναυτικό φερόταν έτοιμο να ανακοινώσει τη σύμβαση για τη φάση Engineering and Manufacturing Development (EMD) του F/A-XX μέσα στην ίδια εβδομάδα, σχεδόν δύο μήνες αργότερα η ανακοίνωση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
Προς καθυστερημένη ένταξη στο πρόγραμμα F-47 η US Navy
Σε αντίθεση με την Πολεμική Αεροπρία και το Σώμα Πεζοναυτών, που έχουν επενδύσει μαζικά στην απόκτηση των F-35A και F-35B αντίστοιχα, το Ναυτικό έχει προχωρήσει σε εξαιρετικά περιορισμένες αγορές της δικής του παραλλαγής, του F-35C.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο βασικός κορμός του στόλου μαχητικών της υπηρεσίας εξακολουθεί να αποτελείται από F-18 τέταρτης γενιάς, γεγονός που καθιστά το πρόγραμμα F/A-XX κρίσιμης σημασίας για τη ναυτική ισχύ των ΗΠΑ.
Η αποκάλυψη από την Κίνα, τον Δεκέμβριο του 2024, δύο πρωτοτύπων έκτης γενιάς, τα οποία έκτοτε υποβάλλονται σε εντατικές πτητικές δοκιμές, έχει εντείνει ακόμη περισσότερο την ανάγκη να εισέλθει το F/A-XX στη φάση ανάπτυξης EMD χωρίς περαιτέρω χρονοτριβή.
Όπως σημειώνει το Reuters, «μια καθυστέρηση της ανάθεσης κατά τρία έτη θα ισοδυναμούσε ουσιαστικά με ακύρωση του προγράμματος στη σημερινή του μορφή – καθώς τα υφιστάμενα συμβόλαια και οι τιμολογήσεις θα εξέπνεαν, καθιστώντας απαραίτητο έναν νέο διαγωνισμό.»
Παράλληλα, το πρόγραμμα Next Generation Air Dominance (NGAD) της U.S. Air Force, που αποσκοπεί στην παραγωγή ενός νέου μαχητικού με την ονομασία F-47, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Τον Μάρτιο, ανακοινώθηκε ότι ο κύριος ανάδοχος του NGAD θα είναι η Boeing.
Αυτή η εξέλιξη έχει οδηγήσει σε εκτεταμένες εικασίες ότι, αν οι ΗΠΑ δεν κατορθώσουν να χρηματοδοτήσουν δύο παράλληλα προγράμματα έκτης γενιάς, το Ναυτικό μπορεί να εξαναγκαστεί να αποδεχθεί μια παράγωγη έκδοση του F-47, αντί για έναν εντελώς νέο σχεδιασμό εκ του μηδενός, όπως ήταν ο αρχικός στόχος του F/A-XX.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών