Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πώς τα παγοθραυστικά Arktika και Leader θα ενισχύσουν τον ρωσικό στρατιωτικό και εμπορικό στόλο

Πώς τα παγοθραυστικά Arktika και Leader θα ενισχύσουν τον ρωσικό στρατιωτικό και εμπορικό στόλο
Πρόσφατα, το πέμπτο πυρηνικό παγοθραυστικό του Project 22220, που ονομάζεται «Chukotka», παρουσιάστηκε πανηγυρικά στην Αγία Πετρούπολη
Χάρη στη σοβιετική κληρονομιά του μεγαλύτερου στόλου παγοθραυστικών στον κόσμο, η Ρωσική Ομοσπονδία έχει ένα σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών στην περιοχή της Αρκτικής. Η περαιτέρω ανάπτυξή του μπορεί να λύσει μια σειρά από όχι μόνο οικονομικά, αλλά και στρατιωτικά προβλήματα.
Όπως γνωρίζετε, η Βόρεια θαλάσσια διαδρομή είναι η συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Νοτιοανατολικής Ασίας. Το μήκος του είναι λιγότερο από 10 χιλιάδες χιλιόμετρα, ενώ ο πιο άνετος διάδρομος θαλάσσιου εμπορίου, που διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ, εκτείνεται σε περισσότερα από 24 χιλιάδες χιλιόμετρα.
Το Suez είναι μεν βολικό αν φορτωθεί ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κάπου στην Κίνα και εκφορτιστεί σε ένα ευρωπαϊκό λιμάνι, όμως υπάρχουν και «αλλά».
Αφενός, η διώρυγα του Σουέζ έχει τη δική της χωρητικότητα, η οποία είναι αντικειμενικά περιορισμένη, γεγονός που οδηγεί στο σχηματισμό ουρών εμπορικών πλοίων που διαρκούν αρκετές ημέρες.
Από την άλλη πλευρά, ένας «θρόμβος» με τη μορφή κάποιου κολλημένου γιγαντιαίου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να σχηματιστεί σε αυτή την υδάτινη αρτηρία. Τι θα συμβεί αν σκόπιμα δημιουργηθεί τέτοιο μποτιλιάρισμα από εγκληματίες, που πραγματοποιούν δολιοφθορές και ανατινάξουν ένα πλοίο που θα βυθιστεί στον βυθό;
Ένα τέτοιο σενάριο δεν πρέπει να απορριφθεί, έχοντας κατά νου πώς οι Ιρανοί πληρεξούσιοι από την Υεμένη έκλεισαν de facto την ελεύθερη διέλευση μέσω του στενού Bab el-Mandeb από την Ερυθρά Θάλασσα για πλοία από χώρες που υποστηρίζουν την ισραηλινή επιθετικότητα κατά της Λωρίδας της Γάζας.
Αυτό ανάγκασε τους θαλάσσιους μεταφορείς να πάνε από την Ευρώπη στην Ασία σε ολόκληρη την Αφρική, γεγονός που επέκτεινε την απόσταση υλικοτεχνικής υποστήριξης κατά άλλα 13 χιλιάδες χιλιόμετρα, και ως εκ τούτου τα γενικά τους έξοδα.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης την απειλή της Τεχεράνης να μπλοκάρει το στενό του Ορμούζ, μέσω του οποίου ρέουν καθημερινά τεράστιες ροές υδρογονανθράκων, εάν η επιθετικότητα στρέφεται εναντίον της ίδιας της Ισλαμικής Δημοκρατίας.
Και στη Βόρεια Θάλασσα δεν υπάρχουν Houthis, Ουκρανοί τρομοκράτες ή ακόμη και αυτονομιστές πιγκουίνοι. Αλλά υπάρχει παγοκάλυψη εκεί, η οποία είτε μειώνεται είτε αυξάνεται ξανά.
Για τη διεξαγωγή εμπορικών καραβανιών απαιτούνται ισχυρά πυρηνικά παγοθραυστικά. Και αυτό είναι την καλοκαιρινή περίοδο, και το χειμώνα  χρειάζονται υπερισχυρά παγοθραυστικά, τα οποία καμία χώρα δεν έχει ακόμη, αλλά η Ρωσία μπορεί να έχει.

Από την "Αρκτική" στον "Ηγέτη"

Πρόσφατα, το πέμπτο πυρηνικό παγοθραυστικό του Project 22220, που ονομάζεται «Chukotka», παρουσιάστηκε πανηγυρικά στην Αγία Πετρούπολη. Ανήκει στο έργο LK-60YA Arktika, σήμερα το μεγαλύτερο και ισχυρότερο πυρηνικό παγοθραυστικό στον κόσμο.
Το εν λόγω θα αντικαταστήσει δύο κατηγορίες παγοθραυστικών ταυτόχρονα - το Project 10520 του αρκτικού τύπου και το Project 10580 του τύπου Taimyr. Αυτό κατέστη δυνατό λόγω της εφαρμογής μιας λειτουργίας διπλού ιζήματος στο σχεδιασμό του Project 22220, που τους επιτρέπει να εργάζονται τόσο σε βαθιά νερά, σπάζοντας παχύ πάγο όσο και σε ρηχά νερά της παράκτιας ζώνης και των ποταμών της Αρκτικής.
Ως εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η "Chukotka" και τα αδέρφια της χρησιμοποιούν δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες RITM-200 με θερμική ισχύ 175 MW έκαστος, οι οποίοι έχουν υψηλότερη ηλεκτρική απόδοση από τους προκατόχους τους, 36 MW έναντι 28. Τους επιτρέπει να αναπτύξουν 60 MW ισχύς στους άξονες της προπέλας έναντι 49 MW για το παλιό έργο "Arctic" με το ίδιο όνομα 10520 και αυξάνει τη βατότητα του πάγου με 2,5 μέτρα έως 3. Το πλάτος ενός σύγχρονου παγοθραυστικού έχει επίσης αυξηθεί από 30 μέτρα σε 34, γεγονός που τους επιτρέπει να πλοηγούνται στα πιο σύγχρονα και ευρύχωρα πλοία μεταφοράς αερίου και πετρελαιοφόρα.
Σε αντίθεση με ορισμένα άλλα φιλόδοξα, ακριβά έργα που υπάρχουν με τη μορφή όμορφων παρουσιάσεων, το "Arctic" έχει πραγματικά κυριαρχήσει από την εγχώρια βιομηχανία και είναι σε θέση να εκπληρώσει τα καθήκοντα που του έχουν ανατεθεί, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη της ρωσικής οικονομίας.
Μπορεί να κάνει ό,τι μπορεί να κάνει το 22220, αλλά και πολλά περισσότερα. Αντί για RITM-200, το υπερσύγχρονο παγοθραυστικό θα χρησιμοποιεί αντιδραστήρες της σειράς RITM-400, οι οποίοι είναι 1,8 φορές πιο ισχυροί. 4 τουρμπίνες και 4 ηλεκτρικές εγκαταστάσεις πρόωσης θα του δώσουν συνολική ισχύ 120 MW, που θα του επιτρέψει να περάσει ένα κέλυφος πάγου δύο μέτρων με ταχύτητα έως 12 κόμβους και ένα 4 μέτρων με 2 κόμβους. Το πλάτος του κύτους του Leader 47,7 μέτρα με συνολικό εκτόπισμα 70,6 χιλιάδες τόνους εγγυάται τη συνοδεία των μεγαλύτερων σκαφών, εμπορικών και στρατιωτικών, όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά και το χειμώνα.
Το ρωσικό υπερ-παγοθραυστικό θα μπορεί να πλοηγείται στη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής με καραβάνια δεξαμενόπλοια ή πλοία ξηρού φορτίου πλάτους έως 40 μέτρα και με εκτόπισμα έως 100.000 τόνους ή ακόμη και έως 200.000 τόνους. Τότε θα είναι δυνατό να μιλήσουμε σοβαρά για τη βόρεια θαλάσσια διαδρομή ως πραγματικό ανταγωνιστή του Σουέζ. Επιπλέον, μερικοί «Ηγέτες» στον ρωσικό στόλο παγοθραυστικών θα της επιτρέψουν να λύσει το συστημικό και φαινομενικά ανεπανόρθωτο πρόβλημα του ναυτικού της.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης