Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αποκάλυψη O'Rourke (Αμυντικός αναλυτής) - Οι ΗΠΑ κρύβουν πως σχεδόν το 40% των υποβρυχίων ταχείας επίθεσης είναι εκτός λειτουργίας

Αποκάλυψη O'Rourke (Αμυντικός αναλυτής) - Οι ΗΠΑ κρύβουν πως σχεδόν το 40% των υποβρυχίων ταχείας επίθεσης είναι εκτός λειτουργίας
Γιατί είναι εκτός λειτουργίας σχεδόν το 40% των πιο γρήγορων υποβρυχίων των ΗΠΑ;
Δεκαοκτώ υποβρύχια άμεσης επίθεσης είναι παροπλισμένα προσωρινά για σοβαρές επισκευές, γεγονός που επιφέρει εκτεταμένες συνέπειες για τις ΗΠΑ, σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο.
Έκθεση του Κογκρέσου αποκαλύπτει ότι κάτι πάει στραβά με τον στόλο των υποβρυχίων ταχείας επίθεσης του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Από τα 49 επιθετικά υποβρύχια πολλαπλών χρήσεων (SSN) του πολεμικού ναυτικού, τα 18 είναι εκτός λειτουργίας για επισκευές, σύμφωνα με την έκθεση.
Πώς έγινε αυτό;

Τι αναφέρει η Έκθεση

Από το 2023, τουλάχιστον το 37% του συνόλου του στόλου των SSN έχει παροπλιστεί για επισκευές, σύμφωνα με προηγουμένως άγνωστα ναυτικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την Υπηρεσία Ερευνών του Κογκρέσου (CRS).
Η αναφορά ανέφερε 18 SSN που είτε βρίσκονται σε συντήρηση είτε σε αναμονή συντήρησης, είναι απλά αδρανή.
Ο αριθμός είναι σημαντικά υψηλότερος από τον στόχο του ναυτικού να έχει το πολύ 20% όλων των υποβρυχίων γρήγορης επίθεσης που υποβάλλονται σε συντήρηση ανά πάσα στιγμή και μηδενικά υποβρύχια να κάθονται σε αδράνεια και να περιμένουν να ξεκινήσουν τις επισκευές.
Το ανεκτέλεστο σε συντήρηση έχει «μειώσει ουσιαστικά» τον αριθμό των SSN που μπορούν να τεθούν σε λειτουργία ανά πάσα στιγμή, μειώνοντας την «ικανότητα της δύναμης να ανταποκρίνεται στις καθημερινές απαιτήσεις αποστολών και ενδεχομένως να ασκεί αυξημένη επιχειρησιακή πίεση» σε υποβρύχια ταχείας επίθεσης που βρίσκονται σε υπηρεσία, CRS είπε στην έκθεση ο ναυτικός αναλυτής Ronald O'Rourke.
Η Διοίκηση Συστημάτων Ναυτικής Θάλασσας απάντησε κατηγορώντας «τον σχεδιασμό, τη διαθεσιμότητα υλικού και την εκτέλεση του ναυπηγείου».
Η υπηρεσία έχει ξεκινήσει αρκετές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων «πρωταρχικής καθυστέρησης συντήρησης», πρόσθεσε η διοίκηση.

Ποια υποβρύχια χρειάζονται συντήρηση;

Τα ανενεργά SSN δεν είναι τα υποβρύχια κλάσης Οχάιο πυρηνικών βαλλιστικών πυραύλων, «αλλά πλοία γρήγορης επίθεσης, συμπεριλαμβανομένης της κλάσης Seawolf, που μπορούν να εκτοξεύουν τορπίλες και πυραύλους κρουζ Tomahawk σε σκάφη και στόχους ξηράς και να εκτελούν αποστολές stealth όπως επιτήρηση», Bloomberg αναφέρθηκε νωρίτερα.
Όσον αφορά τα SSN, είναι το σύμβολο ταξινόμησης κύτους του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ για πυρηνικά επιθετικά υποβρύχια γενικής χρήσης.
«Σοβαρό χτύπημα στην υπερηφάνεια των ναυάρχων των ΗΠΑ»
Η απόσυρση σχεδόν του 40% των αμερικανικών υποβρυχίων ταχείας επίθεσης εκτός υπηρεσίας είναι «πολύ μεγάλο πλήγμα για την υπερηφάνεια των Αμερικανών ναυάρχων και ναυτικών», είπε στο Sputnik ο Vasili Dandykin, Ρώσος βετεράνος στρατιωτικός αναλυτής και απόστρατος αρχηγός του ρωσικού Ναυτικού 1ου βαθμού.
Οι λόγοι για τους οποίους τα 18 SSN έχουν παροπλιστεί προσωρινά θα πρέπει να συζητηθούν υπό το φως της αυτοανακηρυγμένης νίκης των ΗΠΑ στον Ψυχρό Πόλεμο, επέμεινε ο Dandykin.
«Μετά την ανακοίνωση αυτής της νίκης, οι Αμερικανοί έκλεισαν τα μάτια σε ζητήματα που σχετίζονται με τη συντήρηση», είπε ο αναλυτής, προσθέτοντας ότι «οι καθυστερημένες επισκευές μειώνουν τη διάρκεια ζωής ενός υποβρυχίου».
Όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση των SSN σε υπηρεσία, ο αναλυτής επεσήμανε μια σειρά προβλημάτων με τη συντήρηση και τα προσόντα των πληρωμάτων, τα οποία, όπως είπε, είχαν ως αποτέλεσμα διάφορα περιστατικά ναυσιπλοΐας.

Η κατάρρευση του USS Connecticut, οι περιπτώσεις των  USS San Fransisco και USS Greeneville 

Ένα από τα σημαντικότερα περιστατικά συνέβη με το USS Connecticut στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τον Οκτώβριο του 2021.
Μια επακόλουθη έρευνα του ναυτικού για τη συντριβή του υποβρυχίου κλάσης Seawolf σε μια υποβρύχια κορυφογραμμή στη θάλασσα διαπίστωσε ότι το περιστατικό ήταν «αποτρέψιμο» και ότι ακολούθησε λάθη σχεδιασμού πλοήγησης και διαχείρισης κινδύνου, καθώς και άλλα λάθη.
Οι βλάβες «έριξαν τα πρότυπα του αμερικανικού ναυτικού» και το περιστατικό άφησε το υποβρύχιο γρήγορης επίθεσης ανίκανο να λειτουργήσει «για μεγάλο χρονικό διάστημα» λόγω της ζημιάς, επεσήμανε η έρευνα.
Το USS Connecticut φέρεται ότι θα είναι και πάλι σε λειτουργία μέχρι τις αρχές του 2026 το συντομότερο.
Ένα άλλο περιστατικό χρονολογείται στις 9 Ιανουαρίου 2005, όταν ένα μέλος του πληρώματος σκοτώθηκε όταν το αμερικανικό πυρηνικό υποβρύχιο USS San Fransisco προσάραξε στα ανοιχτά του Γκουάμ στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Στο συμβάν τραυματίστηκαν είκοσι τρία μέλη του πληρώματος.
Τον Φεβρουάριο του 2001, το πηδάλιο του USS Greeneville έσκισε το κάτω κατάστρωμα του ιαπωνικού αλιευτικού σκάφους Ehime Maru κατά τη διάρκεια ενός γρήγορου ελιγμού στην επιφάνεια, βυθίζοντας το σκάφος μέσα σε λίγα λεπτά.
Εννέα επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένων μαθητών και εκπαιδευτών στο εμπορικό αλιευτικό.

Επιπτώσεις

Η επιχειρησιακή πίεση στα SSN που εξακολουθούν να λειτουργούν είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αυξηθεί, πράγμα που σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής τους μπορεί να μειωθεί και θα χρειαστεί η κατασκευή περισσότερων τέτοιων υποβρυχίων, είπε εν τω μεταξύ ο Dandykin.
Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγήσει στη δαπάνη μεγάλων ποσών από τον αμυντικό προϋπολογισμό των ΗΠΑ, πρόσθεσε.
Όπως είπε ο Earl Rasmussen, ένας απόστρατος αντισυνταγματάρχης με περισσότερα από 20 χρόνια στον στρατό των ΗΠΑ, στο Sputnik, το γεγονός ότι 18 SSN είναι πλέον εκτός υπηρεσίας σημαίνει ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ θα πρέπει να περιορίσει τις επιχειρήσεις του στην Ερυθρά Θάλασσα, τη Μεσόγειο και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης