Τελευταία Νέα
Διεθνή

Χάος στην παγκόσμια ναυτιλία φέρνουν οι κυρώσεις της Δύσης - Εκρηκτική αύξηση ναύλων και κίνδυνους εφοδιασμού

Χάος στην παγκόσμια ναυτιλία φέρνουν οι κυρώσεις της Δύσης - Εκρηκτική αύξηση ναύλων και κίνδυνους εφοδιασμού
Κόβοντας τις εισαγωγές ενεργειακών πόρων από τη Ρωσία, οι χώρες της ΕΕ αγωνίζονται να βρουν δεξαμενόπλοια για να εισάγουν ενεργειακά προϊόντα από μακριά, προκαλώντας έλλειψη πλοίων και άνοδο των παγκόσμιων ναύλων
Σχετικά Άρθρα

Οι μονομερείς κυρώσεις που επέβαλαν οι χώρες της Δύσης στη Ρωσία έχουν προκαλέσει προβλήματα στον ενεργειακό εφοδιασμό παγκοσμίως αλλά και ενεργειακό υπερπληθωρισμό.
Η Ευρώπη φτιάχνει μια νέα αλυσίδα ενεργειακού εφοδιασμού, μακριά από την προσφορά της Ρωσίας προμηθευόμενη ενεργειακά προϊόντα από άλλες χώρες.
Το γεγονός όμως ότι οι περισσότερες χώρες της ΕΕ αγωνίζονται να βρουν δεξαμενόπλοια για να εισάγουν ενεργειακά προϊόντα, οδηγεί σε έλλειψη πλοίων και σε άνοδο των παγκόσμιων ναύλων.
Το Bloomberg ανέφερε ότι η Ευρώπη εισάγει LNG, ντίζελ και αργό πετρέλαιο από μακρινές περιοχές που διατηρούν τα δεξαμενόπλοια σε transit για παρατεταμένες περιόδους και καθυστερούν την επιστροφή τους στην υπηρεσία γιατί εξυπηρετούν άλλες ναυτιλιακές γραμμές κρίσιμης σημασίας.
Οι ειδικοί του κλάδου όμως προειδοποιούν ότι η τάση αυτή βρίσκεται στη ρίζα των μεγάλων αυξήσεων στα ναύλα για τα δεξαμενόπλοια που παρατηρείται τελευταία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι ναύλοι μεταφοράς LNG είναι σε υψηλά επίπεδα για αυτήν την περίοδο του χρόνου και πλησιάζουν να ξεπεράσουν την περσινή χειμερινή αιχμή.
freight_rates.jpg


Καλπάζουν ανοδικά οι τιμές των ναύλων

Το κόστος αποστολής ενός φορτίου αμερικανικού πετρελαίου στην Κίνα είναι στο υψηλότερο σημείο από το 2020, ενώ η τιμή για τη μεταφορά ενός φορτίου πετροχημικών, ή νάφθας από τη Μέση Ανατολή προς την Ιαπωνία έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange.
Η έλλειψη πλοίων απειλεί να επηρεάσει αρνητικά τις ασιατικές οικονομίες που εισάγουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ, οι οποίες μπορεί να δυσκολευτούν να λάβουν εφεδρικά φορτία σε σύντομο χρονικό διάστημα εάν κάνει πολύ κρύο αυτόν τον χειμώνα, δηλώνουν ναυτιλιακές πηγές.
Ακόμη και οι ναύλοι για τη μεταφορά πετροχημικών αυξάνονται, επιβαρύνοντας περαιτέρω τους αγοραστές που παλεύουν με την υποτονική ζήτηση για χημικά καθώς ο ρυθμός παραγωγής επιβραδύνεται.
Παράλληλα, αυξάνονται οι ανησυχίες ότι η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων LNG αυτόν τον χειμώνα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον εφοδιασμό, με δεδομένο ότι οι εγκαταστάσεις του Freeport στο Τέξας από όπου γίνεται η εξαγωγή του αμερικανικού LNG προς την Ασία και την Ευρώπη έχει υποστεί ζημιές από μια καταστροφική πυρκαγιά και δεν αναμένεται να λειτουργήσουν πριν το Νοέμβριο.
«Αυτό που βλέπουμε στη ναυτιλία φέτος είναι αξιοσημείωτο ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στη Xeneta, μια πλατφόρμα ανάλυσης της αγοράς φορτίου.
Οι κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία είναι ο ένοχος πίσω από το ενεργειακό χάος σε όλο τον κόσμο και τη ραγδαία αυξηση των ναύλων των δεξαμενόπλοιων, κι ακόμη χειρότερα του κινδύνου να υπάρξει περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων για ναύλωση προς μεταφορά LNG ή άλλων ενεργειακών φορτίων τον επερχόμενο χειμώνα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης