Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αψηφώντας τις πιθανότητες, το ρωσικό ελικόπτερο Ka-52 Alligator, πετάει στην εμπόλεμη ζώνη της Ουκρανίας παρά τις ζημιές…

Αψηφώντας τις πιθανότητες, το ρωσικό ελικόπτερο Ka-52 Alligator, πετάει στην εμπόλεμη ζώνη της Ουκρανίας παρά τις ζημιές…
Από τα αποτελεσματικά χτυπήματα στους Ουκρανούς έως την επίδειξη εξαιρετικής ικανότητας επιβίωσης, το ρωσικό ελικόπτερο Ka-52 «Aligator» συνεχίζει να αποδεικνύει την αξία του στο σύγχρονο πεδίο μάχης
Παρά τις αρχικές αποτυχίες και τις βαριές απώλειες, το ρωσικό επιθετικό ελικόπτερο Ka-52 «Aligator» έχει πλέον στην πράξη αποδείξει τις δυνατότητές του σε όλη τη διάρκεια της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στην Ουκρανία.... καταγράφοντας θεαματικές επιτυχίες...

Από τα αποτελεσματικά χτυπήματα στους Ουκρανούς έως την επίδειξη εξαιρετικής ικανότητας επιβίωσης, το ρωσικό ελικόπτερο Ka-52 «Aligator» συνεχίζει να αποδεικνύει την αξία του στο σύγχρονο πεδίο μάχης αναφέρουν οι Eurasian Times.
Στις 19 Ιουνίου, ένα βίντεο εμφανίστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δείχνει ένα ελικόπτερο Ka-52 να πετά σε χαμηλό ύψος με την ουρά του εμφανώς κατεστραμμένη και τα υπολείμματα του κάθετου πτερυγίου να κρέμονται επικίνδυνα.

Παρά τις σοβαρές ζημιές, μια φωτογραφία μετά την προσγείωση αποδεικνύει ότι το ελικόπτερο υπέστη σημαντικές ζημιές αλλά συνέχισε να πετάει...
Στο βίντεο, που πιθανώς τραβήχτηκε από το πιλοτήριο ενός κοντινού ελικοπτέρου, δεν υπάρχουν ακριβείς λεπτομέρειες σχετικά με την τοποθεσία.
Ωστόσο, η ευδιάκριτη παρουσία ενός τμήματος που μοιάζει με την ακτογραμμή της Μαύρης Θάλασσας δείχνει έντονα ότι το βίντεο καταγράφηκε πιθανότατα στη νοτιοανατολική Ουκρανία.

Εκτός από την κατεστραμμένη ουρά, το βίντεο αποκαλύπτει πολλά αντικείμενα που πέφτουν από το ελικόπτερο Ka-52 στην αρχή. Αυτά τα αντικείμενα, που πιθανώς απορρίπτονται από το πλήρωμα, θα μπορούσαν να είναι είτε αποθήκες είτε άλλα εξαρτήματα του συγκροτήματος της ουράς που κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Το viral βίντεο ξεκινάει με το ελικόπτερο Ka-52 να ρίχνει αντικείμενα σε χαμηλό ύψος, πιθανόν να μειώσει το ωφέλιμο φορτίο του και να ενισχύσει την ικανότητα ελιγμών.
Στη συνέχεια, το ελικόπτερο συνοδείας πλησιάζει το Ka-52, αποκαλύπτοντας μεγάλες ζημιές στο συγκρότημα της ουράς του ελικοπτέρου και στο τμήμα του πιλοτηρίου.

Ο ακριβής λόγος για τον οποίο το ελικόπτερο Ka-52 πετούσε πάνω από την Ουκρανία με σοβαρές ζημιές δεν είναι σαφές.
Ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι η επιλογή του πληρώματος να απορρίψει τις εξωτερικές αποθήκες του ελικοπτέρου και ιδιαίτερα τις δεξαμενές καυσίμων, οδήγησε τελικά στη ζημιά που προκλήθηκε στην ουρά του ελικοπτέρου Ka-52.
Σύμφωνα με αυτούς τους ισχυρισμούς, μια από τις δεξαμενές καυσίμων πρόσκρουσε το τμήμα της ουράς και το κατέστρεψε.
Υπάρχει πιθανότητα το ελικόπτερο Ka-52 να έχει στοχοποιηθεί από την ουκρανική αντιαεροπορική άμυνα, με αποτέλεσμα να προκλήθηκε ζημιά στο πλαίσιο του ελικοπτέρου
Ακόμα κι έτσι, η ζημιά που προκλήθηκε στο ελικόπτερο δεν ήταν αρκετά σημαντική ώστε να συντριβεί ή να μην λειτουργεί.

Μοναδική σχεδίαση επιθετικού ελικοπτέρου Ka-52

Παρά τη μεγάλη ζημιά, το ελικόπτερο που παρουσιάζεται στο βίντεο επιδεικνύει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα καθώς συνεχίζει να πετάει και τελικά εκτελεί μια ασφαλή προσγείωση.
Αυτό το εντυπωσιακό κατόρθωμα έχει συγκεντρώσει επαίνους από πολλούς στρατιωτικούς εμπειρογνώμονες στο διαδίκτυο, οι οποίοι αποδίδουν ευρέως την εξαιρετική απόδοση επιβίωσης του ελικόπτερου στον προσεκτικά μελετημένο σχεδιασμό του.
Αρκετοί αμυντικοί αναλυτές έχουν επισημάνει ότι τα δύο μέλη του πληρώματος του ελικοπτέρου έχει κάθε λόγο να εκτιμά την ειδική σχεδίαση του ελικοπτέρου.
Μια τέτοια ζημιά στην ουρά θα ήταν εξαιρετικά καταστροφική για ένα συμβατικό ελικόπτερο.
Στα συμβατικά ελικόπτερα, η απώλεια της λειτουργικότητας του ουραίο ρότορα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το ελικόπτερο να περιστρέφεται προς την αντίθετη κατεύθυνση, οδηγώντας σε πιθανές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως η αυτόματη περιστροφή ή, στο χειρότερο σενάριο, σύγκρουση ή καταστροφή στον αέρα.
Οι πιθανότητες ανόδου ενός ελικοπτέρου μειώνονται σημαντικά εάν το ελικόπτερο πετά σε χαμηλότερο ύψος και χαμηλότερη ταχύτητα όταν συμβεί η βλάβη του ουραίο ρότορα.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτούς τους παράγοντες, η χρήση μιας διαμόρφωσης ομοαξονικού κύριου ρότορα που διαθέτει δύο σετ ρότορες που περιστρέφονται σε αντίθετες κατευθύνσεις αποδεικνύεται εξαιρετικά επωφελής για ένα επιθετικό ελικόπτερο, ειδικά κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων σε χαμηλό ύψος και αργής πτήσης.

Το γραφείο σχεδιασμού Kamov

Το γραφείο σχεδιασμού Kamov, φημισμένο για την τεχνογνωσία του στα ναυτικά ελικόπτερα, έχει ενσωματώσει με επιτυχία διαμορφώσεις ομοαξονικού κύριου ρότορα στον θαλάσσιο στόλο του και στα Ka-50/52 που επιχειρούν στην στεριά.
Αυτά τα ελικόπτερα προσφέρουν αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά επιβίωσης, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος διάσωσης πληρώματος, το οποίο ενισχύει την επιχειρησιακή τους αποτελεσματικότητα σε δύσκολα περιβάλλοντα.
Το ελικόπτερο Ka-52 δεν είναι εξοπλισμένο με συμβατικά καθίσματα εκτίναξης.
Αντίθετα, χρησιμοποιεί ένα σύστημα εξαγωγής πληρώματος με διαφορετικό μηχανισμό για την απομάκρυνση του πληρώματος από το πιλοτήριο.
Σε αυτό το σύστημα, χρησιμοποιούνται εκρηκτικά μπουλόνια για την εκτόξευση των πτερυγίων του κύριου ρότορα, ακολουθούμενη από την εκτίναξη του γυαλιού του θόλου του πιλοτηρίου.
Στη συνέχεια, τα καθίσματα αποσύρονται από το πιλοτήριο και ένα αλεξίπτωτο βοηθάει στην ασφαλή κάθοδο.
Το σύστημα απομάκρυνσης του πληρώματος στο ελικόπτερο Ka-52 έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί αποτελεσματικά σε ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων, από σταθερές θέσεις έως ταχύτητες έως 189 κόμβους και σε διάφορα ύψη, συμπεριλαμβανομένου του εδάφους.
Επομένως, μπορεί εύλογα να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι εάν το πλήρωμα πετούσε με άλλο μοντέλο ελικοπτέρου, οι πιθανότητές του να επιστρέψουν με ασφάλεια στη βάση τους θα είχαν μειωθεί σημαντικά.


www.bankingnewss.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης