Το τέλος της φαλάκρας; Ιάπωνες επιστήμονες ανοίγουν επιτέλους τον δρόμο για τη θεραπεία της

Μια ομάδα ερευνητών από την Ιαπωνία που μελετά τις διαδικασίες ανάπτυξης των τριχοθυλακίων και μελάγχρωσης της τρίχας καλλιέργησαν με επιτυχία στο εργαστήριο θυλάκια τρίχας ανοίγοντας δρόμο για τη θεραπεία της φαλάκρας.
Η ερευνητική ομάδα μπορεί πλέον να μεταφέρει σε διάφορα μέρη του σώματος λειτουργικούς θύλακες τριχών ποντικιού που ανέπτυξε με επιτυχία στο εργαστήριο, έξω από το σώμα. Τα ευρήματά τους δημοσιεύτηκαν στο Science Advances στις 21 Οκτωβρίου.
Καθώς αναπτύσσεται ένα έμβρυο, συμβαίνουν αλληλεπιδράσεις μεταξύ του εξωτερικού στρώματος του δέρματος που ονομάζεται επιδερμικό στρώμα και του συνδετικού ιστού που ονομάζεται μεσέγχυμα. Αυτές οι αλληλεπιδράσεις λειτουργούν κάπως σαν ένα σύστημα αγγελιοφόρου για να πυροδοτήσουν τη μορφογένεση των τριχοθυλακίων.
Μορφογένεση είναι η διαδικασία σε έναν οργανισμό όπου τα κύτταρα οργανώνονται σε ιστούς και όργανα, αναφέρει το eurekalert.
Παρότι τις τελευταίες δεκαετίες, οι επιστήμονες έχουν εξερευνήσει τους κρίσιμους μηχανισμούς που σχετίζονται με την ανάπτυξη των τριχοθυλακίων χρησιμοποιώντας ζωικά μοντέλα, εν τούτοις η πλήρης κατανόηση αυτών παραμένει μια πρόκληση.
Για την αποσαφήνιση του μηχανισμού μορφογένεσης των τριχοθυλακίων, Ιάπωνες ερευνητές από τη σχολή μηχανικών στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Γιοκοχάμα χρησιμοποιούν τώρα καλλιέργειες οργανοειδών.
Τα οργανοειδή είναι μικροσκοπικές, απλές εκδοχές ενός οργάνου, που παράγουν και χρησιμοποιούν οι επιστήμονες σε ένα πιάτο petri για να μελετούν την ανάπτυξη και την παθολογία ιστών και οργάνων στο εργαστήριο.
Η ερευνητική ομάδα κατασκεύασε οργανοειδή τριχοθυλακίων χρησιμοποιώντας δυο τύπους εμβρυικών κυττάρων (επιθηλιακών και μεσεγχυματικών) ποντικιών και μέσω καλλιέργειας in vitro δημιούργησε θυλάκια και άξονες τρίχας με σχεδόν 100% αποτελεσματικότητα. Τα οργανοειδή του θύλακα της τρίχας παρήγαγαν πλήρως ώριμα τριχοθυλάκια με μακριές τρίχες (μήκους περίπου 3 mm σε 23 ημέρες καλλιέργειας).