Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Ρουμανία επιδιώκει να διπλασιάσει την ικανότητα διαμετακόμισης ουκρανικών σιτηρών σε 4 εκατομμύρια τόνους

Η Ρουμανία επιδιώκει να διπλασιάσει την ικανότητα διαμετακόμισης ουκρανικών σιτηρών σε 4 εκατομμύρια τόνους
Προτού η Ρωσία αποσυρθεί από τον διάδρομο ασφαλούς διέλευσης, τα λιμάνια του Δούναβη αντιπροσώπευαν περίπου το ένα τέταρτο των εξαγωγών σιτηρών της Ουκρανίας
Η Ρουμανία σκοπεύει να διπλασιάσει τη μηνιαία ικανότητα διαμετακόμισης ουκρανικών σιτηρών στο ναυαρχίδα της στη Μαύρη Θάλασσα της Κωνστάντζας σε 4 εκατομμύρια τόνους τους επόμενους μήνες, ιδιαίτερα μέσω του ποταμού Δούναβη, δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Μεταφορών Sorin Grindeanu.
Η Ουκρανία είναι ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς σιτηρών στον κόσμο και η Ρωσία έχει επιτεθεί στη γεωργική και λιμενική της υποδομή, αφού αρνήθηκε να επεκτείνει έναν ασφαλή διάδρομο σιτηρών που είχε διαμεσολαβήσει τα Ηνωμένα Έθνη και η Τουρκία γράφει η Daily Sabah.
Οι επιθέσεις περιλάμβαναν τα λιμάνια Ρένι και Ιζμαήλ στην ενδοχώρα του Δούναβη.
Προτού η Ρωσία αποσυρθεί από τον διάδρομο ασφαλούς διέλευσης, τα λιμάνια του Δούναβη αντιπροσώπευαν περίπου το ένα τέταρτο των εξαγωγών σιτηρών της Ουκρανίας.
Τα σιτηρά φορτώνονται σε φορτηγά πλοία, αποστέλλονται στο ποτάμι μέσω των χωρικών υδάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ρουμανίας-μέλους του ΝΑΤΟ, και μετά από το λιμάνι Constanta της Μαύρης Θάλασσας της Ρουμανίας.
Με την πρόσληψη περισσότερου προσωπικού για τη διευκόλυνση της διέλευσης πλοίων στο κανάλι Sulina του Δούναβη και την ολοκλήρωση των έργων υποδομής σύνδεσης –πολλά από τα οποία χρηματοδοτούνται από την ΕΕ– η Ρουμανία θα μπορούσε να αυξήσει τη χωρητικότητα διέλευσης, είπε ο Grindeanu στους δημοσιογράφους.

«Υπογράμμισα τη σημασία των ρουμανικών σιδηροδρομικών, οδικών και ναυτικών οδών μεταφοράς για τη διατήρηση σταθερής ροής για τις ουκρανικές εξαγωγές», είπε ο Γκριντεάνου μετά από συνάντηση με εκπροσώπους της ΕΕ, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Μολδαβίας και της Ουκρανίας στην πόλη Γκαλάτι του Δούναβη.
«Ήταν μια καλή συνάντηση που θα μας οδηγήσει στα συμφωνηθέντα μέτρα για την αύξηση της ικανότητας διαμετακόμισης σιτηρών από πάνω από 2 εκατομμύρια τόνους το μήνα επί του παρόντος σε σχεδόν 4 εκατομμύρια τόνους τους επόμενους μήνες».
Ο Grindeanu είπε ότι η υπηρεσία διοίκησης του Δούναβη της Ρουμανίας θα έχει 60 πιλότους για να μεταφέρουν πλοία μέσα και έξω από το κανάλι Sulina μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Ένα έργο που χρηματοδοτείται από την ΕΕ για να καταστεί δυνατή η νυχτερινή απόπλου στη Sulina θα ολοκληρωθεί πιθανότατα τον Οκτώβριο, είπε.
«Όταν γίνουν όλες αυτές οι επενδύσεις και αυξηθεί ο αριθμός των πιλότων, τα ρουμανικά λιμάνια του Γαλάτι και της Μπράιλα θα χρησιμοποιηθούν αυτόματα μαζί με το Reni και το Izmail».
Παρών στη συνάντηση, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Ουκρανίας Oleksandr Kubrakov είπε ότι ο Δούναβης παραμένει «μία από τις βασικές και ελκυστικές οδούς εφοδιαστικής για την εξαγωγή ουκρανικών γεωργικών προϊόντων».
Ουκρανία ενδιαφέρεται επίσης για τη δυνατότητα οργάνωσης πρόσθετων θέσεων για οδική μεταφόρτωση πλοίων στα χωρικά ύδατα της Ρουμανίας, ιδιαίτερα κοντά στο λιμάνι της Κωνστάντζας και κοντά στο κανάλι Sulina", είπε.
«Ζητήσαμε επίσης από τη ρουμανική πλευρά να διασφαλίσει ότι θα υποβάλλονται σε επεξεργασία τουλάχιστον 14 πλοία την ημέρα από και προς τα ουκρανικά λιμάνια στον Δούναβη μέσω του καναλιού Sulina».

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης