Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Tesla δεν είναι φούσκα… είναι φουσκάρα: Το πιο κερδοφόρο short στοίχημα το 2022 – Τι αναφέρει η Morgan Stanley

Η Tesla δεν είναι φούσκα… είναι φουσκάρα: Το πιο κερδοφόρο short στοίχημα το 2022 – Τι αναφέρει η Morgan Stanley
Η Tesla υποχωρεί, αλλά η Morgan Stanley δίνει σύσταση overweight…
Tην πέμπτη συνεχόμενη ημέρα πτώσης σημείωσαν οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, γεμίζοντας το σακούλι των αποδόσεων για όσους εκ των επενδυτών είχαν σορτάρει τη μετοχή.
Ειδικότερα, οι μετοχές της εταιρείας του Elon Musk υποχωρούσαν ως και 11%, στα 122, 26 δολάρια (χαμηλό της ημέρας), με 140 εκατομμύρια μετοχές να αλλάζουν χέρια, έναντι μέσου ημερήσιου όγκου (μέσος όρος 52 εβδομάδων) περίπου 81 εκατομμυρίων μετοχών.
Σε εβδομαδιαίο επίπεδο, οι μετοχές υποχωρούν περίπου 16%, στη χειρότερη εβδομάδα από το 2020.
Η μετοχή της Tesla είναι σε... καλο δρόμο για τον χειρότερο μήνα, τρίμηνο και έτος.
Ως αποτέλεσμα, η κεφαλαιοποίησή της έχει υποχωρήσει κάτω από τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στη 10η θέση με τις πιο πολύτιμες εταιρείες στον δείκτη S&P 500.
Η Visa Inc. κινήθηκε υψηλότερα από την Tesla την Τρίτη, όταν τα επίπεδα ενδοημερήσιων συναλλαγών της Tesla έριξαν την αποτίμησή της στα 392 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτω από τα 418 δισεκατομμύρια δολάρια της Visa.
Επομένως, «οι μικρομέτοχοι, στους οποίους συνήθως απευθύνεται ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, θα απολαύσουν αποδόσεις αν στοιχηματίσουν εναντίον της Tesla φέτος, δήλωσε σε σημείωμα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Predictive Analytics της S3 Partners, Ihor Dusaniwsky, ο οποίος επισήμανε ότι ήταν η πιο κερδοφόρα μετοχή για τους short το 2022.
«Οι Short στηρίζουν το αρνητικό στοίχημά τους στην TSLA, αφού ήταν το πιο κερδοφόρο short ποντάρισμα, με όρους δολαρίων, το 2022", δήλωσε ο Dusaniwsky.
Σημειώνεται πως τα short στοιχήματα της Tesla αυξήθηκαν κατά 15 δισεκατομμύρια δολάρια από έτος σε έτος σε κέρδη από την αγορά το 2022, με κέρδη 4,54 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του S3.
«Από την προσφορά του Elon Musk στο Twitter στις 14/4/22, τα shorts της TSLA αυξήθηκαν κατά 13,74 δισεκατομμύρια δολάρια σε κέρδη από την αγορά», δήλωσε ο Dusaniwsky.
Ο αναλυτής είπε ότι το short ενδιαφέρον για την Tesla μειώνεται από τον Απρίλιο λόγω της πτώσης της τιμής, αλλά οι ανοικτές πωλήσεις έχουν αυξηθεί από τον Αύγουστο, με το float short στη μετοχή να είναι +3,05% του float short, κάτι το οποίο την καθιστά τη δεύτερη πιο σορταρισμένη μετοχή μετά την Apple Inc (short στοιχήματα ύψους 16,78 δισεκ. δολ.).
Εν προκειμένω πρέπει να ειπωθεί πως οι μετοχές της Tesla υποχωρούν ραγδαία, διότι η εταιρεία αύξησε την έκπτωση που προσφέρει στους πελάτες που «παραλαμβάνουν ένα νέο Model 3 ή Model Y μεταξύ 21 και 31 Δεκεμβρίου 2022».
Σε επίπεδο έτους οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας υποχωρούν κατά 64,2%...

Σχιζοφρενική Morgan Stanley…

Λίγες ώρες πριν από τη σημερινή υποχώρηση των μετοχών της Tesla, η Morgan Stanley έμοιαζε σαν να σηκώνει λευκή σημαία όχι μόνο στην εταιρεία, που είναι υπό την ηγεσία του Elon Musk, αλλά και στα ηλεκτρικά οχήματα εν γένει.
Σε ενημερωτικό σημείωμα που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη με τίτλο «Η παρακμή της Tesla», αναλυτές με επικεφαλής τον συκοφάντη της Tesla Adam Jonas έθεσαν το ερώτημα εάν είναι «καιρός να εξετάσουμε εναλλακτικούς τεχνολογικούς δρόμους εκτός από τα EVs (ηλεκτρικά οχήματα)».
Ωστόσο, το σημείωμα μόνο ως σχιζοφρενικό μπορεί να περιγραφεί.
Σε αυτό, η Morgan Stanley, αν και θέτει βασικά επιχειρήματα κατά της Tesla και σημειώνει την πρόοδο των ανταγωνιστών της Tesla, δεν αλλάζει τη σύσταση «overweight» για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με την αμερικανική τράπεζα, το sell off στις μετοχές της Tesla είναι «ευκαιρία αγοράς».
Το σκεπτικό του αναλυτή έχει ως εξής:
Αφού διερεύνησε τον αντίκτυπο της αύξησης των επιτοκίων στον κλάδο, «Ήταν πολύ πιο εύκολο να θεωρήσουμε την ηγεμονία των EV, όταν το επιτόκιο της Fed ήταν 0% και η Tesla ήταν μια εταιρεία αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ωστόσο, είμαστε βέβαιοι ότι οι μπαταρίες είναι ο μόνος (ή ο τελικός) δρόμος για να απαλλαγούμε από τις εκπομπές άνθρακα;
Είναι η τεχνολογία αρκετά φθηνή;
Είναι έτοιμο το ηλεκτρικό μας δίκτυο;
Είναι βιώσιμες οι πολιτικές ενεργοποίησης;
Από την άλλη, οι μειώσεις τιμών στην Tesla ξεκίνησαν από την Κίνα και αναμένουμε ότι θα εξαπλωθούν γρήγορα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ενώ είναι κυκλικής φύσης, χαμηλότερες…
Οι τιμές των EV είναι σημαντικές για το επόμενο σκέλος στον δρόμο της μαζικής υιοθέτησης, και μειώνουν τις αποδόσεις πολλών από τις εταιρείες που αναμένεται να ανταγωνιστούν την Tesla».

Σε αυτό το πλαίσιο, η Morgan Stanley εξέτασε την Toyota ως έναν νέο τρομερό ανταγωνιστή στον χώρο: «Ο Akio Toyoda, ηγέτης της μεγαλύτερης και υψηλότερης σε αξία εταιρείας παλαιού τύπου στον κόσμο, της Toyota (που καλύπτεται από τον Shinji Kakiuchi), ανήκει στη «σιωπηρή πλειοψηφία» των στελεχών που αμφισβητούν την υπερβολική δέσμευση σε στρατηγικές EV εις βάρος άλλων τεχνολογιών απανθρακοποίησης.
Η πλειοψηφία των οπαδών της αυτοκινητοβιομηχανίας (συμπεριλαμβανομένου αυτού του συγγραφέα) είχε επικρίνει την αντίσταση της Toyota να συμβαδίσει με τη μόδα των EV.
Και ενώ η Toyota θα επιτύχει τελικά αποδόσεις κλίμακας στα EV, η προσέγγιση «follower» μπορεί να αποδειχθεί η βέλτιστη με την πάροδο του χρόνου».
Στη συνέχεια, η τράπεζα αναφέρει: «Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική εκκίνησης των αναδυόμενων (εκτός Tesla) EV, πιστεύουμε ότι η διαχείριση του ρυθμού καύσης μετρητών είναι μια στρατηγική που κερδίζει.
Αναμένουμε πιο απαιτητικές κεφαλαιαγοές που μπορεί να περιορίσουν τον αριθμό των παικτών EV οι οποίοι θα επιτύχουν βιώσιμη κλίμακα».
Τέλος, σχολιάζει ότι πολλοί μεγάλοι παίκτες του κλάδου θα αναγκαστούν να αναθεωρήσουν τα σχέδια δαπανών και τα χρονοδιαγράμματα τώρα που ο αγωνιστικός χώρος έχει κορεστεί και τα επιτόκια έχουν αυξηθεί…
Σε κάθε περίπτωση, «δίνουμε σύσταση overweigh και τιμή στόχο τα 330 δολ.».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης