Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ιράκ: Σιδηροδρομικό και οδικό έργο προϋπολογισμού 17 δισ. δολ. θα ενώνει στην Τουρκία με τον Περσικό Κόλπο

Ιράκ: Σιδηροδρομικό και οδικό έργο προϋπολογισμού 17 δισ.  δολ. θα ενώνει στην Τουρκία με τον Περσικό Κόλπο
Ο δρόμος και η σιδηροδρομική γραμμή θα πρέπει να κατασκευαστούν σε συνεργασία με χώρες της περιοχής -- το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το Ομάν, η Ιορδανία, η Τουρκία, το Ιράν και η Σαουδική Αραβία -- που προσκλήθηκαν σήμερα στην ιρακινή πρωτεύουσα στην παρουσίαση του έργου, που ονομάζεται «Δρόμος της ανάπτυξης»
Βαγδάτη παρουσίασε ένα φιλόδοξο έργο για την κατασκευή ενός δρόμου και μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τον Κόλπο με τα τουρκικά σύνορα, δύο έργα που αποσκοπούν στο να καταστήσουν το Ιράκ απαραίτητο πέρασμα για τη ροή εμπορευμάτων μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters το Σάββατο 27 Μαΐου 2023
Το έργο, που εκτιμάται από την ιρακινή κυβέρνηση ότι ανέρχεται σε 17 δισεκατομμύρια δολάρια, βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο: δεν έχουν αρχίσει καν οι πρώτες εργασίες σε αυτό τον διάδρομο μήκους 1.200 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με την επιθυμία της Βαγδάτης, ο δρόμος και η σιδηροδρομική γραμμή θα πρέπει να κατασκευαστούν σε συνεργασία με χώρες της περιοχής -- το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το Ομάν, η Ιορδανία, η Τουρκία, το Ιράν και η Σαουδική Αραβία -- που προσκλήθηκαν σήμερα στην ιρακινή πρωτεύουσα στην παρουσίαση του έργου, που ονομάζεται «Δρόμος της ανάπτυξης».
"Δρόμος της ανάπτυξης στοχεύει να συνδέσει το λιμάνι Grand Faw στον πλούσιο σε πετρέλαιο νότο του Ιράκ με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε διαμετακομιστικό κόμβο μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ.
Ο Δρόμος τη Ανάπτυξης δεν είναι απλώς ένας δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη τεράστιων περιοχών του Ιράκ, δήλωσε στο Reuters ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.
Η κυβέρνηση του Ιράκ προβλέπει ένα δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα (186,41 μίλια) την ώρα, συνδέσεις με τοπικούς βιομηχανικούς κόμβους και ένα ενεργειακό στοιχείο που θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.
«Βλέπουμε σε αυτό το βιώσιμο έργο έναν πυλώνα της οικονομίας που δεν θα βασίζεται πλέον στο πετρέλαιο», δήλωσε ο πρωθυπουργός Mohammed Shia Al Sudani κατά την έναρξη της συνάντησης.\
«Είναι μια σύνδεση που θα εξυπηρετήσει τους γείτονες του Ιράκ και την περιοχή και θα (συμβάλλει) στην οικονομική ολοκλήρωση».
Κάθε χώρα που επιθυμεί «θα μπορεί να υλοποιήσει ένα μέρος του έργου», εξήγησε η Επιτροπή Μεταφορών του ιρακινού κοινοβουλίου, η οποία εκτιμά ότι το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί "μέσα σε τρία έως πέντε χρόνια".

«Διασυνδεσιμότητα»

"Ο Δρόμος της ανάπτυξης θα τονώσει τη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών της περιοχής", διαβεβαίωσε στην παρέμβασή του ο Τούρκος πρέσβης στη Βαγδάτη Αλί Ριζά Γκιουνέι, χωρίς να διευκρινίσει σε ποιο βαθμό η χώρα του, βασικός οικονομικός εταίρος του Ιράκ, σκοπεύει να συνεισφέρει οικονομικά.
Παρά τον πλούτο του σε πετρέλαιο, με περίπου 145 δισεκατομμύρια βαρέλια αποδεδειγμένα αποθέματα, το Ιράκ υστερεί σε σχέση με τις γειτονικές οικονομίες λόγω δεκαετιών πολέμου από τη δεκαετία του 1980, των οικονομικών κυρώσεων του ΟΗΕ που επιβλήθηκαν τη δεκαετία του '90 και της πολιτικής αστάθειας και της ασφάλειας που ακολούθησε την εισβολή του 2003. ανέτρεψε τον Σαντάμ Χουσεΐν.
Ο εκπρόσωπος της Παγκόσμιας Τράπεζας στη χώρα, Richard Abdulnour,, είπε ότι η κατασκευή υποδομών είναι απαραίτητη για την "απελευθέρωση του γεωγραφικού δυναμικού του Ιράκ" και εξέφρασε την ετοιμότητα της τράπεζας να υποστηρίξει το έργο του Αναπτυξιακού Δρόμου.
Το Ιράκ πρέπει να επενδύσει περισσότερα από 21 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια μόνο στις μεταφορές, είπε ο κ. Abdulnour στη διάσκεψη.
Optimism over Baghdad | The Star
Είπε ότι ο τομέας των μεταφορών συνέβαλε 9 τοις εκατό στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν του Ιράκ και ότι η ετήσια ανάπτυξή του ήταν 7,4 τοις εκατό τα τελευταία 10 χρόνια.
Κατεστραμμένο από τις δεκαετίες πολέμου και την εκτεταμένη διαφθορά, το Ιράκ, παρόλο που είναι πλούσιο σε υδρογονάνθρακες, έχει τεράστιο πρόβλημα στις υποδομές.
Οι δρόμοι του είναι σε οικτρή κατάσταση.
Και οι δρόμοι αυτοί που συνδέουν τη Βαγδάτη με τον βορρά διασχίζουν ορισμένες περιοχές όπου πυρήνες του Ισλαμικού Κράτους εξακολουθούν σποραδικά να αναπτύσσουν δράση.
Iraqi transit project aims to one day rival Suez
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης