Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πυκνά σύννεφα πάνω από την αμερικανική οικονομία - CEOs λιανεμπορίου: Σε οριακό σημείο ο καταναλωτής - Κατακόρυφη πτώση δαπανών με κάρτες

Πυκνά σύννεφα πάνω από την αμερικανική οικονομία - CEOs λιανεμπορίου: Σε οριακό σημείο ο καταναλωτής - Κατακόρυφη πτώση δαπανών με κάρτες
Ανησυχητικά σημάδια από την κατανάλωση για την αμερικανική οικονομία
Σχετικά Άρθρα
Πριν λίγες μέρες ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Walmart, Bill Simon προειδοποίησε  ότι ο Αμερικανός καταναλωτής αρχίζει να μειώνει δραστικά τις δαπάνες του, φτάνοντας  σε «οριακό σημείο»
Το ίδιο έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Target, Brian Cornell, την περασμένη εβομάδα, προειδοποιώντας ότι οι καταναλωτες περιορίζουν τις καταναλωτικές δαπάνες του, ακόμη και για αγορά τροφίμων.
Αυτή η τάση έχει καταγραφεί επίσης σε εκθέσεις για την οικονομία της JPMorgan και της Goldman, που αναφέρουν ότι «οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να προσκρούουν σε τοίχο».

CΕΟ Target: Τρία τρίμηνα μείωσης του όγκου πωλήσεων στα τρόφιμα, επτά τρίμηνα μείωσης στα λοιπά αγαθά

Μιλώντας με την Becky Quick του CNBC, σχετικά με τις προκλήσεις του κλάδου λιανικών πωλήσεων και του περιορισμού της ρευστότητας των καταναλωτών, πρόβλημα που έχει τη ρίζα του στον υψηλό πληθωρισμό, ο Cornell παρείχε μια μοναδική εικόνα για τα πρότυπα συμπεριφοράς των καταναλωτών σε καταστήματα της Target σε όλη τη χώρα:
«Διαχειρίζονται τον προϋπολογισμό τους πολύ προσεκτικά και βλέπουμε ότι συμπιέζουν τις δαπάνες για τα μη απαραίτητα», είπε ο Cornell και συνέχισε.
«Αγοράζουν λιγότερα είδη, ακόμη και στον τομέα των τροφίμων και ποτών. Όταν εξετάζουμε τις συνολικές δαπάνες λιανικής και παρατηρούμε την κορυφαία γραμμή, φαίνεται ότι υπάρχει ένας πραγματικά υγιής καταναλωτής εκεί έξω που ξοδεύει χρήματα. Αλλά, ακόμη και στα τρόφιμα και στα ποτά τελευταία τρίμηνα, έχουμε δει μείωση στον όγκο πωλήσεων, στον αριθμό των ειδών που αγοράζουν».
«Έτσι, περιορίζουν τις δαπάνες τους ακόμη και γι αυτές τις κατηγορίες.
Στα αγαθά που δεν είναι πρώτης ανάγκης πάλι, έχουμε καταγράψει επτά συνεχόμενα τρίμηνα μείωσης όσο σε δολάρια όσο και σε μονάδες προϊόντων.
Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα ρούχα, λιγότερα είδη για το σπίτι τους και λιγότερα παιχνίδια», κατέληξε ο CEΟ της Target.
Οποτε η δημοσιογράφος του CNBC τον ρώτησε:
«Βλέπουμε τομείς στην οικονομία μας όπου τα πράγματα φαίνονται εξαιρετικά. Το ΑΕΠ ανέκαμψε κατά 4,9% για το τρίτο τρίμηνο. Αλλά αυτό που περιγράφετε ακούγεται σαν ύφεση σε ορισμένους τομείς της οικονομίας."
Ο Cornell απάντησε:
«Κάνετε μια πραγματικά δίκαιη αξιολόγηση κι αυτό μας δείχνει γιατί είναι τόσο σημαντικό να μην κοιτάμε μόνο την πρώτη γραμμή, αλλά να εμβαθύνουμε στα στοιχεία και να εξετάζουμε τι συμβαίνει σε διαφορετικές κατηγορίες. Πρέπει να εξετάσουμε τον αντίκτυπο των τελευταίων τριών ή τεσσάρων ετών κατά τα οποία τα κόστη ανεβαίνουν και να δούμε πως οι Αμερικανοί φτιάχνουν τον προϋπολογισμό τους κάθε εβδομάδα και τι αλλαγές κάνουν.
«Επί επτά συνεχόμενα τρίμηνα αγόραζαν λιγότερα προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης και δεν αγοράζουν τα αγαθά που αγόραζαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τώρα, σίγουρα σχεδιάζουμε συντηρητικά σε αυτές τις κατηγορίες».

Πολλαπλασιάζονται οι απαισιόδοξοι

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απαισιοδοξία εκτείνεται πέρα από τους μεγάλους παίκτες λιανικής.
Ο ρεπόρτερ και στρατηγικός αναλυτής του Bloomberg Markets Michael Msika επεσήμανε αυτή την εβδομάδα ότι οι εταιρείες κατά το τρέχον τρίμηνο δημοσείευσης κερδών αναφέρονταν όλο και περισσότερο στην «ασθενή ζήτηση» ως παράγοντα μείωσης της κερδοφορίας τους, προχωρώντας  στον μεγαλύτερο αριθμός αναφορών βάσει των στοιχείων που καταγράφονται από το 2000.
anhsyxiewe.PNG

Και ο αναλυτής του Charles Schwab, Jeffrey Kleintop, προειδοποίησε πριν από εβδομάδες για μια ύφεση που μας έρχεται με ταχύτατους ρυθμούς καθώς οι καταναλωτές και οι μικρές επιχειρήσεις πιέζονται από την άνοδο των επιτοκίων και τον αυξημένο πληθωρισμό.
Τέλος, υπάρχει και μια πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της Barclay's Global Rates η οποία έδειξε κατακόρυφη πτώση δαπανών με καταναλωτικές κάρτες το μήνα Σεπτέμβριο - κι αυτό σημαίνει ότι ο αμερικανικός καταναλωτής άρχισε να παραπαίει.
stoixeia.PNG

Όταν όμως παραπαίει ο καταναλωτής, περνά σε ύφεση και η οικονομία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης