Τελευταία Νέα
Διεθνή

Στο λιμάνι Άντεν το υπό ελληνική σημαία Sea Champion που χτυπήθηκε από τους Houthis

Στο λιμάνι Άντεν το υπό ελληνική σημαία Sea Champion που χτυπήθηκε από τους Houthis
Οι κίνδυνοι ναυτιλίας έχουν κλιμακωθεί λόγω των επανειλημμένων επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους στην Ερυθρά Θάλασσα
Στο λιμάνι Άντεν της νότιας Υεμένης έφτασε το υπό ελληνική σημαία πλοίο χύδην φορτίου Sea Champion, μετά από επίθεση που δέχτηκε στην Ερυθρά Θάλασσα από πυραυλικό χτύπημα της πολιτοφυλακής Houthis.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι κίνδυνοι ναυτιλίας έχουν κλιμακωθεί λόγω των επανειλημμένων επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους στην Ερυθρά Θάλασσα και στο στενό Μπαμπ αλ-Μαντάμπ από τους ευθυγραμμισμένους με το Ιράν Houthis από τον Νοέμβριο.
Οι δυνάμεις των ΗΠΑ και της Βρετανίας απάντησαν με πολλά πλήγματα στις εγκαταστάσεις των Houthis, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν καταφέρει να σταματήσουν τις επιθέσεις.
Η Κεντρική Διοίκηση του στρατού των ΗΠΑ δήλωσε αργά την Τρίτη ότι οι Houthis εκτόξευσαν δύο βαλλιστικούς πυραύλους κατά του πλοίου στο Sea Champion, ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που ανήκει στις ΗΠΑ.
Είπε ότι ένας από τους πύραυλους εξερράγη κοντά στο πλοίο προκαλώντας μικρές ζημιές.
Το Sea Champion, το οποίο μετέφερε καλαμπόκι από την Αργεντινή στο Άντεν, την έδρα της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Υεμένης, δέχτηκε επίθεση δύο φορές τη Δευτέρα, με ζημιά αλλά χωρίς τραυματισμούς στο πλήρωμα, ανέφεραν πηγές του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας.
Η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ δήλωσε ότι ο Sea Champion έχει παραδώσει ανθρωπιστική βοήθεια στην Υεμένη 11 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια.
Μια λιμενική πηγή του Reuters στο Άντεν και μια ξεχωριστή ναυτιλιακή πηγή ανέφεραν ότι το σκάφος εκφόρτωνε μέρος του φορτίου του περίπου 9.229 τόνων καλαμποκιού στο Άντεν, πριν κατευθυνθεί στο λιμάνι της Χοντέιντα της βόρειας Υεμένης, μια περιοχή που ελέγχεται από τους Houthis, όπου επρόκειτο να εκφορτώσει το υπολειπόμενο φορτίο περίπου 31.000 τόνων.
Η λιμενική πηγή στο Άντεν είπε ότι η επίθεση στο πλοίο ήταν λάθος, με τους ίδιους τους Houthis να ενημερώνουν ότι η επίθεση δεν ήταν σκόπιμη.
Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Mega Shipping με έδρα την Αθήνα.

Παραμένουν οι ανησυχίες

Παρά τις επιθέσεις της Δύσης εναντίον τους στην Υεμένη, οι Houthis έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν να χτυπούν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους Παλαιστίνιους έως ότου οι ισραηλινές δυνάμεις σταματήσουν τον πόλεμό τους στη Λωρίδα της Γάζας.
Μέχρι στιγμής, κανένα πλοίο δεν έχει βυθιστεί ούτε έχει σκοτωθεί πλήρωμα από τις επιθέσεις των Houthis σε μια θαλάσσια λωρίδα που αντιπροσωπεύει περίπου το 12% της παγκόσμιας θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Ωστόσο, οι ανησυχίες αυξάνονταν για την τύχη του πλοίου Rubymar, το οποίο χτυπήθηκε από πυραύλους στον Κόλπο του Άντεν την Κυριακή, και το πλήρωμα εκκενώθηκε σε άλλο σκάφος.
Σε μια ναυτιλιακή συμβουλευτική που μίλησε το Reuters, τα εμπορικά πλοία προειδοποιήθηκαν να μείνουν μακριά από την περιοχή του εγκαταλειμμένου σκάφους εν μέσω φόβων ότι μπορεί να βυθιστεί.
Ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορών (ITF), της κορυφαίας συνδικαλιστικής οργάνωσης για τους ναυτικούς, είπε ότι η επίθεση στο Rubymar θα πρέπει να είναι μια κλήση αφύπνισης «για να δοθεί αμέσως προτεραιότητα στην ασφάλεια των ναυτικών, προτού δούμε ανθρώπινες ζωές να χάνονται στην Ερυθρά Θάλασσα".
Είπε ότι μια άμεση, μόνιμη κατάπαυση του πυρός στον πόλεμο μεταξύ του Ισραήλ και της κυβερνώσας παλαιστινιακής ισλαμιστικής οργάνωσης Hamas της Γάζας ήταν ένα κρίσιμο βήμα προς την εξασφάλιση της ασφαλούς διέλευσης μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Υπήρξε επίσης συναγερμός ότι τα εμπορικά πλοία θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας ανάπτυξης θαλάσσιων ναρκών, ανέφεραν πηγές ασφάλειας στη θάλασσα.
Η Κεντρική Διοίκηση του στρατού των ΗΠΑ (CENTCOM) πραγματοποίησε επιδρομές σε διάφορους στόχους τη Δευτέρα και την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένου αυτού που πιστεύεται ότι ήταν το πρώτο μη επανδρωμένο υποβρύχιο σκάφος (UUV) που χρησιμοποιήθηκε από την έναρξη των επιθέσεων των Houthis.
«Αυτές οι ενέργειες θα προστατεύσουν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες ναυσιπλοΐας και θα κάνουν τα διεθνή ύδατα ασφαλέστερα», δήλωσε η CENTCOM.
Ενώ πολλά πλοία εκτρέπονται γύρω από τη νότια Αφρική για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, ορισμένα συνέχισαν να πλέουν.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης