Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πολύ χαμηλά τα νερά του Ρήνου - Τι γίνεται αν κλείσει η μεγάλη πλωτή οδός της Κεντρικής Ευρώπης

Πολύ χαμηλά τα νερά του Ρήνου - Τι γίνεται αν κλείσει η μεγάλη πλωτή οδός της Κεντρικής Ευρώπης
Νέα επιδείνωση αναμένεται να προκαλέσει στην κρίση ενεργειακού ανεφοδιασμού της Γερμανίας η ισχυρή πιθανότητα να κλείσει η μεγάλη πλωτή εντελώς οδός του Ρήνου λόγω χαμηλής στάθμης υδάτων
Σχετικά Άρθρα

Η στάθμη των υδάτων του ποταμού Ρήνου έχει πλέον πέσει τόσο χαμηλά που υπάρχουν μέρη τα οποία οι φορτηγίδες που μεταφέρουν στη Γερμανία βαρέλια με πετρέλαιο δεν μπορούν να περάσουν.
Ο Ρήνος είναι η πιο σημαντική πλωτή οδός της Κεντρικής Ευρώπης, ωστόσο η στάθμη των νερών του ποταμού στην περιοχή Kaub βρέθηκε στα 60 εκατοστά σήμερα 3/8, και αναμένεται να πέσει στα 47 εκατοστά μέσα στις επόμενες τρεις μέρες, σύμφωνα με τη Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ναυτιλίας και Ναυτιλίας.
Αν η στάθμη πέσει στα 40 εκατοστά ο Ρήνος γίνεται πλέον αδιάβατος με φορτηγίδα.
«Ολοένα και λιγότερες φορτηγίδες με φορτία πετρελαίου μπορούν να περάσουν από το Kaub», δήλωσε ο Riverlake, ένας ναυλομεσίτης, αναφερόμενος στα πλοία με φορτία προϊόντων πετρελαίου.
Αν ο Ρήνος γίνει εντελώς αδιάβατος στο Kaub, θα επιδεινωθεί η χειρότερη κρίση στον ενεργειακό εφοδιασμό της Γερμανίας εδώ και δεκαετίες, καθώς η Ρωσία μειώνει σταδιακά τις ροές φυσικού αερίου μέσω του Nord Stream 1 στο 20% της χωρητικότητάς του.
Αν παραλύσει όμως και η δυνατότητα μετακίνησης φορτίων πετρελαίου και άνθρακα προς το εσωτερικό της Γερμανίας, η γερμανική βιομηχανία θα ακρωτηριαστεί.
«Η χαμηλή στάθμη του νερού περιορίζει ήδη τα φορτία του άνθρακα, καθώς λιγότερα πλοία μπορούν πια να περάσουν το Ρήνο κι αυτά φορτώνονται λιγότερο» δήλωσε ο προμηθευτής ενέργειας EnBW AG σε δήλωση.
«Ως εκ τούτου, το κόστος μεταφοράς του άνθρακα αυξάνεται, γεγονός που με τη σειρά του διογκώνει το κόστος λειτουργίας των εργοστασίων».
Μιλώντας για τα προβλήματα που προκαλεί η πρόσφατη υποχώρηση της στάθμης των υδάτων, ο Riverlake είπε πρόσφατα ότι οι φορτηγίδες που μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ του Άνω Ρήνου και του Ρότερνταμ έχουν μειώσει το βάρος των φορτίων τους στο ένα τρίτο περίπου της χωρητικότητάς τους για να μειώσουν τη βύθιση του πλοίου.
Η συρρίκνωση της χωρητικότητας της ναυτιλίας στο ποτάμι είχε εκτινάξει το μεταφορικό κόστος σε επίπεδα ρεκόρ, που είχε παρατηρηθεί για τελευταία φορά το 2018 όταν ο Ρήνος είχε κλείσει λόγω χαμηλών επιπέδων νερού.
Και βέβαια υπάρχει ο κίνδυνος τεράστιες ποσότητες εμπορευμάτων να μην μπορούν να παραδοθούν αν τελικά σε λίγες μέρες ο Ρήνος γίνει αδιάβατος.

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης