Ανακαλύφθηκε σπάνια απόκοσμη δηλητηριώδης μέδουσα με 24 μάτια και 3 πλοκάμια - Έχει τοξίνη που προκαλεί ακαριαίο θάνατο

Είναι η πρώτη ανακάλυψη ενός νέου είδους μέδουσας
Μια απίστευτη ανακάλυψη έκαναν Κινέζοι επιστήμονες του Πανεπιστημίου Βαπτιστών του Χονγκ Κονγκ (HKBU) καθώς εντόπισαν ένα είδος μέδουσας το οποίο έχει 24 μάτια και είναι δηλητηριώδης, σε σημείο που ένα τσίμπημά της μπορεί να επιφέρει το θάνατο.
Το νέο είδος μέδουσας, που ανήκει στην οικογένεια Tripedaliidae, ονομάστηκε Tripedalia maipoensis από την ερευνητική ομάδα. Είναι η πρώτη ανακάλυψη ενός νέου είδους μέδουσας. Η ανακάλυψη προσθέτει επίσης ένα τέταρτο είδος στην οικογένεια Tripedaliidae.
Το μυστηριώδες πλάσμα, το οποίο έχει μέγεθος δέκα εκατοστών, ανακαλύφθηκε στην λίμνη Μάι Πο του Χονγκ Κονγκ, και διαθέτει τρία πλοκάμια. Τα 24 μάτια του κατανέμονται σε τρεις οκτάδες και η τοξίνη που εκκρίνει μπορεί προκαλεί στον άνθρωπο ανακοπή μέσα σε μόλις λίγα λεπτά.
Επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας ήταν ο καθηγητής Κι Σιενγέν, καθηγητής του Τμήματος Βιολογίας στο HKBU. Με συνεργάτες από το WWF-Χονγκ Κονγκ, το Ocean Park του Χονγκ Κονγκ και το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, η ομάδα συνέλεξε τα δείγματα μεδουσών από μια λίμνη υφάλμυρων γαρίδων, που τοπικά ονομάζεται «gei wai», στο φυσικό καταφύγιο Μάι Πο κατά τα καλοκαίρια 2020 έως 2022 και διαπίστωσαν ότι τα δείγματα περιείχαν ένα νέο είδος.
«Είναι γνωστό το είδος στο οικοσύστημα της λίμνης Μάι Πο», όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Κι Σιενγέν , ο οποίος δεν απέκλεισε ωστόσο να υπάρχει και αλλού.
Η ερευνητική ομάδα συνέκρινε δείγματα της Tripedalia maipoensis με αυτά άλλων στενά συγγενών ειδών χρησιμοποιώντας μορφολογικές και μοριακές μεθόδους.