Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Βομβαρδίστε τις βάσεις του ΝΑΤΟ στην Πολωνία» προτρέπει τους Ρώσους πρώην αξιωματικός των ΗΠΑ

«Βομβαρδίστε τις βάσεις του ΝΑΤΟ στην Πολωνία» προτρέπει τους Ρώσους πρώην αξιωματικός των ΗΠΑ
Ο Storm Shadow πέρασε την κόκκινη γραμμή
Σχετικά Άρθρα
Βετεράνος του αμερικανικού στρατού κάλεσε τη Ρωσία να ανταποδόσει σκληρά με χτυπήματα στις βάσεις του ΝΑΤΟστην Πολωνία, όπου παραλαμβάνονται δυτικά όπλα και από όπου φέρεται να επιχειρούν ουκρανικά μαχητικά αεροσκάφη.
Η παραπάνω παρότρυνση, που αν γίνει πράξη θα προκαλέσει Γ' Παγκόσμιο Πόλεμο, γίνεται με αφορμή τον βρετανικής κατασκευής πύραυλο κρουζ Storm Shadow που χρησιμοποιήθηκε για να πλήξει εργοστάσια στο υπό ρωσική κατοχή Λουγκάνσκ, κάτι που ο πρώην λοχαγός του αμερικανικού στρατού χαρακτήρισε "υπέρβαση της γραμμής". Απαίτησε από τη Ρωσία να αποβάλει την "επιείκεια" που ασκεί από την αρχή του πολέμου.
Ο Stanislav Krapivnik, ένας Ρωσοαμερικανός που μετανάστευσε στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της Σοβιετικής Ένωσης ως παιδί και κατατάχθηκε στον αμερικανικό στρατό, έχει υπηρετήσει σε αποστολές του ΝΑΤΟ στη Ρουμανία. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εισβολής του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία τη δεκαετία του 1990, παραιτήθηκε και επέστρεψε στη Ρωσία και τώρα είναι σχολιαστής στρατιωτικών θεμάτων.

Ο Storm Shadow πέρασε την κόκκινη γραμμή

Το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας (RuMoD) ανέφερε στις 12 Μαΐου ότι ουκρανικά μαχητικά αεροσκάφη χρησιμοποίησαν τον πύραυλο Storm Shadow για να πραγματοποιήσουν το χτύπημά τους στην εταιρεία Polypak Polymer Products Company και στο εργοστάσιο επεξεργασίας κρέατος Milam, "καταστρέφοντας κοντινά κτίρια κατοικιών και τραυματίζοντας έξι παιδιά".
Το RuMoD ισχυρίστηκε αργότερα ότι κατέρριψε το αεροσκάφος Sukhoi Su-24 που εκτόξευσε τον πύραυλο και το αεροσκάφος MiG-29 "που το κάλυπτε".

Το χτύπημα στο εσωτερικό της Πολωνίας θα ενεργοποιούσε το άρθρο 5 του ΝΑΤΟ

Ένας απλός λόγος για τον οποίο η Ρωσία δεν πλήττει βάσεις σε χώρες του ΝΑΤΟ είναι το άρθρο 5.
Η ρήτρα αυτή θεωρεί μια επίθεση σε έδαφος οποιουδήποτε κράτους μέλους του ΝΑΤΟ ως επίθεση σε ολόκληρο το στρατιωτικό μπλοκ, καθιστώντας νομικά δεσμευτικό για τα άλλα κράτη μέλη να σπεύσουν σε στρατιωτική βοήθεια.
Υπάρχει σαφής απροθυμία τόσο από το ΝΑΤΟ όσο και από τη Ρωσία να επιτεθούν άμεσα εκατέρωθεν και να διακινδυνεύσουν έναν ευρύτερο πόλεμο που μπορεί να κλιμακωθεί γρήγορα σε πυρηνικό επίπεδο.
Εν τω μεταξύ, η Ρωσία δεν διαθέτει την επίμονη ικανότητα Πληροφοριών-Επιτήρησης-Αναγνώρισης (ISR) και αισθητήρων μεγάλου βεληνεκούς από την άποψη των αεροσκαφών και των δορυφόρων για να κατευθύνει πυραύλους μέχρι τη Δυτική Ουκρανία.
Από την άλλη πλευρά, αεροσκάφη του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, όπως το RC-135 Rivet, το E-3 Sentry Airborne Early Warning and Control (AEW&C) και το RQ-4B Global Hawk, βρίσκονται πάντα στον αέρα νότια της Κριμαίας, προσφέροντας δεδομένα στόχευσης για πολλές επιθέσεις ουκρανικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο εσωτερικό της Ρωσίας και στον στόλο της Μαύρης Θάλασσας.

Πολωνικές βάσεις

Κατά το τελευταίο έτος, μια σύντομη επισκόπηση της στρατιωτικής υποστήριξης του ΝΑΤΟ και της Πολωνίας προς την Ουκρανία δείχνει ποιες μπορεί να είναι αυτές οι βάσεις.
Για παράδειγμα, η αεροπορική βάση Rzeszow στη νοτιοανατολική Πολωνία, μόλις 100 χιλιόμετρα (62 μίλια) από τα ουκρανικά σύνορα, μετατράπηκε πέρυσι σε περιφερειακό κόμβο διοικητικής μέριμνας νωρίτερα στον πόλεμο.
Εδώ, αεροσκάφη έφερναν αμυντική και ανθρωπιστική βοήθεια για την Ουκρανία.
Μια άλλη πιθανή αεροπορική βάση θα μπορούσε να είναι η 22η Τακτική Αεροπορική Βάση στο Μάλμπορκ στη βόρεια Πολωνία, από όπου επιχειρεί ορισμένα από τα μαχητικά της MiG-29.
Αυτό συμβαίνει επειδή η πρώτη παρτίδα των τεσσάρων MiG-29 που η Πολωνία παρέδωσε στην Ουκρανία από τα αποθέματά της νωρίτερα τον Απρίλιο ήταν μέρος του ευρύτερου σχηματισμού της πολωνικής αεροπορίας στο Malbork.
Αυτό, όμως, βρίσκεται κοντά στο Καλίνινγκραντ και πολύ μακριά από την ανατολική Πολωνία, κοντά στα ουκρανικά σύνορα.
Η βάση που βρίσκεται πιο κοντά στα ουκρανικά σύνορα είναι το αεροδρόμιο Biala Podlaska, το οποίο ανέλαβε ο πολωνικός στρατός το 2020 για να το μετατρέψει σε βάση για την 18η μηχανοκίνητη μεραρχία του.
Ωστόσο, οι αναφορές δείχνουν ότι όλες οι αεροπορικές δραστηριότητες σταμάτησαν και το αεροδρόμιο διαγράφηκε από το μητρώο του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης