Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η επίδραση των χτυπημάτων Hοuthi στην Ερυθρά Θάλασσα στις προμήθειες πετρελαίου

Η επίδραση των χτυπημάτων Hοuthi στην Ερυθρά Θάλασσα στις προμήθειες πετρελαίου
Θα συνεχιστεί η τάση απομάκρυνσης των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα εν μέσω της τρέχουσας αψιμαχίας ΗΠΑ-Houthi στην περιοχή;
Οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των Houthi σε δυτικά εμπορικά πλοία που περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν ήδη ωθήσει μια σειρά δεξαμενόπλοιων να εκτρέψουν την πορεία τους μακριά από την περιοχή.
Οι Houthi της Υεμένης υποσχέθηκαν να επιτεθούν σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ έως ότου το εβραϊκό κράτος σταματήσει τις στρατιωτικές του ενέργειες στη Λωρίδα της Γάζας τον Νοέμβριο.
Αυτό ώθησε τον Υπουργό Άμυνας των ΗΠΑ Lloyd Austin να ανακοινώσει τη δημιουργία μιας πολυεθνικής επιχείρησης για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι δυνάμεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου εξαπέλυσαν μεγάλα πλήγματα εναντίον θέσεων των Houthi για να υποβαθμίσουν την ικανότητα των μαχητών να στοχεύουν εμπορικά πλοία.
Η αντιπαράθεση, ωστόσο, δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης.

Γιατί η Ερυθρά Θάλασσα είναι τόσο κρίσιμη για τις παγκόσμιες παραδόσεις πετρελαίου;

Η διώρυγα του Σουέζ και το στενό Bab el-Mandeb στα δύο άκρα της θάλασσας είναι βασικοί δρόμοι για την ενεργειακή ναυτιλία.
Δεξαμενόπλοια που προέρχονται από χώρες του Περσικού Κόλπου, όπως το Ιράκ και η Σαουδική Αραβία, ταξιδεύουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας για να φτάσουν στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν.
Μεταξύ 7 και 8 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα (bpd) αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου μεταφέρονταν προηγουμένως μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Έως και το 12% των παγκόσμιων εξαγωγών αργού και μεταξύ 14% και 15% των εξαγωγών προϊόντων πετρελαίου, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, ταξιδεύουν συνήθως μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Kpler.
Η κύρια εναλλακτική διαδρομή προς την Ερυθρά Θάλασσα περνά γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες σε ταξίδια και πιθανώς αυξάνοντας τα ναυτιλιακά κόστη κατά 1 δολάριο το βαρέλι για αργό και 4 δολάρια το βαρέλι για τα διυλισμένα προϊόντα, εκτιμά η Goldman Sachs.

Πώς άλλαξαν οι τιμές του πετρελαίου;

Οι τιμές του βαρελιού αργού πετρελαίου Brent, του παγκόσμιου δείκτη αναφοράς για το πετρέλαιο, και του West Texas Intermediate, του δείκτη αναφοράς για το πετρέλαιο των ΗΠΑ, μόλις και μετά βίας κινήθηκαν από την αρχή των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Επί του παρόντος, το αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ διαπραγματεύεται περίπου 73 δολάρια ανά βαρέλι, σε σύγκριση με τη μέση τιμή των 82,49 δολάρια ανά βαρέλι το 2023.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού Brent διαπραγματεύονται 1,4% χαμηλότερα στα 77,21 δολάρια ανά βαρέλι, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού αργού West Texas Intermediate μειώθηκαν κατά 1,0% στα 71,69 δολάρια.
«Η αγορά [πετρελαίου] βασικά δεν ενθουσιάζεται όσο παλιά γιατί γνωρίζει ότι οι περισσότερες από αυτές τις εντάσεις δεν οδηγούν στην πραγματικότητα, απαραίτητα, σε μείωση της προσφοράς», είπε στο CNN ο Homayoun Falakshahi, ανώτερος αναλυτής πετρελαίου στην Kpler.
Ταυτόχρονα, πρότεινε ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει «για μήνες», γεγονός που μπορεί να φέρει την τιμή του Brent στα 80 δολάρια ανά βαρέλι στο εγγύς μέλλον.
Ο Falakshahi δεν απέκλεισε ότι η τιμή θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 85 δολάρια το βαρέλι τις επόμενες εβδομάδες και ότι θα αυξηθεί μόνο εάν η αντιπαράθεση κλιμακωθεί σημαντικά.

Ποιες εταιρείες και δεξαμενόπλοια έχουν εκ νέου δρομολογηθεί;

Παρόλο που τις τελευταίες εβδομάδες είδαμε μια ολόκληρη σειρά δεξαμενόπλοιων να ακολουθούν μια μακρύτερη διαδρομή για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, τα πλοία εξακολουθούν να προσεγγίζουν τους πελάτες τους, επεσήμανε ο Falakshahi.
«Είναι πραγματικά κυρίως μια κρίση στην αλυσίδα εφοδιασμού, δεν έχουμε χάσει όγκους [πετρελαίου].
Έχετε μερικά τάνκερ που πρέπει να κάνουν το γύρο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Αλλά τελικά, οι όγκοι παραμένουν οι ίδιοι», υποστήριξε ο αναλυτής.
Ο αμερικανικός ενεργειακός κολοσσός Chevron συνέχισε εν τω μεταξύ να μεταφέρει αργό πετρέλαιο μέσω της Ερυθράς Θάλασσας χάρη σε αυτό που ο Διευθύνων Σύμβουλος Michael Wirth αποκάλεσε τη στενή συνεργασία της εταιρείας του με τον Πέμπτο Στόλο του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Σε μια ξεχωριστή εξέλιξη, η βρετανική μεγάλη πετρελαϊκή Shell ανέστειλε τις αποστολές αργού μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, περίπου ένα μήνα αφότου η British Petroleum (BP) διέκοψε τις διαμετακομίσεις στην περιοχή.
Ο Wirth, από την πλευρά του, προειδοποίησε ότι η αντιπαράθεση στην Ερυθρά Θάλασσα ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τις ροές πετρελαίου και ότι οι τιμές θα μπορούσαν να αλλάξουν γρήγορα εάν συνεχιστούν οι εντάσεις.
Εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι το αμερικανικό αργό πετρέλαιο διαπραγματεύεται με περίπου 73 δολάρια το βαρέλι, επειδή οι «κίνδυνοι είναι πολύ πραγματικοί» εν μέσω της συνεχιζόμενης αψιμαχίας ΗΠΑ-Houthi στην Ερυθρά Θάλασσα.
"Είναι μια πολύ σοβαρή κατάσταση και φαίνεται να επιδεινώνεται.
Τόσο μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πετρελαίου ρέει μέσω αυτής της περιοχής που θα διακοπεί, νομίζω ότι θα μπορούσατε να δείτε τα πράγματα να αλλάζουν πολύ γρήγορα", υποστήριξε ο Wirth.

Γιατί οι αποστολές ρωσικού πετρελαίου είναι αμείωτες;

Οι ροές αργού πετρελαίου της Ρωσίας παρέμειναν ανεμπόδιστες από την αντιπαράθεση της Ερυθράς Θάλασσας εν μέσω αύξησης των αποστολών πετρελαίου της χώρας μέσω της περιοχής, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που έλαβε το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg.
Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, οι αποστολές αργού της Ρωσίας μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αυξήθηκαν σε περίπου 3,43 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αύξηση 94.000 βαρελιών σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες, έδειξαν τα στοιχεία.
Επί του παρόντος, το ρωσικό αργό συνεχίζει να διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα παρά τις επιθέσεις των Houthi στην περιοχή.
Το κίνημα Ansar Allah (Houthi) νωρίτερα υποσχέθηκε ότι δεν θα στοχεύσει ούτε ρωσικά ούτε κινεζικά πλοία.
"Το κίνημα Ansar Allah της Υεμένης επιτίθεται σε αμερικανικά και βρετανικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Όπως για όλες τις άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Κίνας, η ναυτιλία τους βρίσκεται εκτός κινδύνου στην περιοχή", δήλωσε ο εκπρόσωπος του κινήματος Mohammed al-Bahiti στη ρωσική εφημερίδα Izvestia.
Υπογράμμισε ότι οι Houthi είναι έτοιμοι να εξασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση ρωσικών και κινεζικών πλοίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης