Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ρωσία: Πώς θα λυθεί το πρόβλημα των εξαγωγών των σιτηρών της Ουκρανίας - Τα βασικά σενάρια

Ρωσία: Πώς θα λυθεί το πρόβλημα των εξαγωγών των σιτηρών της Ουκρανίας - Τα βασικά σενάρια
Η επόμενη προσπάθεια για την πιθανή απελευθέρωση των εξαγωγών σιτηρών της Ουκρανίας μπορεί να γίνει ήδη από την επόμενη εβδομάδα στην Κωνσταντινούπολη.
Σχετικά Άρθρα

Εδώ και περισσότερο από δύο μήνες, η Ουκρανία, ο ΟΗΕ, η ΕΕ και οι μεσάζοντες συζητούν το πρόβλημα των εξαγωγών σιτηρών που έχουν μπλοκαριστεί στη χώρα λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης.

Διάφορα μέρη έχουν προτείνει επτά τρόπους εξαγωγής σιτηρών από την Ουκρανία: μέσω των λιμανιών του Μπερντιάνσκ και της Μαριούπολης, μέσω της Οδησσού, σιδηροδρομικώς μέσω της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας και της Πολωνίας και στη Λιθουανία μέσω της Λευκορωσίας ή της Πολωνίας.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση σχετικά με τον τρόπο εξαγωγής από 20 έως 25 εκατομμύρια τόνους σιτηρών, σύμφωνα με διαφορετικές εκτιμήσεις.

Η επόμενη προσπάθεια για την πιθανή απελευθέρωση των εξαγωγών σιτηρών της Ουκρανίας μπορεί να γίνει ήδη από την επόμενη εβδομάδα στην Κωνσταντινούπολη.
Σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, προγραμματίζεται συνάντηση με συμμετέχοντες εκπροσώπους των Ηνωμένων Εθνών, της Ουκρανίας, της Ρωσίας και της Τουρκίας, οι οποίοι ανέλαβαν το ρόλο του ενδιάμεσου.
Τα βασικά σενάρια για την πιθανή εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών.
Δια θαλάσσης μέσω της Οδησσού

  • Αυτή η επιλογή εξαγωγής σιτηρών θα καταστεί δυνατή μόνο μετά την αποναρκοθέτηση της περιοχής του λιμανιού και την ανέλκυση πλοίων που βυθίστηκαν από τους Ουκρανούς από τον πυθμένα της Μαύρης Θάλασσας.
  • Οι συνομιλίες μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας ήταν αφιερωμένες στην εξαγωγή σιτηρών μέσω της Οδησσού.

Συγκεκριμένα, η Άγκυρα σχεδιάζει να δημιουργήσει ειδικό κέντρο συντονισμού στην Κωνσταντινούπολη.
Εν τω μεταξύ, το Bloomberg ανέφερε ότι η Μόσχα λέγεται ότι επιμένει να επιθεωρεί τα πλοία που έρχονται στην Οδησσό για πιθανές παραδόσεις όπλων.

  • Τούρκοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι μπορούν να παράσχουν εγγυήσεις για την ασφάλεια των προμηθειών εξαγωγής σιτηρών.

Τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ανέφεραν, επικαλούμενα πηγές της κυβέρνησης του προέδρου της χώρας Erdogan, ότι ο μηχανισμός για την εφαρμογή του οδικού χάρτη για τις παραδόσεις σιτηρών της Ουκρανίας είναι έτοιμος κατά 80-90% και μπορεί να ξεκινήσει σύντομα εάν επιτευχθούν συμφωνίες.

  • Η Ρωσία είναι έτοιμη να διασφαλίσει την ασφαλή διέλευση πλοίων από την Οδησσό που ελέγχονται από τις ουκρανικές δυνάμεις.
  • Ο Ρώσος πρόεδρος Putin διαβεβαίωσε ότι η Μόσχα δεν θα εκμεταλλευτεί την κατάσταση για μια υποθετική επίθεση εναντίον της πόλης από τη θάλασσα.
  • Το Κίεβο αντιτίθεται σθεναρά σε τέτοιες προτάσεις, απαιτώντας τον τερματισμό των εχθροπραξιών και την απόσυρση των δυνάμεων ως προϋπόθεση.


Δια θαλάσσης μέσω Μπερντιάνσκ και Μαριούπολης

  • Η Ρωσία είναι έτοιμη να παράσχει άνευ όρων εξαγωγή σιτηρών από τα λιμάνια Μπερντιάνσκ και Μαριούπολη υπό τον έλεγχο της Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντόνετσκ και των ρωσικών δυνάμεων.
  • Η Μόσχα είναι έτοιμη να επεκτείνει τις εγγυήσεις για ειρηνικές μεταφορές και να διασφαλίσει την ασφάλεια των προσεγγίσεων στο Μπερντιάνσκ και τη Μαριούπολη.


Επιπλέον, η Ρωσία υπόσχεται να υποστηρίξει την κυκλοφορία πλοίων στην Αζοφική Θάλασσα και στη Μαύρη Θάλασσα.

  • Οι επιχειρήσεις εκκαθάρισης ναρκοπεδίων στα νερά αυτών των λιμανιών είναι σχεδόν κοντά στην ολοκλήρωση.

Δυτικά σιδηροδρομικώς

  • Τα τρόφιμα μπορούν να εξάγονται από την Ουκρανία σιδηροδρομικώς σε δυτικά κράτη μέσω Ουγγαρίας, Ρουμανίας, Σλοβακίας και Πολωνίας.
  • Η διαδικασία περιπλέκεται από την ανάγκη αλλαγής φορείων σιδηροδρομικών οχημάτων λόγω της διαφοράς του εύρους σιδηροδρόμων στην Ουκρανία (1.520 mm) και στην Ευρώπη (1.435 mm).


Χρειάζονται αρκετές ώρες για την ανταλλαγή φορείων.

  • Όλα τα σημεία αλλαγής φορείων μπορούν να καθαρίσουν 175 βαγόνια ημερησίως με μέσο μήκος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 75 βαγονιών, λαμβάνοντας υπόψη τη μέγιστη απόδοση.
  • Τα τρένα μπορούν να κατευθυνθούν προς την Ουγγαρία και τη Σλοβακία μέσω του σημείου διέλευσης του Esen (με δυνατότητα διακίνησης 30 σιδηροδρομικών βαγονιών καθημερινά).


Η Βουδαπέστη είναι έτοιμη να καθαρίσει τα σιτηρά μέσω του εδάφους της Ουγγαρίας και να δρομολογήσει δύο κόμβους για το σκοπό αυτό (τα φορεία αλλάζουν στους σταθμούς Zahony και Yasen).

  • Η Ρουμανία μπορεί να γίνει ένας άλλος κόμβος.


Αυτή είναι η διαδρομή που έχει επισημάνει ο πρόεδρος της Γαλλίας Macron.
Τα τρένα μπορούν να κατευθυνθούν προς τη Ρουμανία μέσω του Vadul-Siret (με δυνατότητα διακίνησης 40 βαγονιών καθημερινά).
Τα εμπορεύματα μπορούν να κατευθυνθούν περαιτέρω σιδηροδρομικώς ή μέσω του Δούναβη προς την Κωνστάντζα, το βασικό λιμάνι της Ρουμανίας.

  • Τα τρένα μπορούν να μεταβούν στην Πολωνία μέσω δύο σταθμών αλλαγής φορείων, του Jahodin (μπορεί να εξυπηρετήσει 28 βαγόνια ημερησίως) και του Mostyska (18).

Μπορούν να ταξιδέψουν πιο μακριά από αυτούς τους σταθμούς στα πολωνικά λιμάνια του Γκντανσκ και της Γκντίνια.
Τα πρώτα πλοία ξηρού φορτίου με τρόφιμα έχουν ήδη αποπλεύσει από τα μικρότερα λιμάνια Swinoujscie και Kolobrzeg.

  • Διατίθεται δρομολόγιο μέσω της Πολωνίας προς το λιθουανικό λιμάνι Klaipeda.
  • Η Klaipeda είναι προσβάσιμη μέσω Λευκορωσίας.

Εδώ δεν θα χρειαζόταν αλλαγή φορείων.

  • Ούτε η Δύση ούτε η Ουκρανία είναι ευχαριστημένοι με αυτήν την επιλογή επί του παρόντος, διότι θα συνεπαγόταν την άρση των κυρώσεων από τις αρχές της Λευκορωσίας.




www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης