Διεθνή

MiG-31 Foxhound: Ο ρωσικός σούπερ αναχαιτιστής, που μπορεί να διαλύσει δορυφόρους, δεξαμενόπλοια, υπερηχητικούς πυραύλους

MiG-31 Foxhound: Ο ρωσικός σούπερ αναχαιτιστής, που μπορεί να διαλύσει δορυφόρους, δεξαμενόπλοια, υπερηχητικούς πυραύλους
Δεν έχει αντίπαλο...
Σχετικά Άρθρα

Στη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία, μαχητικά αεροσκάφη MiG-31 κατέρριψαν αρκετά ουκρανικά αεροσκάφη, κυρίως χρησιμοποιώντας τον πύραυλο μεγάλου βεληνεκούς R-37M. 
Τα MiG-31 μπόρεσαν να λειτουργούν ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο, επειδή τα μαχητικά της Ουκρανίας δεν είχαν βεληνεκές, ταχύτητα ή ύψος.
Ένας ρωσικός υπερηχητικός πύραυλος με πολύ μεγάλο βεληνεκές, το Vympel R-37M "Axehead" και οι παραλλαγές του έχουν σχεδιαστεί για να καταρρίπτουν δεξαμενόπλοια, AWACS και άλλα αεροσκάφη C4ISTAR.
Οι πύραυλοι Axehead έχουν κρατήσει την Ουκρανία και το ΝΑΤΟ σε μεγαλύτερες αποστάσεις
Μια έκθεση του Βασιλικού Ινστιτούτου Ενωμένων Υπηρεσιών (RUSI) αναφέρει ότι τον Οκτώβριο του 2022, περίπου έξι R-37M εκτοξεύονταν κατά της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας την ημέρα.
Τέσσερα MiG-31 αναπτύχθηκαν επίσης στην Κριμαία. Για να αποφύγει τους πυραύλους R-37M, η Ουκρανία χρειάστηκε να επιχειρήσει ώστε να καταστρέψει τα MiG-31 ενώ ήταν ακόμα στο έδαφος μέσω μιας απόπειρας επίθεσης με drone στην αεροπορική βάση Belbek τον Αύγουστο του περασμένου έτους.
Στις 26 Ιανουαρίου, σύμφωνα με την Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία, εκτοξεύτηκαν 55 πύραυλοι και 24 μη επανδρωμένα αεροσκάφη Shahed-136 εναντίον στόχων στην Ουκρανία. 
Στην επίθεση περιλαμβάνεται ένας υπερηχητικός πύραυλος Kh-47 Kinzhal.
Στις 9 Μαρτίου, ένα μπαράζ 84 πυραύλων, μεταξύ των οποίων έξι Kinzhals, εκτοξεύτηκε κατά των ουκρανικών πόλεων, η μεγαλύτερη χρήση τους μέχρι σήμερα.
Η Ουκρανία δεν έχει τρόπο να σταματήσει το Kinzhals. 
Δεν είναι γνωστό εάν το πυραυλικό σύστημα Patriot μπορεί επίσης να σταματήσει τέτοιους πυραύλους.

Mikoyan MiG-31 «Foxhound»

Όσον αφορά το MiG-31, εκείνο είναι ένα υπερηχητικό αεροσκάφος αναχαίτισης που αναπτύχθηκε για χρήση από τις Σοβιετικές Πολεμικές Αεροπορίες μέσω του γραφείου σχεδιασμού Mikoyan ως αντικατάσταση του προηγούμενου MiG-25 «Foxbat» και έχει τη διάκριση ότι είναι ένα από τα ταχύτερα μαχητικά αεροσκάφη στον κόσμο.
Η Ρωσική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 130 αεροσκάφη και η Πολεμική Αεροπορία του Καζακστάν διαθέτει 20.Image-4-MiG-31-Foxhound-Interceptor-Aircraft.webp


Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας αναμένει ότι τα MiG-31 θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2030 ή μετά και επιβεβαιώθηκε το 2020 όταν έγινε ανακοίνωση για παράταση της διάρκειας ζωής από 2.500 σε 3.500 ώρες στα υπάρχοντα αεροσκάφη. Πάνω από 50 αεροπλάνα έχουν τροποποιηθεί σε MiG-31BM (Bolshaya Modernizatsiya/Deep Modernization).
Οι Ρώσοι ισχυρίζονται ότι το MiG-31BM είναι 2,6 φορές πιο αποτελεσματικό. Η αναβαθμισμένη εμβέλεια ανίχνευσης ραντάρ Zaslon-M για εναέριους στόχους έχει αυξηθεί στα 400 km για αεροσκάφη μεγέθους AEW&C. Το αεροσκάφος μπορεί να παρακολουθεί αυτόματα έως και 24 στόχους και ταυτόχρονα να εμπλέκεται σε έως και οκτώ.
Ο νέος πύραυλος μεγάλου βεληνεκούς Mach 6, R-37 έχει βεληνεκές έως και 400 km.
Το MiG-31BM έχει την ικανότητα πολλαπλών ρόλων, καθώς είναι ικανό να χρησιμοποιεί πυραύλους κατά ραντάρ, αέρος-πλοίου και αέρος-εδάφους.
Ορισμένα αεροηλεκτρονικά είναι κοινά για το MiG-29SMT και διαθέτει αισθητήρα ανεφοδιασμού πτήσης.
Αν και αποτελεί την εξέλιξη του MiG-25, υπήρξαν σημαντικές αλλαγές.
Η άτρακτος του αεροσκάφους είναι μακρύτερη.
Τα φτερά και το πλαίσιο του MiG-31 ήταν ισχυρότερα από αυτά του MiG-25.
Το προηγμένο ραντάρ, με δυνατότητα αναζήτησης και πτώσης/κατάρριψης και παρακολούθησης και εμπλοκής πολλαπλών στόχων, ήταν μια σημαντική βελτίωση.
Το αεροσκάφος διέθετε προηγμένους αισθητήρες και όπλα.
Το ραντάρ φέρεται να λειτούργησε καλά ακόμη και κατά την ενεργό εμπλοκή.
Οι Ρώσοι τόνισαν το έργο συνεργασίας που θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε έναν σχηματισμό τεσσάρων αναχαιτιστών MiG-31, χρησιμοποιώντας συνδέσμους δεδομένων, που κυριαρχούν σε ένα μέτωπο 900 χιλιομέτρων.
Ισχυρίστηκαν ότι ο συνδυασμός ραντάρ αεροσκαφών και όπλων θα μπορούσε να αναχαιτίσει πυραύλους κρουζ που πετούν σε χαμηλά υψόμετρα και επίσης να εκτοξεύσει αεροσκάφη.
Ομοίως, θα μπορούσε να επιτεθεί κατά UAV και ελικοπτέρων.
Το αεροσκάφος θα μπορούσε να λειτουργήσει ως συνοδεία αεράμυνας σε στρατηγικά βομβαρδιστικά μεγάλης εμβέλειας.
Το MiG-31 δεν σχεδιάστηκε για μάχες κλειστού τύπου ή στροφή υψηλής ταχύτητας και το μέγιστο όριο «g» ήταν 5.
Επιπλέον, το MiG-31BM διέθετε αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα, χειριστήρια HOTAS και σύγχρονες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFD).

MiG-31BM-1.webp
Το MiG-31 ήταν εξοπλισμένο με ψηφιακές ασφαλείς συνδέσεις δεδομένων και η εικόνα του ραντάρ του αεροσκάφους μπορούσε να μεταφερθεί σε Su-30 και MiG 29. Επίσης, οι εικόνες ραντάρ εδάφους μπορούσαν να ληφθούν από το MiG-31 και να μεταφερθούν ηλεκτρονικά σε άλλα αεροσκάφη, επιτρέποντας έτσι σιωπηλές επιθέσεις ραντάρ.
Το αεροσκάφος φαίνεται μεγάλο και επιβλητικό καθώς περπατά κανείς προς το μέρος του. Ήταν ορατά μεγαλύτερο από το MiG-25 που χρησιμοποιούσε κάποτε η Ινδία.
msl_aam_r77_p03.jpg

31f-2.jpg

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης