Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πού πάει το ρωσικό πετρέλαιο μετά το εμπάργκο της Eυρωπαϊκής Ένωσης

Πού πάει το ρωσικό πετρέλαιο μετά το εμπάργκο της Eυρωπαϊκής Ένωσης
Η εκτροπή των εξαγωγών αργού της Ρωσίας στην Ασία ενισχύεται…
Σχετικά Άρθρα

Η εκτροπή των εξαγωγών αργού της Ρωσίας στην Ασία ενισχύεται, με όγκους ρεκόρ να κατευθύνονται μέσω δεξαμενοπλοίων προς τα λιμάνια της περιοχής.
Η ανάγκη αλλαγής προορισμού γίνεται εντονότερη καθώς επικρέμαται η δαμόκλειος σπάθη της απαγόρευσης των θαλάσσιων εισαγωγών στην Ευρώπη, η οποία ήταν μέχρι πρότινος η βασική εξαγωγική αγορά της Μόσχας.
Τα 2/3 του αργού που φορτώνεται σε δεξαμενόπλοια στα ρωσικά λιμάνια κατευθύνονται προς την Ασία – ενώ πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία προς την Ασία κατευθύνονταν τα 2/5.
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ρωσικού εξαγωγικού εμπορίου, με μικρές ποσότητες να κατευθύνονται σε μέρη όπως η Σρι Λάνκα και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες θα σταματήσουν σχεδόν όλες τις θαλάσσιες παραδόσεις αργού από τη Ρωσία προς τα μέλη του μπλοκ, θα τεθούν σε ισχύ σε τρεις εβδομάδες.
Τα μέτρα θα απαγορεύουν, επίσης, στα ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια να μεταφέρουν ρωσικό αργό και την παροχή ασφαλιστικών, μεσιτικών, χρηματοοικονομικών, ταξινόμησης πλοίων και άλλων υπηρεσιών.
Θα υπάρξουν εξαιρέσεις για πλοία που μεταφέρουν φορτία που αγοράστηκαν σε τιμή κάτω από το ανώτατο όριο, που όμως δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί.
Το Ηνωμένο Βασίλειο ακολούθησε το παράδειγμα της ΕΕ σε ό,τι αφορά την απαγόρευση των εταιρειών να παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες.
Αυτή η κίνηση, όπως και οι κυρώσεις της ΕΕ, θα τεθούν σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου.
Τα φορτία που αποστέλλονται από τη Ρωσία μειώθηκαν σε χαμηλό τριών εβδομάδων, στα 2,9 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Ο εβδομαδιαίος μέσος όρος ήταν επίσης χαμηλός, αν και παρέμεινε πάνω από τα 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για πέμπτη συνεχή εβδομάδα.
Αυτό συνέβαλε στην πτώση των εσόδων του Κρεμλίνου από το εμπόριο πετρελαίου, στο χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές Ιανουαρίου.
Ο όγκος του αργού που κατευθύνεται προς την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία, τις τρεις χώρες που έχουν αναδειχθεί ως οι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικών προμηθειών, συν οι ποσότητες σε πλοία που δεν έχουν ακόμη «δείξει» τελικό προορισμό, αυξήθηκαν σε 2,39 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες έως τις 11 Νοεμβρίου.
Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό περιορίζονται ολοένα και περισσότερο.
Σημειώθηκε μεγάλο άλμα στα πλοία που δείχνουν ως επόμενο προορισμό τους ως το Πορτ Σάιντ ή τη Διώρυγα του Σουέζ.
Αυτό συνοδεύτηκε από πτώση στον όγκο των δεξαμενόπλοιων που δείχνει ότι κατευθύνονται προς την Ινδία.
Ωστόσο, είναι πιθανό ότι τα περισσότερα από αυτά τα πλοία να αρχίσουν να «σηματοδοτούν» τα λιμάνια της Ινδίας μόλις περάσουν από το κανάλι.
Τα δεξαμενόπλοια που φορτώνουν τώρα στα λιμάνια Primorsk ή Ust-Luga της Βαλτικής δεν θα φτάσουν σε τερματικούς σταθμούς εκφόρτωσης στην Κίνα ή την Ινδία πριν τεθού σε ισχύ οι κυρώσεις της ΕΕ.
Οποιοδήποτε φορτίο αγοράζεται σε τιμή πάνω από το ανώτατο όριο που δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί θα χάσει την κάλυψη στις 5 Δεκεμβρίου.
Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εισαγάγει εξαιρέσεις από τους κανόνες τους, εξαιρώντας τα φορτία που έχουν αγοραστεί πριν από αυτή την ημερομηνία, εφόσον έχουν παραδοθεί έως τις 19 Ιανουαρίου.
Αναμένεται, λοιπόν, ότι η ΕΕ θα ακολουθήσει το παράδειγμά τους.
Οι αποστολές της Ρωσίας από τα λιμάνια του Ειρηνικού χρειάζονται μόνο λίγες ημέρες για να φτάσουν στους κινεζικούς τερματικούς σταθμούς εισαγωγής και το ταξίδι από τη Μαύρη Θάλασσα στην Τουρκία είναι εξίσου σύντομο.
Αντίθετα, οι παραδόσεις στην Ινδία από όλους τους εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς διαρκούν αρκετές εβδομάδες, συνεπώς υπάρχει κίνδυνος να υποστούν κυρώσεις πριν φτάσουν.
Ένα φορτίο αργού από το λιμάνι του Μουρμάνσκ της Αρκτικής, με προορισμό την Κίνα μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας, κατά μήκος της αρκτικής ακτής της Ρωσίας, κατευθύνεται αναμένεται να φτάσει στο λιμάνι του Rizhao την Παρασκευή.

Ακατέργαστες ροές

Σε μια μέση βάση τεσσάρων εβδομάδων, οι θαλάσσιες ρωσικές εξαγωγές απώλεσαν το μεγαλύτερο μέρος του κέρδους της προηγούμενης εβδομάδας (3,12 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα κατά μέσο όρο).
Οι ροές παρέμειναν πάνω από τα 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για πέμπτη εβδομάδα.
Οι αποστολές ήταν λιγότερες σε όλες τις περιοχές εκτός από την Ασία.
Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν φορτία που προσδιορίζονται ως κατηγορίας KEBCO (Καζακστάν).
Πρόκειται για αποστολές της KazTransoil JSC που διέρχονται από τη Ρωσία για εξαγωγή μέσω Ust-Luga και Novorossiysk.
Τα βαρέλια του Καζακστάν αναμειγνύονται με αργό ρωσικής προέλευσης για να δημιουργήσουν ομοιόμορφο βαθμό εξαγωγής.
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το Καζακστάν μετονομάζει τα φορτία του για να τα διακρίνει από αυτά που αποστέλλονται από ρωσικές εταιρείες.
Το αργό transit εξαιρείται από τις κυρώσεις της ΕΕ.

Ασία

Οι αποστολές προς τους Ασιάτες πελάτες της Ρωσίας, καθώς και εκείνες σε πλοία που δεν παρουσιάζουν τελικό προορισμό, οι οποίες συνήθως καταλήγουν είτε στην Ινδία είτε στην Κίνα, εκτινάχθηκαν στα ύψη τις επτά ημέρες έως τις 11 Νοεμβρίου.
Ο όγκος του αργού που κατευθύνεται προς την Ασία έφτασε τα 2,01 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, με επιπλέον 76.000 βαρέλια την ημέρα σε δεξαμενόπλοια των οποίων το σημείο εκφόρτωσης είναι ασαφές.
Ο συνδυασμένος αριθμός αποτελεί νέο υψηλό μέχρι στιγμής.
Όλα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν αργό σε άγνωστους ασιατικούς προορισμούς σηματοδοτούν το Πορτ Σάιντ ή τη Διώρυγα του Σουέζ, με τα τελικά σημεία εκφόρτωσης να είναι απίθανο να είναι εμφανή έως ότου περάσουν από την πλωτή οδό στην Ερυθρά Θάλασσα, το νωρίτερο.
Τα περισσότερα από αυτά τα πλοία καταλήγουν στην Ινδία, με μερικά να κατευθύνονται προς την Κίνα και ή σε άλλους προορισμούς όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ή η Σρι Λάνκα.

Ευρώπη

Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού της Ρωσίας προς τις ευρωπαϊκές χώρες υποχώρησαν σε χαμηλό 5 εβδομάδων, στις 700.000 βαρέλια ημερησίως, τις 28 ημέρες έως τις 11 Νοεμβρίου.
Οι ροές μειώθηκαν κατά 89.000 βαρέλια την ημέρα, ή 11%, από την περίοδο έως τις 4 Νοεμβρίου – της Τουρκίας εξαιρουμένης.
Ο όγκος που αποστέλλεται από τη Ρωσία σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης μειώθηκε τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, έως τις 11 Νοεμβρίου, στο χαμηλότερο επίπεδο.
Όλες οι αποστολές πήγαν σε δεξαμενές αποθήκευσης στο Ρότερνταμ.
Οι εξαγωγές προς τις μεσογειακές χώρες υποχώρησαν στα 693.000 βαρέλια την ημέρα κατά μέσο όρο τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 11 Νοεμβρίου.
Οι ροές προς την περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, η οποία εξαιρείται από τα ευρωπαϊκά στοιχεία απώλεσαν σχεδόν όλα τα προηγούμενα κέρδος εβδομάδας.
Στο μεταξύ, οι αποστολές προς την Τουρκία παρέμειναν πάνω από 300.000 βαρέλια την ημέρα για πέμπτη εβδομάδα.
Αυτός είναι ο τριπλάσιος όγκος σε σχέση με αυτόν που καταγραφόταν πριν τα ρωσικά στρατεύματα εισβάλουν στην Ουκρανία.
Οι συνδυασμένες ροές προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία έπεσαν στο χαμηλό οκτώ εβδομάδων των 146.000 βαρελιών την ημέρα, λιγότερο από το ήμισυ του κορυφαίου όγκου που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο.
Σχεδόν όλος ο όγκος που κατευθύνεται σε πελάτες στη Μαύρη Θάλασσα καταλήγει στη Βουλγαρία.
Η χώρα εξασφάλισε μερική εξαίρεση από την απαγόρευση της ΕΕ για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού από τη Ρωσία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης