Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πολλά εκατ. στα social media από Trump και Biden ενόψει εκλογών – Τα κατηγορούν επίσης για στοχευμένες διαφημίσεις

Πολλά εκατ. στα social media από Trump και Biden ενόψει εκλογών – Τα κατηγορούν επίσης για στοχευμένες διαφημίσεις
Οι προεδρικές εκστρατείες διαθέτουν πολλά χρήματα στον τεχνολογικό κλάδο
Οι τεχνολογικοί γίγαντες αποτελούν συχνά στόχο έντονης κριτικής στην Ουάσιγκτον.
Ωστόσο, οι προεδρικές εκστρατείες διαθέτουν πολλά χρήματα στον κλάδο.
Τα αρχεία της Ομοσπονδιακής Εκλογικής Επιτροπής προσφέρουν τώρα μια πλήρη καταγραφή του τρόπου με τον οποίο ξόδεψαν χρήματα οι εκστρατείες το 2023.
Όπως έδειξαν, εκατομμύρια δολάρια διοχετεύονται στη Silicon Valley για να πληρώσουν για ψηφιακή διαφήμιση — έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προσέγγισης ψηφοφόρων.
Αυτό που δείχνουν επίσης τα στοιχεία είναι πώς οι άλλες υπηρεσίες των τεχνολογικών κολοσσών είναι επίσης τόσο αναπόφευκτες για τους φορείς εκστρατειών όσο και για τους Αμερικανούς.
Με βάση αυτά, το Yahoo Finance αναλύει τους δύο πιθανούς υποψηφίους για τις αμερικανικές εκλογές: τον Πρόεδρο Joe Biden και τον πρώην Πρόεδρο Donald Trump.
Ο Trump έχει θέσει σποραδικά αντιμονοπωλιακές ανησυχίες όλα αυτά τα χρόνια και έχει φτάσει στο σημείο να εγκαινιάσει τη δική του πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, την Truth Social, για να ξεπεράσει αυτό που αποκαλεί «προκατειλημμένες Big Tech».
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διαφημίζεται στο Facebook (META) ή δεν χρησιμοποιεί το Amazon για να εξοπλίσει τα γραφεία της καμπάνιας του.
Ο Πρόεδρος Biden παρομοίως βρίσκεται στην κορυφή μιας κυβέρνησης που εμπλέκεται σε νομικές μάχες κατά της Amazon, της Google και της Meta — με μια μήνυση κατά της Apple.
Αλλά η προεδρική του εκστρατεία εξακολουθεί να προστατεύει τακτικά τις ίδιες εταιρείες.
Ο Biden ξεκίνησε αντιμονοπωλιακές προσπάθειες λέγοντας ότι η ενοποίηση στην τεχνολογία και αλλού δημιουργεί «λιγότερες επιλογές τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους καταναλωτές».
Είναι ένα αίνιγμα που προφανώς αντιμετωπίζει και την εκστρατεία του.
Οι υποψήφιοι για την προεδρία βασίζονταν επίσης στη Big Tech ενώ ταυτόχρονα επέκριναν τις εταιρείες τα προηγούμενα χρόνια.
Η καμπάνια του 2020 περιλάμβανε κυρίως υποψηφίους όπως η γερουσιαστής Elizabeth Warren που διαφήμιζαν ένα σχέδιο διάλυσης αυτών των εταιρειών — στις δικές τους πλατφόρμες.

Ο ακριβός κόσμος της ψηφιακής διαφήμισης

Συλλογικά, οι εκστρατείες Biden και Trump ξόδεψαν τουλάχιστον 30 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικές εκστρατείες το 2023.
Κάποια από αυτά τα χρήματα κατευθύνθηκαν στην καλωδιακή τηλεόραση, αλλά πολλά κατέληξαν στο Facebook και στο "GooglePlex."
Πολλές άλλες γωνιές του επιχειρηματικού κόσμου - από αεροπορικές εταιρείες μέχρι εστιατόρια έως διοργανωτές ειδικών εκδηλώσεων - εμφανίζονται επανειλημμένα στα αρχεία, αλλά η διαφήμιση αντιπροσωπεύει τη μερίδα του λέοντος των σχεδόν 80 εκατομμυρίων δολαρίων στις συνολικές δαπάνες της προεκλογικής εκστρατείας από τον Biden και τον Trump πέρυσι, σύμφωνα με αρχεία FEC.
Το ερώτημα πόσο ακριβώς από αυτούς τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς καταλήγουν στα χέρια της Big Tech είναι κάπως πιο δύσκολο να απαντηθεί, καθώς τα χρήματα ρέουν μέσω τρίτων.
Η εκστρατεία του Trump έβαλε τουλάχιστον 11,5 εκατομμύρια δολάρια το 2023 σε μια σειρά εξωτερικών εταιρειών για δαπάνες που κατηγοριοποιούνται ως «διαδικτυακή διαφήμιση» ή «μέσα».
Κάποιοι προσπάθησαν να παρακολουθήσουν αυτά τα χρήματα, με την Bully Pulpit Interactive να λέει στην Axios πέρυσι ότι είχε εντοπίσει εκατοντάδες χιλιάδες σε διαφημίσεις Facebook και Google μέσα στους πρώτους μήνες του 2023.
Η εκστρατεία του Biden έχει επίσης στείλει εκατομμύρια σε εταιρείες ευθυγραμμισμένες με τους Δημοκρατικούς.
Ένα όνομα που εμφανίζεται συχνά είναι το Gambit Strategies.
Η εταιρεία διοικείται από δύο πρώην βοηθούς του Biden και επικεντρώνεται στην ψηφιακή διαφήμιση που διαφημίζει «ασυναγώνιστη εμπειρία πείθοντας και κινητοποιώντας τους ψηφοφόρους στο διαδίκτυο».
Τα αρχεία δείχνουν ότι συγκέντρωσε πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια από την εκστρατεία Biden το 2023.

Αναλώσιμα γραφείου και Ubers

Οι καταθέσεις δείχνουν ότι κάτω από αυτούς τους αριθμούς διαφήμισης κορυφαίας γραμμής, οι καμπάνιες δαπάνησαν πολλά για μια σειρά από άλλες τεχνολογικές υπηρεσίες.
Και οι δύο καμπάνιες προστάτευαν την Amazon, αλλά για διαφορετικούς λόγους.
Η εκστρατεία Biden έστειλε σχεδόν 60.000 δολάρια στην Amazon Web Services το 2023 για να φιλοξενήσει τον ιστότοπό της.
Η εκστρατεία του Trump ξόδεψε επίσης, αλλά σε μια διαφορετική πτέρυγα της εταιρείας του CEO, Andy Jassy, συγκεντρώνοντας πάνω από 30.000 δολάρια σε αγορές προμηθειών γραφείου.
Ο Biden και ο Trump είχαν αντιπαραθέσεις με την Amazon όλα αυτά τα χρόνια.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου υπό τον Biden - μαζί με 17 πολιτείες - έχει καταθέσει αγωγή κατά της εταιρείας που κατηγορεί τον τεχνολογικό γίγαντα ότι χρησιμοποιεί τη «μονοπωλιακή του εξουσία» για να διογκώσει τις τιμές.
Ο Biden συμμετείχε επίσης σε μια διαμάχη στο Twitter το 2022 με τον Jef Bezos, ιδρυτή και πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Amazon, για τον πληθωρισμό και τους εταιρικούς φόρους.
Ο Trump επίσης διαφωνούσε επί μακρόν με την Amazon και κατά καιρούς απείλησε με αντιμονοπωλιακή δράση κατά της εταιρείας όταν ήταν στην εξουσία.
Άλλες δαπάνες τεχνολογίας είναι ίσως πιο διαφωτιστικές για τις ξεχωριστές κουλτούρες των δύο εκστρατειών.
Η ομάδα του Biden φαίνεται να έχει ξοδέψει πολλά για προϊόντα της Apple.
Πάνω από 170.000 δολάρια δαπανήθηκαν το 2023 σε έναν εξουσιοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών της Apple με το όνομα "Mac Business Solutions".
Οι αγορές iPhone και MacBook φαίνεται να είναι λιγότερο πολλές στα αρχεία του Trump, αλλά η εκστρατεία παρ' όλα αυτά ξόδεψε σχεδόν 9.000 δολάρια απευθείας με την εταιρεία για αγορές "εξοπλισμού γραφείου".

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης