Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ελλείμματα και μπλακ άουτ σε βάθος 10ετίας προκαλεί το ενεργειακό κραχ της Ευρώπης - Θύμα οι αναδυόμενες αγορές

Ελλείμματα και μπλακ άουτ σε βάθος 10ετίας προκαλεί το ενεργειακό κραχ της Ευρώπης - Θύμα οι αναδυόμενες αγορές
Λόγω της αύξησης της ευρωπαϊκής ζήτησης για φυσικό αέριο, οι αναδυόμενες αγορές θα αντιμετωπίσουν μείζονα προβλήματα - από το κλείσιμο εργοστασίων ως τα μπλακ άουτ και τις κοινωνικές ταραχές
Σχετικά Άρθρα

Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να πληρώνουν πολύ υψηλούς λογαριασμούς για ρεύμα και θέρμανση, αλλά η Ευρώπη θα επιβιώσει τον χειμώνα, σημειώνει το Bloomberg.
Έχει αγοράσει αρκετό πετρέλαιο και φυσικό αέριο και θα τα βγάλει πέρα.
Πολύ μεγαλύτερο κόστος θα επωμιστούν οι φτωχότερες χώρες του κόσμου, οι οποίες έχουν αποκλειστεί από την αγορά φυσικού αερίου λόγω της αιφνιδιαστικής υψηλής ζήτησης της Ευρώπης.
Αλλά και ο κόσμος των αναδυόμενων αγορών θα αδυνατεί να ανταποκριθεί στις σημερινές και τις αυριανές ανάγκες και θα αντιμετωπίσει προβλήματα - που θα ξεκινούν από το κλείσιμο εργοστασίων και θα φτάνουν ως τα μπλακ άουτ και τις κοινωνικές αναταραχές - τα οποία μπορούν να επεκταθούν ως και μια ολόκληρη δεκαετία.
«Οι ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη οδηγούν σε ενεργειακή φτώχεια στον αναδυόμενο κόσμο», δήλωσε ο Saul Kavonic, ενεργειακός αναλυτής στην Credit Suisse Group AG.
«Η Ευρώπη απορροφά φυσικό αέριο από άλλες χώρες, ανεξαρτήτως κόστους».

Ενεργειακή κρίση πλήττει το Πακιστάν, την Ινδία, τις Φλιππίνες το Μπαγκλαντές

Μετά από ένα καλοκαίρι το οποίο συνοδεύτηκε από κυλιόμενα μπλακ άουτ και πολιτικές αναταραχές, ο ερχομός του φθινοπώρου και οι έντονες βροχοπτώσεις έχουν μετριάσει την άμεση ενεργειακή κρίση που έπληξε το Πακιστάν, την Ινδία, το Μπαγκλαντές και τις Φιλιππίνες.
Αλλά οποιαδήποτε ανακούφιση θα είναι προσωρινή.
Η έλευση του χειμώνα θα δυσκολέψει την κατάσταση, ειδικά λόγω του ακριβού δολαρίου, που υποχρεώνει αρκετά κράτη να επιλέγουν είτε να εισάγουν καύσιμα είτε να εξυπηρετούν το χρέος τους.
Υπό αυτές τις συνθήκες, οι παγκόσμιοι προμηθευτές καυσίμων γίνονται όλο πιο επιφυλακτικοί και διστάζουν να δώσουν καύσιμα σε χώρες που κινδυνεύουν να καταλήξουν σε χρεοκοπία.
Στη ρίζα του προβλήματος βρίσκεται φυσικά η απάντηση της Ευρώπης στον περιορισμό των προμηθειών καυσίμων, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία.
Αποκομμένες από το ρωσικό φυσικό αέριο, οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν στραφεί στην αγορά spot.
Καθώς όμως οι τιμές στην Ευρώπη έχουν πάρει την ανιούσα, ορισμένοι προμηθευτές που έως πρότινος έδιναν καύσιμα με μακροπρόθεσμα συμβόλαια στη Νότια Ασία, τα έκοψαν για να βγάλουν περισσότερα χρήματα από τις παραδόσεις τους στην Ευρώπη.

Οι προμηθευτές επιλέγουν να πουλήσουν στην αγορά σποτ της Ευρώπης για υψηλότερες τιμές

«Οι προμηθευτές δεν έχουν πλέον ανάγκη να επικεντρωθούν στο πώς θα δώσουν LNG και σε αγορές χαμηλής προσιτότητας», δήλωσε ο Raghav Mathur, αναλυτής της Wood Mackenzie Ltd.
Οι υψηλότερες τιμές που μπορούν να λάβουν από την αγορά σποτ της Ευρώπης τους επιτρέπει να αντισταθμίσουν τις όποιες κυρώσεις μπορεί να πληρώσουν για την αποφυγή προγραμματισμένων αποστολών. Και αυτή η δυναμική είναι πιθανό να διατηρηθεί για χρόνια, λέει ο Mathur.
Οι ζημιές που προκαλούνται από την υπερθέρμανση του πλανήτη, όπως οι καταστροφικές πλημμύρες στο Πακιστάν, προκαλούν επίσης οικονομικό όλεθρο στις αναδυόμενες χώρες, υποχρεώνοντας τους ηγέτες να ζητούν κατά τις συνομιλίες του ΟΗΕ για το κλίμα που λαμβάνουν χώρα αυτές τις μέρες στην Αίγυπτο να ζητούν αύξηση της υποστήριξης των πλουσιότερων χωρών.
Ταυτόχρονα, η Ευρώπη επιταχύνει την κατασκευή πλωτών τερματικών εισαγωγών για να φέρει περισσότερα καύσιμα στο εγγύς μέλλον.
Η Γερμανία, η Ιταλία και η Φινλανδία έχουν εξασφαλίσει τα εργοστάσια.
Η Ολλανδία ξεκίνησε την εισαγωγή LNG από νέους πλωτούς τερματικούς σταθμούς τον Σεπτέμβριο.
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για φυσικό αέριο αναμένεται να αυξηθεί κατά σχεδόν 60% έως το 2026, σύμφωνα με το BloombergNEF.

ΗΠΑ και Κατάρ θέλουν να δώσουν LNG μόνο στην Ευρώπη και αρνούνται τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια

Οι εξαγωγείς στο Κατάρ και τις Ηνωμένες Πολιτείες τώρα έχουν πελάτες από την Ευρώπη που τους ζητούν να αγοράσουν καύσιμα για να καλύψουν τη νέα δυναμικότητα.
Για πρώτη φορά, αναδυόμενες χώρες όπως το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές και η Ταϊλάνδη αναγκάζονται να ανταγωνιστούν σε τιμές με τη Γερμανία και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Συνήθως, όταν υπάρχει βραχυπρόθεσμη έλλειψη κασίμων, τα κράτη υπογράφουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις προμήθειας, πληρώνοντας ένα σταθερό επιτόκιο για τη διασφάλιση αξιόπιστων παραδόσεων για χρόνια.
Για πρώτη φορά όμως αυτό δεν είναι εφικτό, καθώς κανείς μεγάλος προμηθευτής δε θέλει να δεσμευτεί με μια μακροπρόθεσμη συμφωνία.
Η Ινδία απέτυχε στην τελευταία της προσπάθεια να κλειδώσει αποστολές καυσίιμων από το 2025.
Το Μπαγκλαντές και η Ταϊλάνδη ουσιαστικά εγκατέλειψαν τις προσπάθειες να συνάψουν συμβόλαια για μετά το 2026, όταν Κατάρ και ΗΠΑ θα αυξήσουν τις εξαγωγές LNG.
Το Πακιστάν τον περασμένο μήνα δεν μπόρεσε να κλείσει μια εξαετή συμφωνία που θα ξεκινούσε το επόμενο έτος, αφού πολλές προσπάθειες για βραχυπρόθεσμες αγορές απέτυχαν επίσης.
«Πιστεύαμε ότι η κρίση θα τέλειωνε ως τα τέλη του 2022 αλλά δεν είναι, Θα άει πολύ μακριά», δήλωσε ο Kulit Sombatsiri, μόνιμος γραμματέας του υπουργείου Ενέργειας της Ταϊλάνδης, σε ενημέρωση πριν δύο μέρες.
Εάν οι τιμές του LNG συνεχίσουν να αυξάνονται, πρόσθεσε, η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει μέτρα όπως το κλείσιμο καταστημάτων ή τη συρρίκνωση των ωραρίου λειτουργίας των επιχειρήσεων που καταναλώνουν πολλή ενέργεια.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης