Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ζοφερά μηνύματα από τις βιομηχανικές παραγγελίες στην Κίνα - Βουτιά 40%, κατέρρευσε η ζήτηση

Ζοφερά μηνύματα από τις βιομηχανικές παραγγελίες στην Κίνα - Βουτιά 40%, κατέρρευσε η ζήτηση
Οι αμερικανικές παραγγελίες μεταποίησης στην Κίνα έχουν μειωθεί κατά 40%
Οι υπεύθυνοι εφοδιασμού των ΗΠΑ προετοιμάζονται για καθυστερήσεις στην παράδοση αγαθών από την Κίνα στις αρχές Ιανουαρίου, ως αποτέλεσμα της ακύρωσης των δρομολογίων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και της ανακύκλωσης των εξαγωγών από τους ωκεανομεταφορείς.
Οι μεταφορείς έχουν εκτελέσει μια ενεργή στρατηγική διαχείρισης της χωρητικότητας ανακοινώνοντας περισσότερα κενά δρομολόγια και αναστέλλοντας υπηρεσίες για να εξισορροπήσουν την προσφορά με τη ζήτηση.
"Η μεγάλη πτώση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία, που προκαλείται από την κατάρρευση της ζήτησης, αναγκάζει τους ωκεανομεταφορείς να πραγματοποιούν περισσότερες κενές πλόες από ποτέ, καθώς η χρησιμοποίηση των πλοίων φτάνει σε νέα χαμηλά επίπεδα", δήλωσε ο Joe Monaghan, διευθύνων σύμβουλος της Worldwide Logistics Group.
Οι αμερικανικές παραγγελίες μεταποίησης στην Κίνα έχουν μειωθεί κατά 40%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του CNBC Supply Chain Heat Map.
Ως αποτέλεσμα της μείωσης των παραγγελιών, η Worldwide Logistics αναφέρει στο CNBC ότι αναμένει τα κινεζικά εργοστάσια να κλείσουν δύο εβδομάδες νωρίτερα από το συνηθισμένο για το κινεζικό σεληνιακό νέο έτος - η παραμονή της κινεζικής πρωτοχρονιάς πέφτει στις 21 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Οι επτά ημέρες μετά τη γιορτή θεωρούνται εθνική αργία.
"Πολλοί από τους κατασκευαστές θα κλείσουν στις αρχές Ιανουαρίου για τις διακοπές, δηλαδή πολύ νωρίτερα από πέρυσι", δήλωσε ο Monaghan.

Βουτιά στη ζήτηση

Η εταιρεία ερευνών για την εφοδιαστική αλυσίδα Project44 αναφέρει στο CNBC ότι, αφού έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ εμπορίου κατά τη διάρκεια των πανδημικών αποκλεισμών, ο όγκος των πλοίων TEU (ισοδύναμη μονάδα είκοσι ποδών) από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έχει υποχωρήσει σημαντικά από το τέλος του καλοκαιριού του 2022 - συμπεριλαμβανομένης της μείωσης κατά 21% του συνολικού όγκου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Αυγούστου και Νοεμβρίου.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία HLS με έδρα την Ασία προειδοποίησε τους πελάτες της σε πρόσφατη ανακοίνωσή της σχετικά με το επιχειρηματικό κλίμα στις θαλάσσιες μεταφορές.
″Μοιάζει να είναι μια πολύ κακή περίοδος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Έχουμε το συνδυασμό της μειωμένης ζήτησης και της πλεονάζουσας χωρητικότητας, καθώς νέα χωρητικότητα εισέρχεται στην αγορά", έγραψε.
Οι αναλυτές της HLS προβλέπουν περαιτέρω μείωση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων κατά 2,5% και αύξηση της χωρητικότητας κατά σχεδόν 5-6% το 2023, γεγονός που θα συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά τις τιμές των ναύλων το 2023.
"Η ναυτιλιακή αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα περιπλέκεται περαιτέρω από την οικονομική αβεβαιότητα, τις γεωπολιτικές ανησυχίες, αλλά και τον ολοένα και πιο έντονο ανταγωνισμό στην αγορά", έγραψε η HLS.

Ο διευθύνων σύμβουλος της OL USA Alan Baer δηλώνει στο CNBC ότι υπάρχουν κάποια πρώιμα σημάδια διόρθωσης των αποθεμάτων. Ο συνολικός όγκος εργασιών και η ροή παραγγελιών από την Ασία συνεχίζουν να είναι υποτονικές, καθώς οι μεταφορείς ακυρώνουν περισσότερα πλοία, και υπάρχει μικρή ανοδική δυναμική που οδηγεί στην κινεζική Πρωτοχρονιά. Ωστόσο, ο Baer δήλωσε: "Ο χώρος έχει ήδη περιοριστεί, οπότε ενώ η ζήτηση είναι χαμηλή, ο χώρος μπορεί να είναι πριμοδοτημένος τον Ιανουάριο και καθ' όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Από τη θετική πλευρά, η εξάντληση των αποθεμάτων και η ανάγκη επανεκκίνησης του κύκλου παραγγελιών και παραδόσεων φαίνεται να πλησιάζει προς τα πάνω".
Τα λιμάνια της δυτικής ακτής των ΗΠΑ δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα
Η HLS επικαλέστηκε εμπορικά στοιχεία που δείχνουν ότι οι εισαγωγές των ΗΠΑ από την Ασία έπεσαν τον Οκτώβριο στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 μηνών.
Η τιμή spot για ένα εμπορευματοκιβώτιο από την Ασία προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ έχει περάσει το νεκρό σημείο, "με ελάχιστα περιθώρια για περαιτέρω μειώσεις", έγραψε.
Τα μεγάλα λιμάνια της Δυτικής Ακτής, του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, έχουν βιώσει τη μεγαλύτερη πτώση στο εμπόριο, σύμφωνα με τον Josh Brazil, αντιπρόεδρο της Project44 σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς οι φορτωτές επίσης δρομολόγησαν μέρος των αποστολών τους προς την Ανατολική Ακτή για να αποφύγουν τον κίνδυνο μιας μεγάλης απεργίας των συνδικάτων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής.

Πτώση των τιμών

Η HLS αναμένει ότι οι περισσότεροι μεταφορείς θα παρατείνουν τις τιμές τους στη Δυτική Ακτή μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου, διατηρώντας τις στα 1.300-1.400 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο σαράντα ποδών (FEU).
Ωστόσο, οι τιμές της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ αναμένεται να μειωθούν κατά 200 ή 300 δολάρια και να διαμορφωθούν κατά μέσο όρο σε 3.200-3.300 δολάρια ανά FEU το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου.
Η πρόσφατη αύξηση των αποκλεισμών της Covid στην Κίνα συνεχίζει να επηρεάζει τις κατασκευαστικές δραστηριότητες και να καθυστερεί τις εκροές φορτίων.
Υπάρχουν επίσης τοπικά εμπόδια στην πρόσβαση για τις μεταφορές μεταξύ επαρχιών και πόλεων, που σχετίζονται κυρίως με τις απαιτήσεις των τεστ οδηγών φορτηγών, με την ικανότητα μεταφοράς φορτηγών να επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό.
Τα στοιχεία των κενών (ακυρωμένων) δρομολογίων δείχνουν ότι η μείωση της χωρητικότητας των πλοίων στη διαδρομή του Ειρηνικού (Κίνα προς ΗΠΑ) συνεχίζεται με σημαντικό ρυθμό.
Η συμμαχία 2M της Maersk και της MSC ανέστειλε σχεδόν τις μισές από τις υπηρεσίες της στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ για τον Δεκέμβριο.
Η Ocean Alliance (CMA CGM, Cosco Shipping, OOCL και Evergreen) και η THE Alliance (Ocean Network Express, Hapag-Lloyd, HMM και Yang Ming Line) έχουν μειώσει τη συνολική χωρητικότητα των πλοίων κατά 40-50% μέχρι την κινεζική πρωτοχρονιά.
Ως αποτέλεσμα, ο χώρος για τους φορτωτές θεωρείται μικρός για τα φορτία που κατευθύνονται προς τη διαδρομή του νοτιοδυτικού Ειρηνικού και η αξιοπιστία των υπηρεσιών έχει μειωθεί, με τους μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των MSC και Hapag-Lloyd, να μετακυλούν (να μην δέχονται) φορτία σε δρομολόγια σε μια προσπάθεια να κερδίσουν χρόνο.
Σύμφωνα με τους διαχειριστές logistics, αυτό δημιουργεί καθυστέρηση δύο εβδομάδων.
Η MSC ανέφερε στην τελευταία ειδοποίηση προς τους πελάτες της: "Οι εκτιμώμενες ώρες άφιξης είναι ενδεικτικές και μπορούν να αλλάξουν χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση".

Πώς οι δυναμικοί περιορισμοί του Covid επηρεάζουν το εμπόριο

Η πτώση των παραγγελιών μεταποίησης από τις ΗΠΑ και την Ε.Ε. επηρεάζει επίσης το Βιετνάμ, το οποίο γνωρίζει άνθηση ως κόμβος μεταποίησης, καθώς όλο και περισσότερο εμπόριο απομακρύνεται από την Κίνα.
Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, 12.500 εταιρείες έκλειναν κάθε μήνα, δηλαδή 24,8% αύξηση σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την έκθεση της Γενικής Στατιστικής Υπηρεσίας του Βιετνάμ.
Ο συνδυασμός της έλλειψης κατασκευαστικών παραγγελιών και της αύξησης των επιτοκίων δανείων από 6,5% σε 13,2% στο Βιετνάμ οδήγησε πολλές εταιρείες να κλείσουν εργοστάσια αντί να υπογράψουν νέες συμβάσεις παραγγελιών, σύμφωνα με την HLS.
Τα ακυρωμένα θαλάσσια δρομολόγια με προορισμό το Βιετνάμ αυξήθηκαν κατά 50% για τον Δεκέμβριο.

Αιφνιδιαστική αύξηση της ευρωπαϊκής μεταποίησης

Σε αντίθεση με τη μείωση των παραγγελιών από την Κίνα, τα εμπορικά δεδομένα που αναλύθηκαν από το Project44 δείχνουν ότι η διαδρομή από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ είναι "μία από τις πιθανώς πιο εκπληκτικές και σίγουρα πιο σημαντικές εξελίξεις από τις αρχές του 2020", δήλωσε ο Brazil.
"Αυτή η απότομη αύξηση δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνο από την πανδημία.
Αλλά η στρατηγική στροφή από την υπερβολική εξάρτηση από το εμπόριο με την Κίνα και οι γεωπολιτικές εντάσεις σχετικά με τη Ρωσία είναι οι κύριοι παράγοντες της εμπορικής έκρηξης ΕΕ-ΗΠΑ", είπε.
Ο παγκόσμιος εμπορικός χάρτης επανασχεδιάζεται με ταχείς ρυθμούς, με το εμπόριο ΕΕ-ΗΠΑ και τις επενδύσεις στις ΗΠΑ να αυξάνονται απότομα, καθώς οι οικονομικοί δεσμοί μεταξύ της Δύσης και της Κίνας υπόκεινται σε κρίσιμο έλεγχο.
Φέτος, οι ΗΠΑ εισήγαγαν περισσότερα αγαθά από την Ευρώπη παρά από την Κίνα - μια μεγάλη μετατόπιση από τη δεκαετία του 2010, σύμφωνα με το Project 44.
"Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές της Ευρώπης που παλεύουν με τις ουρανοκατέβατες τιμές της ενέργειας και τον πληθωρισμό εξάγουν όλο και περισσότερο στις ΗΠΑ και επενδύουν σε αυτές", δήλωσε ο Brazil.
Οι εξαγωγές της Γερμανίας προς τις ΗΠΑ ήταν σχεδόν 50% υψηλότερες τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση.
Ο τομέας της μηχανολογίας της Γερμανίας αύξησε τις εξαγωγές του προς τις ΗΠΑ κατά σχεδόν 20% σε ετήσια σύγκριση των πρώτων εννέα μηνών του 2022, σύμφωνα με το Project 44.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης