Οικονομικοί αναλυτές προειδοποιούν για περαιτέρω τις πληθωριστικές πιέσεις στις ΗΠΑ
Οι Αμερικανοί καταναλωτές αναμένεται να αντιμετωπίσουν σημαντικές αυξήσεις τιμών σε πλήθος ευρωπαϊκών προϊόντων — από πολυτελείς τσάντες και γυαλιά ηλίου μέχρι πλυντήρια, κλειδαριές και κινητήρες αεροσκαφών — καθώς ευρωπαϊκές εταιρείες ανταποκρίνονται στους νέους δασμούς εισαγωγής που επέβαλαν οι ΗΠΑ.
Μετά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης Trump για την «Ημέρα Απελευθέρωσης» από την οικονομική εξάρτηση της Κίνας, πολλές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ανακοίνωσαν αυξήσεις τιμών για τους πελάτες τους στις ΗΠΑ, προκειμένου να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Μεγάλες πολυεθνικές όπως οι Safran, EssilorLuxottica, Air Liquide, Assa Abloy και Thule, προχωρούν σε μονοψήφιες ή ακόμη και διψήφιες αυξήσεις τιμών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Safran, Olivier Andriès, ήταν κατηγορηματικός: «Θα επιβάλουμε επιπλέον χρεώσεις στους πελάτες μας. Δεν υπάρχει μυστικό. Δεν θα διστάσουμε.»
Η EssilorLuxottica, κατασκευάστρια των Ray-Ban, ανακοίνωσε αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα της, ενώ η Assa Abloy από τη Σουηδία χαρακτήρισε τον δασμό 145% στα προϊόντα από την Κίνα «σχεδόν εμπάργκο», ανακοινώνοντας αύξηση 10% για τις ΗΠΑ.
Ακόμη και εταιρείες που παράγουν μεγάλο μέρος των προϊόντων τους εντός ΗΠΑ, όπως η Thule, επηρεάζονται από τους δασμούς στις πρώτες ύλες και ανεβάζουν τις τιμές αναλόγως.
Οικονομικοί αναλυτές προειδοποιούν ότι οι εξελίξεις αυτές ενδέχεται να ενισχύσουν περαιτέρω τις πληθωριστικές πιέσεις στις ΗΠΑ, ενώ το τοπίο παραμένει ασταθές, με εταιρείες όπως η LVMH να κρατούν στάση αναμονής ενόψει πιθανών διαπραγματεύσεων εντός του επόμενου τριμήνου.
www.bankingnews.gr
Μετά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης Trump για την «Ημέρα Απελευθέρωσης» από την οικονομική εξάρτηση της Κίνας, πολλές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ανακοίνωσαν αυξήσεις τιμών για τους πελάτες τους στις ΗΠΑ, προκειμένου να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Μεγάλες πολυεθνικές όπως οι Safran, EssilorLuxottica, Air Liquide, Assa Abloy και Thule, προχωρούν σε μονοψήφιες ή ακόμη και διψήφιες αυξήσεις τιμών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Safran, Olivier Andriès, ήταν κατηγορηματικός: «Θα επιβάλουμε επιπλέον χρεώσεις στους πελάτες μας. Δεν υπάρχει μυστικό. Δεν θα διστάσουμε.»
Η EssilorLuxottica, κατασκευάστρια των Ray-Ban, ανακοίνωσε αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα της, ενώ η Assa Abloy από τη Σουηδία χαρακτήρισε τον δασμό 145% στα προϊόντα από την Κίνα «σχεδόν εμπάργκο», ανακοινώνοντας αύξηση 10% για τις ΗΠΑ.
Ακόμη και εταιρείες που παράγουν μεγάλο μέρος των προϊόντων τους εντός ΗΠΑ, όπως η Thule, επηρεάζονται από τους δασμούς στις πρώτες ύλες και ανεβάζουν τις τιμές αναλόγως.
Οικονομικοί αναλυτές προειδοποιούν ότι οι εξελίξεις αυτές ενδέχεται να ενισχύσουν περαιτέρω τις πληθωριστικές πιέσεις στις ΗΠΑ, ενώ το τοπίο παραμένει ασταθές, με εταιρείες όπως η LVMH να κρατούν στάση αναμονής ενόψει πιθανών διαπραγματεύσεων εντός του επόμενου τριμήνου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών