Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η αρχή του τέλους για τη φούσκα της Tesla – Πτώση άνω του 90% στη μετοχή ή στα 14 δολ. «βλέπει» γνωστός αναλυτής

Η αρχή του τέλους για τη φούσκα της Tesla – Πτώση άνω του 90% στη μετοχή ή στα 14 δολ. «βλέπει» γνωστός αναλυτής
Αφορμή για τη δυσοίωνη οπτική του αναλυτή Per Lekander αποτέλεσε το γεγονός πως η Tesla ανέφερε 386.810 παραδόσεις οχημάτων το πρώτο τρίμηνο του έτους
Σε επίπεδα τιμής penny stock θα μπορούσε να υποχωρήσει η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, σύμφωνα με τον γνωστό διαχειριστή κεφαλαίων Per Lekander.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο CNBC, βλέπει τη μετοχή της εταιρείας του Elon Musk στα 14 δολ., από το επίπεδο των 190 δολ. στο οποίο βρίσκεται σήμερα, όπερ σημαίνει πτώση -93%.
Αφορμή για τη δυσοίωνη οπτική του Lekander αποτέλεσε το γεγονός πως η Tesla ανέφερε 386.810 παραδόσεις οχημάτων το πρώτο τρίμηνο του έτους, που είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις χαμηλότερες εκτιμήσεις της αγοράς.
«Αυτή ήταν πραγματικά η αρχή του τέλους της φούσκας της Tesla, η οποία πιθανώς, αναμφισβήτητα ήταν η μεγαλύτερη φούσκα στο χρηματιστήριο στη σύγχρονη ιστορία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων Clean Energy Transition, Lekander.
«Πιστεύω πραγματικά ότι η εταιρεία θα μπορούσε να καταρρεύσει» συμπλήρωσε…
Ο Lekander ήταν πρώην διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην επενδυτική εταιρεία Lansdowne Partners, ο οποίος προκάλεσε ράλι στις τιμές του άνθρακα το 2018.
Από το 2020 η Clean Energy Transition είναι short στη μετοχή της Tesla, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία του Lekander θα κερδίσει εάν οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας υποχωρήσουν.
Σε συνέντευξή του τον Μαρτίου του 2021 στο CNBC, ο Lekander μίλησε για πτώση στη μετοχή της Tesla.
Την ώρα της συνέντευξης, η διαπραγμάτευση στις μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας έκλεισε στα 233,94 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, ο Lekander προέτρεψε για επιστροφή στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, ξεχωρίζοντας τη Volkswagen.
Σημειωτέον πως οι μετοχές της Volkswagen έχουν υποχωρήσει περίπου 53% από τότε, αν και σημείωσαν ράλι στην αρχή του τρέχοντος έτους.
Πίσω στο παρόν, ο Lekander υπονόησε πως η Tesla θα μπορούσε να υποχωρήσει στα 14 δολάρια.
Η εκτίμησή του βασίζεται στο ότι βλέπει τα κέρδη ανά μετοχή για το 2024 να κυμαίνονται στο 1,40 δολ.
Ο Lekander υποστηρίζει ότι η Tesla είναι μια μετοχή «χωρίς ανάπτυξη» και θα πρέπει να αποτιμάται 10 φορές τα κέρδη της, έναντι περίπου 58 φορές τώρα (PE).
Τo PE είναι ένας σημαντικός δείκτης που χρησιμοποιείται από τους traders για τον υπολογισμό της αξίας μιας μετοχής.
Οι μετοχές της Tesla έχουν ήδη υποχωρήσει περισσότερο από 30% φέτος.
«Νομίζω, ωστόσο, ότι η Tesla δεν μπορεί να φτάσει στα 14 δολ.
Αν πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο εξαιτίας όλων όσων συμβαίνουν, θα καταρρεύσει» συμπλήρωσε ο Lekander.

Οι λόγοι

Ο Lekander παρουσίασε διάφορους λόγους για να δικαιολογήση αρνητική του προοπτική.
Όπως είπε, το επιχειρηματικό μοντέλο της Tesla βασίζεται σε ισχυρή αύξηση εσόδων, κάθετη ολοκλήρωση και απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές.
Η κάθετη ολοκλήρωση σημαίνει ότι μια εταιρεία χειρίζεται εσωτερικά πολλά μέρη μιας διαδικασίας: από την κατασκευή του αυτοκινήτου έως το λογισμικό.
Αυτό το μοντέλο είναι «λαμπρό» όταν μια εταιρεία αναπτύσσεται, αλλά πηγαίνει «αντίστροφα» όταν οι πωλήσεις πέφτουν είπε ο Lekander, συμπληρώνοντας:
Τα προβλήματα του πρώτου τριμήνου της Tesla δεν σχετίζονται με ορισμένους από τους λόγους που ανέφερε η εταιρεία, όπως η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Αντίθετα, είναι ένα πρόβλημα ζήτησης.
Δύο αυτοκίνητα, το Model 3 και το Model Y, αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ.
Και η εταιρεία δεν βλέπει άλλο νέο όχημα να κυκλοφορεί μέχρι το 2025.
Δεν βλέπω λοιπόν κανέναν λόγο για ανάκαμψη τα επόμενα δύο χρόνια, δεδομένου ότι αυτά τα μοντέλα είναι παλιά και η οικονομία δεν εκτοξεύεται».

Οι αρκούδες αυξάνονται

Ο Lekander όμως δεν είναι ο μόνος… Οι «αρνητές» της Tesla είναι ολόκληρη χωρωδία… μετά από τους απογοητευτικούς αριθμούς παράδοσης.
«Παρότι η πρόταση των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει αμετάβλητη, η πραγματικότητα υλοποίησης αυτής της πρότασης αρχίζει πραγματικά να φαίνεται ανεδαφική έως και ουτοπική, καθώς η Tesla (και οι άλλοι) έχουν ξεμείνει από ευκατάστατους καταναλωτές που διατίθενται να πληρώσουν πολλά χρήματα για να γίνουν beta testers» δήλωσε ο Richard Windsor, ιδρυτής του Radio Free Mobile, σε ένα ερευνητικό σημείωμα την Τετάρτη.
Ο Windsor αμφισβήτησε την αποτίμηση της Tesla (περίπου 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων), χαρακτηρίζοντάς την «γελοία», σε μια εποχή που η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό.
«Υπάρχουν ακόμη πολλά μειονεκτήματα στις μετοχές της Tesla» δήλωσε ο Windsor.
Ο Dan Ives, διάσημος «ταύρος» της Tesla στην Wedbush Securities, ο οποίος θέσει ως τιμή - στόχο τα 300 δολ. για τον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, έχει ανησυχήσει.
«Ας το ονομάσουμε αυτό ως έχει: Ενώ περιμέναμε ένα κακό α’ τρίμηνο, αυτή ήταν μια ανεξέλεγκτη καταστροφή που είναι δύσκολο να εξηγηθεί.
Θεωρούμε ότι αυτό είναι μια θεμελιώδης στιγμή στην ιστορία της Tesla για τον Musk είτε να το ανατρέψει και να αντιστρέψει την απόδοση του black eye 1Q» δήλωσε ο Ives σε σημείωμα την Τρίτη.
«Διαφορετικά, μερικές πιο σκοτεινές μέρες θα μπορούσαν σαφώς να είναι μπροστά που θα μπορούσαν να διαταράξουν το αφήγημα της Tesla», πρόσθεσε.
Οι αναλυτές της HSBC και της TD Cowen μείωσαν τις τιμές στόχους για τη μετοχή της Tesla την Τετάρτη.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης