Τελευταία Νέα
Διεθνή

Με επιδεικτική αδιαφορία και περιφρόνηση των κυρώσεων, η Porsche προτείνει στον Putin να... αναζωογονήσει την ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία

Με επιδεικτική αδιαφορία και περιφρόνηση των κυρώσεων, η Porsche προτείνει στον Putin να... αναζωογονήσει την ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία
Η Porsche έχει την έδρα της στη Γερμανία και ανήκει σε μια γερμανοαυστριακή οικογένεια που πιστεύει πως business is business
Εν μέσω πολέμου στην Ουκρανία, την ώρα που ο πρόεδρος της χώρας Volodymyr Zelensky είναι στην Γερμανία για επίσημη επίσκεψη συγκέντρωσης βοήθειας, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Porsche γυρνάει την πλάτη με επιδεικτική αδιαφορία και περιφρόνηση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στην Ρωσία και αψηφώντας την ευρωπαϊκή - δυτική πολιτική, προσφέρεται να αναλάβει και να αναβιώσει την πάσχουσα λόγω πολέμου ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία, με απευθείας προσωπική επιστολή στον Ρώσο πρόεδρο Vladimir Putin!

Η Porsche έχει την έδρα της στη Γερμανία και ανήκει σε μια γερμανοαυστριακή οικογένεια που πιστεύει πως business is business

Οι ευρωπαϊκές χώρες συγκεντρώνουν πόρους για να στείλουν πρωτοφανείς προμήθειες αμυντικού οπλισμού στην Ουκρανία, όμως ο Αυστριακός επιχειρηματίας Siegfried Wolf, στο διοικητικό συμβούλιο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας Porsche SE, προσφέρθηκε να ανοικοδομήσει τον ρωσικό αυτοκινητιστικό τομέα που επλήγη από τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας.
Κάνοντας ένα βήμα σε μια επιστολή που απευθύνεται απευθείας στον Ρώσο ηγέτη Vladimir Putin, ο Wolf ζητά 800 εκατομμύρια ευρώ (60 δισεκατομμύρια ρούβλια) για να αναζωογονήσει τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία με δυναμικότητα παραγωγής 270.000 οχημάτων κάθε χρόνο.
Ο Wolf είναι ένας από τους ισχυρότερους παίκτες στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και συμμετέχει στα εποπτικά συμβούλια του γερμανικού προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων Schaeffler.
Μια εταιρεία χαρτοφυλακίου δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Porsche SE λέγεται ότι έχει το πόδι στην πόρτα έτοιμη για μια συνεργασία με τη Ρωσία και είναι ένας από τους λίγους γερμανόφωνους επιχειρηματίες με ισχυρές επαφές με επικεφαλείς εταιρειών και ολιγάρχες στη Ρωσία, όπως και τον πρόεδρο Vladimir Putin.
Η τρισέλιδη επιστολή, στην οποία απέκτησε πρόσβαση το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, έρχεται μετά από ένα χρόνο από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και ξεκινά με προσφώνηση του πλήρους ονόματος του Putin Vladimir Vladimirovic Putin:

«Αγαπητέ Vladimir Vladimirovic...!»

Η επιστολή ξεκινά με μια αναφορά στον συνεχιζόμενο πόλεμο, στις «δύσκολες συνθήκες» και στο γεγονός ότι η Ρωσία αντιμετωπίζει έλλειψη αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας.
Σημειώνει ότι το «νέο του επενδυτικό σχέδιο για την επανεκκίνηση της παραγωγής επιβατικών οχημάτων» θα μπορούσε να «λύσει αυτό το πρόβλημα».
Ο Wolf θέλει να συνεργαστεί με τον κορυφαίο ρωσικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανίας GAZ για να εφαρμόσει τη λύση που θεωρεί θα εκτοξεύσει την βιομηχανία που έχει σταματήσει.
Προτείνει τη χρήση δύο εργοστασίων των οποίων η παραγωγή έχει ανασταλεί από την άνοιξη του 2022, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου στην Καλούγκα, νοτιοδυτικά της Μόσχας, που ανήκει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen.
Αποκαλώντας τον εαυτό του «παγκοσμίου φήμης επενδυτή», ο Wolf ισχυρίζεται ότι έχει «κατ' αρχήν» συμφωνία με την κορυφαία εταιρεία της Volkswagen, την εταιρεία που ελέγχεται από την Porsche SE.
Ο Wolf κατείχε πολλές διοικητικές θέσεις στην αυτοκρατορία του ολιγάρχη Oleg Deripaska και έχει συνεργαστεί με τον Ρώσο δισεκατομμυριούχο, που βρίσκεται πλέον στη λίστα κυρώσεων των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ήταν επίσης μέλος του εποπτικού συμβουλίου του ρωσικού Ομίλου GAZ μέχρι το τέλος του 2022.
Κατέχει ακόμη το 10% των μετοχών της εταιρείας. Παρά τη συνεχιζόμενη γεωπολιτική, ο Wolf εξακολουθεί να θέλει να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στη Ρωσία.

Το σχέδιο του Wolf για την αναβίωση της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Σύμφωνα με το Der Spiegel, ο Wolf έχει ήδη μια συμφωνία - τη ρωσική επιχείρηση του Schaeffler.
Τον Δεκέμβριο του 2022, ο πολυεθνικός όμιλος αυτοκινήτων με έδρα την περιοχή της Βαυαρίας της Γερμανίας επέλεξε τη ρωσική εταιρεία του Wolf PromAvtoKonsalt για να αγοράσει τη ρωσική επιχείρηση.
Η εξαγορά θα εκπληρωθεί όταν και οι Ρώσοι εγκρίνουν τη συμφωνία.
Η συμφωνία θα ωφεληθεί πάρα πολύ, καθώς το εργοστάσιο του Schaeffler μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη της παραγωγής των γραμμών οχημάτων Sadko της GAZ.
Είναι ένα φορτηγό που χρησιμοποιείται επίσης από τον ρωσικό στρατό για τη μεταφορά στρατευμάτων και εξοπλισμού.
Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ύφεση και η παραγωγή έχει πέσει στο χειρότερο σημείο από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.
Ο πόλεμος, ακολουθούμενος από τις δυτικές κυρώσεις και την αποχώρηση παγκόσμιων παικτών, έπληξε σκληρά τη βιομηχανία.
Η κλονισμένη ρωσική οικονομία και η μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων δείχνουν ότι οι δαπάνες για νέα αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 52% σε σύγκριση με πέρυσι.
Ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν μειώθηκε κατά 58,8% με αποτέλεσμα οι Ρώσοι να στρέφονται στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Αναβίωση της «θρυλικής ρωσικής μάρκας Volga»

Το σχέδιο αναγέννησης που παρουσιάστηκε από τον Wolf συνεπάγεται την αναβίωση της «θρυλικής ρωσικής μάρκας Volga».
Η παραγωγή του Volga σταμάτησε από τον όμιλο GAZ το 2010.
Τώρα ο Αυστριακός θα ήθελε να χρησιμοποιήσει τις εργοστασιακές εγκαταστάσεις και την τεχνογνωσία του Ομίλου VW, ο οποίος, μετά την έναρξη του πολέμου, ανέστειλε την παραγωγή στο δικό του εργοστάσιο στην Καλούγκα και αποσύρθηκε από τη συνεργασία παραγωγής με την GAZ στο Νίζνι Νόβγκοροντ.
Το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα απαιτεί την επανεκκίνηση της παραγωγής αυτοκινήτων στα δύο εργοστάσια μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Στην επιστολή του προς τον Putin, ο Wolf εξήγησε ότι τα οχήματα «πρέπει να έχουν ρωσικό σχέδιο και να επανασχεδιαστούν πλήρως από το εξωτερικό για να αναδείξουν τα χαρακτηριστικά του τα θρυλικά μοντέλα Volga και Pobeda», περιγράφει το Spiegel.
Όταν ο Putin, ο οποίος κατείχε τη θέση του Πρωθυπουργού ή του Προέδρου στη Ρωσία από το 1999, έριξε το γάντι στη Δύση εισβάλλοντας στην Ουκρανία, δεν φανταζόταν ότι ο πόλεμος θα εκτεινόταν για περισσότερο από ένα χρόνο, ακρωτηριάζοντας την οικονομία της χώρας.
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, το Κρεμλίνο μπορεί να χρησιμοποιήσει όλη τη βοήθεια για την ανοικοδόμηση της οικονομίας.

Η Volkswagen έσπευσε να αποστασιοποιηθεί από το σχέδιο της Wolf.

Η διοίκηση της εταιρείας αρνήθηκε επίσης ότι γνώριζε την επιστολή και «το ενοχλητικό περιεχόμενό της».
Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel έθεσε επίσης ερωτήματα σχετικά με τις επιχειρηματικές πρακτικές της Wolf.
«Πώς μπορεί ένα μέλος πολλαπλών εποπτικών συμβουλίων στην Ευρώπη και κάποιος με βαθιά εμπιστευτικές συνδέσεις με τη γερμανική βιομηχανία να διατηρήσει τόσο στενούς δεσμούς με τον Putin;
Και με ποιανού το μέρος είναι στη σύγκρουση μεταξύ της Volkswagen και του ρωσικού ομίλου GAZ;» γράφει το περιοδικό
Μένει να δούμε πόσο αποτελεσματικά είναι τα σχέδια της Wolf για την αναζωογόνηση της μισοπεθαμένης ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ανεξάρτητα από αυτό, η επιστολή φέρνει σε δύσκολη θέση τις χώρες καθώς προστατεύουν την άμυνά τους ενάντια σε μια εμπόλεμη Ρωσία.

www.bankingews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης