Τελευταία Νέα
Διεθνή

Βασικές πρώτες ύλες στερούν οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας - Ανθεί το λαθρεμπόριο στη Μόσχα

Βασικές πρώτες ύλες στερούν οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας - Ανθεί το λαθρεμπόριο στη Μόσχα
Το μακροπρόθεσμο οικονομικό μέλλον της Ρωσίας εξαρτάται από το αν η Μόσχα θα μπορέσει να παράγει γρήγορα εγχώριες εναλλακτικές λύσεις για τα ξένα αγαθά στα οποία δεν έχει πλέον πρόσβαση
Τον τρόπο που οι κυρώσεις της Δύσης πλήττουν την οικονομία της Ρωσίας, αλλά τις ενέργειες πολλών Ρώσων ώστε να παρακάμπτουν τη δυσκολία των εισαγωγών παρουσιάζει νέα ανάλυση των Financial Times.
Μάλιστα, η ανάλυση αρχίζει με ένα περιστατικό, κατά το οποίο ένα ταξί σταμάτησε σε ένα ξενοδοχείο στην Κωνσταντινούπολη και μια ομάδα ανδρών βγήκε από αυτό μιλώντας ρωσικά.
Έβγαλαν πέντε βαλίτσες από το αυτοκίνητο.
Οι βαλίτσες ήταν γεμάτες με εξοπλισμό που είχαν αγοράσει στην Αυστρία.
Τα αγαθά δεν ήταν ιδιαίτερα μοναδικά - επαγγελματικά ηλεκτρονικά, για χρήση σε σχολεία - αλλά ήταν κατασκευασμένα από μια δυτική μάρκα που είχε αποφασίσει να μποϊκοτάρει τη Ρωσία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία.
"Ήταν φτιαγμένα για να φαίνονται σαν να είναι μόνο για προσωπική χρήση.
Σαν να τα είχα αγοράσει όλα για τον εαυτό μου", λέει ο Stanislav, ο οποίος συνάντησε τους άνδρες στο ξενοδοχείο στην Κωνσταντινούπολη, τους πήγε για δείπνο και στη συνέχεια πέταξε πίσω στη Μόσχα με τις βαλίτσες.
"Φυσικά, επρόκειτο για λαθρεμπόριο, καθαρά και ξάστερα", λέει, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας λόγω της παράνομης φύσης της δραστηριότητας.
Αυτή ήταν μια ασυνήθιστη αποστολή για τον Stanislav.
Συνήθως ειδικεύεται στη χρήση φορτηγών για τη λαθραία εξαγωγή από την Ευρώπη των πολύ πιο ογκωδών και ευαίσθητων αντικειμένων που υπόκεινται σε κυρώσεις κατά της Ρωσίας, όπως υλικά για τον κατασκευαστικό τομέα και εξαρτήματα και μηχανήματα για τη βαριά βιομηχανία.

Η οικονομία της Ρωσίας εν καιρώ πολέμου

Ο Stanislav είναι ένας από τους ολοένα και περισσότερους Ρώσους λεγόμενους ειδικούς στις εισαγωγές-εξαγωγές - εμπειρογνώμονες στην εξεύρεση κενών στους νόμους και στη διέλευση των εμπορευμάτων από τα τελωνεία - ως απάντηση στις δυτικές κυρώσεις κατά της χώρας.
Οι συνεντεύξεις με τους συμμετέχοντες σε αυτή την υπόγεια αγορά αποκαλύπτουν ένα επικερδές αλλά εξαιρετικά απρόβλεπτο και ασταθές εμπόριο, στο οποίο η ταλαιπωρημένη οικονομία της Ρωσίας θα δυσκολευτεί να στηριχθεί.
Και όμως, που όλο και περισσότερο, πρέπει να βασίζεται.
Οι σαρωτικές κυρώσεις που θεσπίστηκαν μετά το ξέσπασμα του πολέμου έχουν διαταράξει τις ρωσικές αλυσίδες εφοδιασμού και έχουν αφήσει πολλές εταιρείες να προσπαθούν να προμηθευτούν ζωτικής σημασίας προϊόντα και εξαρτήματα ξένων εταιρειών.
Όταν τον Μάρτιο εισήχθησαν οι βαρύτερες κυρώσεις, ορισμένοι οικονομολόγοι προέβλεψαν ταχεία κατάρρευση της ρωσικής οικονομίας, ίσως και κατά 30%.
Αυτό όμως δεν συνέβη: τα έσοδα από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο συνέχισαν να εισρέουν και το νόμισμα σύντομα ανέκαμψε.
Αντίθετα, αυτό που διαφαίνεται είναι κάτι διαφορετικό - όχι μια δραματική πτώση, αλλά μια σταθερή υποβάθμιση της παραγωγικής της ικανότητας, η οποία, όπως υποστηρίζουν οικονομολόγοι τόσο στη Ρωσία όσο και στη Δύση, σπρώχνει τη χώρα δεκαετίες πίσω.
Η Ρωσία προσπαθεί να λειτουργήσει μια σύγχρονη οικονομία χωρίς τη δυνατότητα να εισάγει πολλά από τα εξαρτήματα, τις πρώτες ύλες και τις τεχνολογίες από τις οποίες εξαρτάται.
Ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός σε ολόκληρη την οικονομία - από τις τράπεζες που χρειάζονται διακομιστές για να διεκπεραιώνουν τις πληρωμές μέχρι τη βιομηχανία πουλερικών της χώρας, η οποία βασιζόταν στις Κάτω Χώρες για την προμήθεια νεοσσών από τους οποίους εκτρέφονται οι όρνιθες κρεατοπαραγωγής για τη μαζική παραγωγή αυγών.
Οι γεωργικές επιχειρήσεις αγωνίζονται να προμηθευτούν ελαστικά για τρακτέρ, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ξένα εξαρτήματα για την επισκευή των αεροπλάνων τους.
Το πλήγμα είναι ήδη σημαντικό.
Εικόνα
Τα στοιχεία από τους εμπορικούς εταίρους της Ρωσίας δείχνουν ότι οι ρωσικές εισαγωγές έχουν μειωθεί κατά 20-25% από την έναρξη του πολέμου - ένα πλήγμα για μια χώρα ενσωματωμένη για δεκαετίες στην παγκόσμια οικονομία.
"Αν κοιτάξετε τα φαρμακευτικά προϊόντα, τη χημική παραγωγή, την κατασκευή μηχανών, τα μέταλλα και τα ορυχεία... Είναι δύσκολο να βρείτε μια βιομηχανία στη Ρωσία που να μην εξαρτάται από τις εισαγωγές τουλάχιστον κατά 50% [των εισροών]", λέει η Elina Ribakova, οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών.
Μεσοπρόθεσμα, οι κυρώσεις είναι πιθανό να γυρίσουν την οικονομία της Ρωσίας χρόνια πίσω.
Οι καταναλωτές θα αναγκαστούν να προσαρμοστούν σε μια πιο περιορισμένη επιλογή αγαθών και σε μια κακή ποιότητα προϊόντων που θα μπορούσε να θυμίζει τις στερήσεις της ύστερης σοβιετικής εποχής.
"Η ζωή θα είναι απλούστερη και θα υπάρχουν λιγότερα χρήματα.
Οι άνθρωποι θα τα βγάζουν πέρα με λιγότερα.
"Έτσι θα είναι για 15-20 χρόνια, εκτός αν πεθάνει ο πρόεδρος Vladimir Putin.
Θεμελιωδώς τίποτα δεν θα αλλάξει".

Παραγωγή με ίδια μέσα

Σε τελική ανάλυση, το μακροπρόθεσμο οικονομικό μέλλον της Ρωσίας εξαρτάται από το αν η Μόσχα θα μπορέσει να παράγει γρήγορα εγχώριες εναλλακτικές λύσεις για τα ξένα αγαθά στα οποία δεν έχει πλέον πρόσβαση, ή να προμηθευτεί ανάλογα από "φιλικές" χώρες όπως η Κίνα.
Όπου αυτές οι δύο επιλογές αποτυγχάνουν, μένει να βασίζεται σε λαθραίες εισαγωγές από λαθρέμπορους όπως ο Stanislav.
Γι' αυτόν, οι νέοι περιορισμοί δημιούργησαν μια χώρα ευκαιριών.
Στο παρελθόν, τα ξένα αγαθά στέλνονταν στη Ρωσία από επίσημους εισαγωγείς και υπήρχαν λίγοι τρόποι για να εισέλθει ένας νέος παίκτης.
Η προσπάθεια παράνομης εισαγωγής εμπορικών σημάτων ήταν επίσης άσκοπη, καθώς υπήρχε μικρή ζήτηση.
"Θα μπορούσα να έχω χώσει τα εμπορεύματα σε μια θήκη για κοντραμπάσο και να τα φέρω, αλλά κανείς δεν θα τα αγόραζε, επειδή δεν θα μπορούσα να προσφέρω στον αγοραστή επίσημη εγγύηση, και ούτω καθεξής και ούτω καθεξής", λέει ο Stanislav.
"Τώρα μπορώ να εισάγω αυτό, μπορώ να εισάγω εκείνο, όπως όλοι οι άλλοι.
Οπότε για μένα, φυσικά, είναι ενδιαφέρον", προσθέτει.
"Οι πόρτες έχουν ανοίξει".

Όλα εισάγονται ούτως ή άλλως

Αρκετές διαδρομές λαθρεμπορίου έχουν ήδη γίνει δημοφιλείς.
Ως επί το πλείστον, ο Stanislav αγοράζει αντικείμενα μέσω εταιρειών βιτρίνας που έχουν συσταθεί στην Ευρώπη, χωρίς ορατή σύνδεση με τη Ρωσία.
Στη συνέχεια, τα προϊόντα αποστέλλονται με φορτηγά από την ΕΕ σε μία από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης που μοιράζονται τελωνειακή ένωση με τη Ρωσία, όπως το Καζακστάν και η Αρμενία.
"Κάθε μάρκα που έχει φύγει από τη Ρωσία, ό,τι κι αν είναι - ηλεκτρικές σκούπες, ρούχα, αλκοόλ - όλα εισάγονται ούτως ή άλλως", λέει ένας άλλος Ρώσος υπήκοος με έδρα την Ευρώπη, ο οποίος ασχολείται με το εμπόριο εισαγωγών-εξαγωγών.
Αλλά η διαδικασία είναι στην καλύτερη περίπτωση αποσπασματική.
Πάρτε το παράδειγμα του τούβλου κλίνκερ - ένα υλικό που χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, σε διακοσμητικές προσόψεις.
"Οι τελευταίες παραδόσεις έγιναν τον Ιούνιο και αυτό ήταν όλο.
Κανείς δεν ξέρει πώς να το φέρει", εξηγεί το άτομο.
Ορισμένοι οικοδόμοι που ασχολούνται με κατασκευές υψηλών προδιαγραφών έχουν ήδη καλύψει το μισό τους κτίριο, λέει.
"Τι να κάνουν με το άλλο μισό; Δεν είναι ξεκάθαρο".
Τελικά, θα βρεθούν δρόμοι για να φτάσει το υλικό στη Ρωσία, αλλά όπως συμβαίνει με πολλά άλλα εισαγόμενα αγαθά, θα είναι ακριβό και ως εκ τούτου διαθέσιμο μόνο για εξειδικευμένες παραγγελίες, προσθέτει το άτομο.
Η Ρωσία διαβάθμισε τα στοιχεία για τις εισαγωγές της αμέσως μετά την έναρξη του πολέμου, αλλά οι οικονομολόγοι δημιουργούν μια εικόνα χρησιμοποιώντας πληροφορίες σχετικά με τις εξαγωγές προς τη Ρωσία από τους κύριους εμπορικούς εταίρους της.
Αυτές δείχνουν μια απότομη πτώση την άνοιξη, αμέσως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ακολουθούμενη από κάποια ανάκαμψη προς το φθινόπωρο.
Οι εξαγωγές προς τη Ρωσία από τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 85% τον Μάιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Η Παγκόσμια Τράπεζα, το ΔΝΤ και άλλοι οργανισμοί προβλέπουν ότι οι ρωσικές εισαγωγές για το τρέχον έτος θα είναι μειωμένες κατά ένα τέταρτο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Κατά την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου φέτος, η Ρωσία εισήγαγε 4,5 δισ. δολάρια λιγότερα ανά μήνα από ό,τι το 2021, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου για την Παγκόσμια Οικονομία.
Η ζήτηση για εισαγωγές μειώθηκε επίσης, καθώς η οικονομία εισήλθε σε ύφεση και ο πληθωρισμός άρχισε να συμπιέζει τα εισοδήματα των νοικοκυριών, ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός δυτικών εταιρειών που είχαν υποκαταστήματα στη Ρωσία αποσύρθηκε.

Το παράδειγμα του Ιράν

Δεδομένης της έλλειψης εισαγόμενων ανταλλακτικών, η παραγωγή αυτοκινήτων ήταν ένας από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο, με την παραγωγή να έχει μειωθεί σχεδόν κατά 80% τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τη ρωσική κρατική στατιστική υπηρεσία Rosstat.
Η ύφεση οδήγησε τους αξιωματούχους να χαλαρώσουν ορισμένες απαιτήσεις ασφαλείας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για τα αντιολισθητικά φρένα και τα μαξιλάρια ασφαλείας.
Τόσες πολλές δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες και πωλητές πούλησαν τις ρωσικές επιχειρήσεις τους, ώστε μόνο 14 αυτοκινητοβιομηχανίες έμειναν στην αγορά για τους Ρώσους αγοραστές, σύμφωνα με ανάλυση του κλάδου που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο.
Όλες ήταν κινεζικές μάρκες εκτός από τρεις εγχώριες μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της εμβληματικής σοβιετικής Lada.
Ένας δισεκατομμυριούχος που βρίσκεται κοντά στο Κρεμλίνο λέει ότι το πιθανό κέρδος από το λαθρεμπόριο είναι τόσο υψηλό που τα είδη πολυτελείας θα καταφέρνουν πάντα να εισέρχονται στη χώρα, ανεξάρτητα από τις κυρώσεις.
Λέει ότι το καλοκαίρι αγόρασε δύο Maybach αντί για τη Mercedes που ήθελε αλλά δεν μπορούσε να προμηθευτεί.
Εάν η πρώτη χαλάσει, προσθέτει, μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δεύτερη για ανταλλακτικά.
Άλλοι έχουν ήδη εντοπίσει νέες ευκαιρίες.
"Θα είναι δύσκολο για δύο, τρία, τέσσερα χρόνια.
Τότε θα προσαρμοστούμε", λέει ένας άλλος ολιγάρχης υπό κυρώσεις.
"Κοιτάξτε το Ιράν.
Κάνουν τα πάντα μόνοι τους, έχουν τις δικές τους αλυσίδες εφοδιασμού, και αν δεν έχουν ένα ανταλλακτικό, το προμηθεύονται από τη μαύρη αγορά.
Μπορούν να κάνουν τα πάντα.
Εμείς παίρνουμε τα μαθήματά μας αυτή τη στιγμή και τελικά θα γίνουμε κι εμείς έτσι".

Μια κατάρρευση που καθυστερεί

Μέχρι στιγμής, η οικονομία έχει αποφύγει τις χειρότερες προβλέψεις.
Οι οικονομολόγοι εκτιμούν μείωση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος μεταξύ 3,5 και 5,5% φέτος.
Εν μέρει, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα έσοδα από τις εξαγωγές έχουν παραμείνει ισχυρά και η Ρωσία βρίσκει όλο και περισσότερο εναλλακτικούς αγοραστές για το πετρέλαιό της.
Υπήρξε, για παράδειγμα, αύξηση των εξαγωγών προς τη Ρωσία μεταξύ των χωρών μέσω των οποίων ορισμένες επιχειρήσεις ανακατευθύνουν το εμπόριο.
Οι εξαγωγές προς τη Ρωσία από χώρες όπως η Τουρκία και το Καζακστάν έχουν αυξηθεί.
Ενώ η ΕΕ εξήγαγε 43% λιγότερα αγαθά στη Ρωσία κατά την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου, η Κίνα εξήγαγε 23% περισσότερα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου.
Όμως, ενώ δεν έχει σημειωθεί αποσύνθεση της οικονομίας, οι αναλυτές πιστεύουν ότι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη θα υποχωρήσει σημαντικά, καθώς οι περιορισμοί των εισαγωγών ψαλιδίζουν τις δυνατότητες τεχνολογικής αναβάθμισης.
Οι τοπικές βιομηχανίες που καταλήγουν να αντικαθιστούν την παραγωγή είναι συχνά πιο αναποτελεσματικές, λένε, ενώ οι ροές εισαγωγών στη μαύρη αγορά είναι ευμετάβλητες.
"Αν ανατρέξουμε στη Σοβιετική Ένωση και στο πώς απέκτησαν τεχνολογία, αυτό γινόταν μέσω της FSB και των κατασκόπων και των μετώπων, αγοράζοντας πράγματα σε τρίτες χώρες μυστικά", λέει ο οικονομολόγος Jacob Nell, μέλος της ομάδας εργασίας εμπειρογνωμόνων για τις κυρώσεις που διευθύνεται από τον πρώην πρεσβευτή των ΗΠΑ στη Ρωσία Michael McFaul και τον Andriy Yermak, προσωπάρχη του Ουκρανού προέδρου Volodymyr Zelenskyy.
"Αλλά είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθούν αλυσίδες εφοδιασμού όταν έχεις τέτοιου είδους ολοκληρωμένες κυρώσεις".
Ο Stanislav συμφωνεί. Οι αποστολές είναι ευμετάβλητες και οι ενδιάμεσες χώρες εισάγουν νέους κανόνες που αποσκοπούν στην εξάλειψη αυτού του είδους του εμπορίου.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η ΕΕ πρότεινε να καταστεί η παράκαμψη των κυρώσεων ποινικό αδίκημα και αμέσως αισθάνθηκε μια μαζική πτώση των προμηθευτών.
Μια από τις παραδόσεις του κόλλησε στο τελωνείο του Καζακστάν.
"Βρέθηκε ένα παραθυράκι και στη συνέχεια, χάρη στις διασυνδέσεις και μια μικρή δωροδοκία, βρήκαμε τρόπο να μεταφέρουμε το υλικό", λέει.
Παρόλα αυτά, "γίνεται όλο και πιο δύσκολο κάθε μέρα".
Εικόνα
Στήριξη του Κρεμλίνο

Σε όλους τους τομείς, οι κρατικές επιχειρήσεις και οι οργανισμοί αναζητούν τρόπους για να ανταποκριθούν στην κατάρρευση των εισαγωγών.
Τον Ιούλιο, ο Putin διόρισε τον επί μακρόν υπουργό Εμπορίου Denis Manturov σε ανώτερη κυβερνητική θέση με εντολή να αποκαταστήσει τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Ο Manturov υποσχέθηκε να διατηρήσει την "τεχνολογική κυριαρχία" της Ρωσίας και να καταστήσει την υποκατάσταση των εισαγωγών "ζήτημα εθνικής ασφάλειας".
Αν και ο Manturov επέμεινε αργότερα ότι αυτό δεν θα σήμαινε "πλήρη εγκατάλειψη των αρχών της οικονομίας της αγοράς", η προσπάθεια για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε πολύ πιο σκληρή κρατική παρέμβαση που περιορίζει τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με έναν άλλο Ρώσο ολιγάρχη που βρίσκεται υπό κυρώσεις.
"Αν έχετε 10 εταιρείες που κατασκευάζουν πλάκες δεν θα λειτουργήσει.
Έχεις πλεονάζουσα προσφορά και όχι αρκετή ποιότητα.
Κανείς δεν το χρειάζεται αυτό", λέει ο ολιγάρχης.
"Αντ' αυτού, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε μόνο μερικούς παραγωγούς.
Πρέπει να συνεχίσουν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους και να παράγουν ένα ποιοτικό προϊόν, αλλά θέλετε να αποφύγετε την υπερπαραγωγή.
Πρέπει να είσαι ευαίσθητος στο μέγεθος και τη δύναμη της αγοράς".
Ορισμένες λύσεις έχουν ήδη βρεθεί.
Μια έρευνα της κεντρικής τράπεζας σε ρωσικές εταιρείες τον Απρίλιο διαπίστωσε ότι τα δύο τρίτα αγωνίζονται με διαταραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού.
Μέχρι το καλοκαίρι, ο αριθμός αυτός είχε μειωθεί στο 50%.
"Έτσι, για τις εταιρείες που αναζητούν εναλλακτικούς προμηθευτές, υπάρχει οριακή βελτίωση", λέει η Ribakova στο IIF, αναφερόμενη στην έρευνα.
"Αλλά από την άλλη πλευρά... πρόκειται για συνολικούς αριθμούς.
Δεν αποκαλύπτουν τα σημεία ασφυξίας".

Ο κρίσιμος κατάλογος

Σε ένα νέο υπόγειο συγκρότημα γνωστό ως "το καταφύγιο" δίπλα στο ξενοδοχείο Ukraina της Μόσχας, το υπουργικό συμβούλιο της Ρωσίας συνεδριάζει τακτικά για να συζητήσει παρουσιάσεις που αναλύουν τις άσχημες οικονομικές προοπτικές της χώρας σε μια τεράστια οθόνη 180 ιντσών.
Μία από αυτές τις παρουσιάσεις, που εκπονήθηκε από μια μεγάλη κρατική τράπεζα από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους και την οποία είδαν επίσης οι Financial Times, απαριθμεί ορισμένους από αυτούς τους κρίσιμους τομείς.
Σε πέντε στήλες ομαδοποιούσε τους τομείς ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητάς τους, με τον τελευταίο να χρωματίζεται με κόκκινο χρώμα και να χαρακτηρίζεται ως "εξαιρετικά κρίσιμος".
Οι κλάδοι που αναφέρονται σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνουν την κατασκευή αεροπλάνων, τα φαρμακευτικά προϊόντα και την ιατρική τεχνολογία, την παραγωγή μικροτσίπ και εξοπλισμού πληροφορικής υψηλού επιπέδου και την τεχνολογία για την κατασκευή διαστημοπλοίων.
Το υπουργικό συμβούλιο ισχυρίζεται ότι έχει ήδη αντικαταστήσει με επιτυχία τις εισαγωγές σε ορισμένους από τους τομείς.
"Ήθελαν να καθηλώσουν τον αεροπορικό μας στόλο.
Να μας πάρουν τον ουρανό", δήλωσε ο πρωθυπουργός Mikhail Mishustin τον Νοέμβριο, την ώρα που υπήρχαν πολλαπλές αναφορές στα τοπικά μέσα ενημέρωσης σχετικά με το πώς οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονταν να προμηθευτούν ανταλλακτικά.
"Αλλά κρατήσαμε τα αεροπλάνα μας και επεκτείνουμε την απελευθέρωση της εγχώριας τεχνολογίας".
Ένας τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση της Ρωσίας έχει παρέμβει για να στηρίξει τους εισαγωγείς, ιδίως των καταναλωτικών αγαθών τεχνολογίας, είναι η νομιμοποίηση των λεγόμενων "παράλληλων εισαγωγών".
Ο νόμος κατέστησε νόμιμη τη διέλευση από τα τελωνεία στη Ρωσία ενός μεγάλου καταλόγου δυτικών εμπορικών σημάτων χωρίς τη συγκατάθεση του ίδιου του εμπορικού σήματος.
Προηγουμένως, αυτό θα θεωρούνταν πειρατεία, αλλά τώρα αποτελεί ημιεπίσημο εμπόριο του Stanislav.
Η κυβέρνηση έχει υπολογίσει ότι φέτος εισήχθησαν στη Ρωσία με αυτόν τον τρόπο αγαθά αξίας 20 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του νέου iPhone 14, που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο και δεν διατίθεται επίσημα προς πώληση στη ρωσική αγορά.
"Αν οι καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν αυτά τα τηλέφωνα, είστε ευπρόσδεκτοι", δήλωσε ο Manturov τον Σεπτέμβριο.
Ο Kirill, ένας άλλος ειδικός στις εισαγωγές στη Μόσχα, άνοιξε μια επιχείρηση γκρίζων εισαγωγών που επικεντρώθηκε σε έπιπλα και φωτιστικά λίγο μετά την έναρξη του πολέμου.
Λέει ότι ένα από τα πιο συνηθισμένα σχήματα για παράλληλες εισαγωγές είναι η συνεργασία με μια εταιρεία στο Καζακστάν, για παράδειγμα, που έχει μια υπάρχουσα σχέση με μια δυτική μάρκα.
Η εταιρεία αυτή πραγματοποιεί στη συνέχεια τις συνήθεις παραγγελίες της, αλλά σε σημαντικά μεγαλύτερες ποσότητες. Ο Ρώσος εταίρος πληρώνει αθόρυβα για την εισαγωγή της περίσσειας στη Ρωσία, κάτι που είναι εύκολο να γίνει μόλις τα εμπορεύματα βρίσκονται με ασφάλεια στο Καζακστάν, δεδομένου ότι δεν έχει τελωνειακά σύνορα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης