Τελευταία Νέα
Διεθνή

Είναι επίσημο: Οι Αμερικανοί μαθητές είναι από τους χειρότερους στα Μαθηματικά μεταξύ των ανεπτυγμένων κρατών

Είναι επίσημο: Οι Αμερικανοί μαθητές είναι από τους χειρότερους στα Μαθηματικά μεταξύ των ανεπτυγμένων κρατών
Σε «επιδημία» εξελίσσεται η χαμηλή μόρφωση στα Μαθηματικά για τους πολίτες των ΗΠΑ
Τα πρόσφατα αποτελέσματα του Προγράμματος για τη Διεθνή Αξιολόγηση Μαθητών (PISA) υπογραμμίζουν μια ανησυχητική τάση για τους φοιτητές των ΗΠΑ στην επιστήμη των Mαθηματικών, καθώς, σε σύγκριση με τις επιδόσεις άλλων ανεπτυγμένων κρατών, υστερούν σημαντικά.
Συγκεκριμένα, τα αποθαρρυντικά αποτελέσματα αφορούσαν πτώση 13 μονάδων για τους μαθητές των ΗΠΑ σε σύγκριση με τις εξετάσεις του 2018, όταν, σε πλήρη αντίθεση, 28 ανεπτυγμένες χώρες κατάφεραν είτε να διατηρήσουν είτε να βελτιώσουν τις βαθμολογίες τους στα Μαθηματικά από το 2018.
Αυτά τα πολύ πιο επιτυχημένα έθνη μοιράζονται μια σειρά κοινών χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένων, κυρίως, των μικρότερων διακοπών των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως σημειώνεται στην έκθεση.
Προφανώς θορυβημένο από τα ευρήματα, το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ ζήτησε μια νέα πρωτοβουλία για την παροχή υποστήριξης στην εκπαίδευση στους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM). Όπως ανέφερε η «Hechinger Report», η Κίνα έχει οκταπλάσιο αριθμό αποφοίτων κολεγίων σε αυτούς τους κλάδους σε σύγκριση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ η Ρωσία έχει τετραπλάσιο αριθμό μηχανικών. Αυτή η ανησυχητική ανισότητα, σημειώνεται από την Hechinger Report, έχει προκαλέσει ανησυχίες πέρα από τη σφαίρα της εκπαίδευσης. Οι μαθηματικές αστοχίες των Ηνωμένων Πολιτειών αποτελούν άμεση απειλή για την τεχνολογική τους υπεροχή.
Άλλοι σχολιαστές έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα. Η πτώση των βαθμολογιών στα Μαθηματικά, προτείνουν, θα πρέπει να θεωρείται απειλή για την εθνική ασφάλεια. «Έχουν δίκιο», σχολιάζουν οι Epoch Times.

Τα Μαθηματικά διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο σε διάφορους τομείς όπως οι φυσικές επιστήμες, η τεχνολογία, οι επιχειρήσεις, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και οι υποδομές. Για παράδειγμα, η γεωμετρία, η άλγεβρα και η τριγωνομετρία είναι θεμελιώδη μέρη του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Επιπλέον, τα μαθηματικά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ιατρική, την τεχνητή νοημοσύνη και τους κβαντικούς υπολογιστές. Τα μαθηματικά χρησιμεύουν ως το θεμέλιο για όλη σχεδόν την επιστημονική και βιομηχανική έρευνα και ανάπτυξη. Ουσιαστικά, τα μαθηματικά μπορούν να θεωρηθούν ως το υποκείμενο λειτουργικό σύστημα που κάνει τον κόσμο να κάνει τον γύρο.

Το πρόβλημα στα Μαθηματικά, είναι πρόβλημα εκπαίδευσης.
Για να διορθωθεί το πρόβλημα, ο τρόπος με τον οποίο διδάσκονται τα μαθηματικά πρέπει να αλλάξει ριζικά και γρήγορα, σχολιάζουν οι Epoch Times.
Άλλες χώρες έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις για την κατανόηση, την εκτίμηση και τη διδασκαλία των μαθηματικών. Πάρτε για παράδειγμα την προαναφερθείσα Ρωσία: η διδασκαλία των μαθηματικών χρησιμοποιείται για να ενισχύσει τη διάνοια και τον χαρακτήρα των παιδιών.
Η ρωσική μέθοδος δίνει έμφαση όχι μόνο στην εύρεση της απάντησης σε ένα μαθηματικό πρόβλημα, αλλά, σε αντίθεση με την προσέγγιση στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην κατανόηση της ίδιας της ουσίας του προβλήματος. Επιπλέον, η ρωσική μέθοδος δεν δίνει έμφαση στις τυποποιημένες δοκιμές και αντ' αυτού δίνει προτεραιότητα στη δημιουργία μιας ισχυρής μαθηματικής βάσης μέσω των συζητήσεων στην τάξη και των συναρπαστικών συνομιλιών. Τα τεστ είναι σημαντικά, αλλά στην πραγματικότητα η κατανόηση του γιατί τα Μαθηματικά έχουν σημασία και τι πραγματικά σημαίνουν οι απαντήσεις είναι πολύ πιο σημαντική.
Η ρωσική προσέγγιση τονίζει την ανάγκη να καλλιεργηθεί μια ολοκληρωμένη κατανόηση των Μαθηματικών και της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στην απομνημόνευση κατά λέξη. Από μικρή ηλικία, οι μαθητές εισάγονται στα Μαθηματικά, ξεκινώντας από τη βασική αριθμητική και γεωμετρία. Το πρόγραμμα σπουδών έχει σχεδιαστεί, πρωτίστως, για να καλλιεργήσει αυστηρές ικανότητες επίλυσης προβλημάτων και να καλλιεργήσει δεξιότητες κριτικής σκέψης.

Όπως έχουν σημειώσει οι επικριτές του εκπαιδευτικού συστήματος των ΗΠΑ, η εμμονή της χώρας με τις τυποποιημένες εξετάσεις προσανατολίζεται περισσότερο στη χρηματοδότηση παρά στην ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών. Η κατανομή της ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, η οποία καθορίζεται στο υψηλότερο επίπεδο της κυβέρνησης, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις βαθμολογίες των εξετάσεων και στα ποσοστά αποφοίτησης. Κατά συνέπεια, τα σχολεία εξαρτώνται από αυτές τις μετρήσεις για να εξασφαλίσουν ίση ή αυξημένη ομοσπονδιακή χρηματοδότηση για το επόμενο έτος. Εάν η εκπαίδευση, στην πιο αγνή της μορφή, υποτίθεται ότι διαφωτίζει τους μαθητές, τότε η προσέγγιση των Ηνωμένων Πολιτειών στη διδασκαλία των μαθηματικών κάνει ακριβώς το αντίθετο.

Άλλες χώρες -όπως η Ολλανδία, για παράδειγμα, οι βαθμολογίες της οποίας στα Μαθηματικά είναι εξαιρετικές- προσφέρουν μαθήματα που ενσωματώνουν τα Μαθηματικά του πραγματικού κόσμου και καλύπτουν θέματα όπως η οικονομική άλγεβρα και η μαθηματική μοντελοποίηση.
Στην Ιρλανδία, η πρακτική εφαρμογή των μαθηματικών εννοιών σε σενάρια πραγματικής ζωής είναι μια κοινή πρακτική.
Στην πραγματικότητα, στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, αυτή η προσέγγιση στη διδασκαλία των μαθηματικών είναι διαδεδομένη.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να προχωρήσουν πέρα από την ανθυγιεινή εμμονή τους με την επίμονη μάθηση, που δεν είναι τίποτα άλλο από μια επιφανειακή κατανόηση ενός θέματος. Πρέπει να επικεντρωθούν στο να βοηθήσει τα παιδιά της Αμερικής να αναπτύξουν κατανόηση, εκτίμηση και αγάπη για τα μαθηματικά. Αυτή η κίνηση είναι απαραίτητη. Από πολλές απόψεις, το μέλλον της χώρας εξαρτάται από αυτό», καταλήγουν οι Epoch Times.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης