Τελευταία Νέα
Διεθνή

Μεγαλεία Erdogan - Στις 29/5 εγκαινιάζει ένα ακόμη... «φαραωνικό» έργο: Τον «Κήπο της... Εδέμ» στην Κωνσταντινούπολη

Μεγαλεία Erdogan - Στις 29/5 εγκαινιάζει ένα ακόμη... «φαραωνικό» έργο: Τον «Κήπο της... Εδέμ» στην Κωνσταντινούπολη
Ανήμερα της επετείου της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης, στις 29 Μαΐου, o Erdogan σκοπεύει να κηρύξει συμβολικά την έναρξη των εορτασμών φυτεύοντας το πρώτο δέντρο στον νέο «Εθνικό Κήπο» που θα γίνει το μεγαλύτερο πάρκο σε όλη την Τουρκία και «οι πνεύμονες της Κωνσταντινούπολης»
Σχετικά Άρθρα

Απτόητος από την οικονομική κρίση που έχει βουλιάξει τα νοικοκυριά και δυσκολεύει τις επιχειρήσεις στην Τουρκία, ο πρόεδρος Tayyip Erdogan επιμένει να φτιάξει ένα πολυδάπανο πάρκο επικών διαστάσεων, έναν «Κήπο της Εδέμ» στο παλιό αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης, με την αντιπολίτευση να τον κατηγορεί ότι ξεπουλά τη χώρα σε αραβικά κεφάλαια
Ανήμερα της επετείου της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης, στις 29 Μαΐου, σκοπεύει να κηρύξει συμβολικά την έναρξη των εορτασμών φυτεύοντας το πρώτο δέντρο στον νέο «Εθνικό Κήπο».
Θα είναι το μεγαλύτερο πάρκο σε όλη την Τουρκία και «οι πνεύμονες της Κωνσταντινούπολης», διακήρυξε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Αστικοποίησης και Κλιματικής Αλλαγής Murat Kurum.

Γιατί; Μ'έναν σμπάρο δύο τριγώνια!

1oν.
Έναν χρόνο πριν από τις κρίσιμες και αμφίρροπες βουλευτικές και προεδρικές εκλογές να δείξει εκτός και κυρίως εντός, ότι η Τουρκία αναπτύσσεται και μεγαλουργεί, χρυσώνοντας το «χάπι» στην εκλογική βάση του, που μετρά «πληγές» της οικονομικής κρίσης, δυσπραγίας, ακρίβειας και απώλειας εισοδήματος.
2ον. Να κατεδαφίσει μαζί με το αεροδρόμιο, ό,τι απέμεινε από την κληρονομιά του Κεμάλ Ατατούρκ πριν από την επόμενη χρονιά - κλειδί, λόγω εκλογών και συμπλήρωσης ενός αιώνα από την ίδρυσης της σύγχρονης Τουρκικής Δημοκρατίας.

To... «φιλέτο» του αεροδρομίου

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Ατατούρκ ήταν το πρώτο αεροδρόμιο της χώρας.
Λειτουργούσε από το 1912 στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, στη συνοικία Γιεσίλκιοϊ, που ως το 1926 ήταν γνωστή ως Άγιος Στέφανος (Ayastefanos) και αποτελούσε δημοφιλές παραθαλάσσιο θέρετρο, ιδίως για τους Έλληνες της Πόλης.
Από το 2019 το αεροδρόμιο έχει πάψει να εξυπηρετεί επιβατικές πτήσεις και πιο πρόσφατα σταμάτησαν και οι εμπορευματικές, καθώς έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και τρία χρόνια το νέο Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης, περίπου 40 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης.
Σήμερα το Γιεσίλκιοϊ θεωρείται μια από τις πιο περιζήτητες περιοχές της πόλης για ανάπτυξη.
Garden.jpg
Τι περιλαμβάνουν τα έργα ανάπλασης

Σύμφωνα με τα όσα έχουν έως τώρα ανακοινωθεί, πάνω από το 60% του χώρου του παλιού αεροδρομίου -περίπου 5,2 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα- θα μετατραπούν σε χώρο πρασίνου και αναψυχής, όπου θα φυτευτούν 132.500 δέντρα.
2,1 εκατ. τ.μ. θα καλυφθούν από πάρκα, παιδικές χαρές, πίστες πατινάζ, χώρους δραστηριοτήτων, αναψυχής, εστιατόρια και καφετέριες.
1,1 εκατ. τ.μ. θα περιλαμβάνουν μουσείο, εκθεσιακούς χώρους, κέντρο νεότητας, κινηματογράφους.
393.000 τ.μ. θα φιλοξενήσουν γήπεδα ποδοσφαίρου, τένις και τοξοβολίας
180.000 τ.μ. προβλεπονται για ένα κέντρο φροντίδας και χώρους αναψυχής ηλικιωμένων 
230.000 τ.μ. θα καλυφθούν από ξενοδοχειακές και άλλες δομές φιλοξενίας
Το νοσοκομείο που κατασκευάστηκε στην περιοχή εν μέσω της πανδημίας της COVID-19 θα παραμείνει άθικτο, όπως διαβεβαίωσαν οι αρχές.
Οι τεράστιες εγκαταστάσεις θα έχουν πρόσβαση,στη Θάλασσα του Μαρμαρά με την κατασκευή προβλήτας μήκους 885 μέτρων.
Garden_4.jpeg
Αντιδρά η κεμαλική αντιπολίτευση του CHP

Το κεμαλικό CHP και άλλα κόμματα της τουρκικής αντιπολίτευσης καταγγέλλουν ότι ο Erdogan έχει ήδη βγάλει στο «σφυρί» τα καλύτερα «φιλέτα» στον χώρο εντός και πέριξ του παλιού αεροδρομίου.
Με την άφιξη των πρώτων εκσκαφτικών μηχανημάτων στο παλιό αεροδρόμιο, στελέχη του CHP οργάνωσαν διαμαρτυρία, στηλιτεύοντας τις προσπάθειες Erdogan να «ξηλώσει» τον κοσμικό χαρακτήρα του κράτους, καταγγέλοντας ξεπούλημα του έργου σε εταιρείες της Σαουδικής Αραβίας και του Κατάρ (στενού συμμάχου του Erdogan και έτερου υποστηρικτή της Μουσουλμανικής Αδελφότητας), με αντάλλαγμα τα πετροδολάρια Αράβων κροίσων, που θα λειτουργήσουν ως «σωσίβιο» για τη βυθιζόμενη τουρκική οικονομία.
«Τίποτα από όσα έχουν κλαπεί από το έθνος μας δεν μπορεί να πουληθεί σε εσάς», έγραψε σε ανάρτηση στα αραβικά στο Twitter ο αρχηγός του CHP, Kemal Kilicdaroglu, προειδοποιώντας τους Άραβες επενδυτές.
Το αεροδρόμιο Ataturk θα μπορούσε ακόμα να λειτουργεί ως κόμβος πτήσεων, τόνισε, ζητώντας να μην κλείσει…
Μόνο για την κατεδάφισή του, ανέφεραν ΜΜΕ, θα πρέπει να ξοδευτούν 12 δισεκατομμύρια ευρώ από τα -άδεια κατά τα λοιπά- κρατικά ταμεία…

Οι big business και τα προβλήματα


Εν μέσω θύελλας αντιδράσεων και καταγγελιών, οι τουρκικές αρχές ανακοίνωσαν ότι τελικά ότι στον χώρο του παλιού αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης θα παραμείνει σε λειτουργία ένας διάδρομος «για χρήση έκτακτης ανάγκης».
Από τα 8,5 εκατομμύρια τ.μ. της συνολικής έκτασης εν τω μεταξύ θα χρησιμοποιηθεί το 30% για τη γενική αεροπλοϊα και το 9% για στρατιωτικές πτήσεις.
Ο μητροπολιτικός δήμος της Κωνσταντινούπολης, όπου τα «ηνία» έχει ο κεμαλιστής δήμαρχος Εkrem Imamoglu -εκ των πιθανολογούμενων αντιπάλων του Erdogan στις εκλογές του 2023- εξέφρασε ήδη την αντίθεσή του στο κυβερνητικό σχέδιο ανάπλασης του χώρου του παλιού αεροδρομίου.
Μοιραία, στη δημόσια συζήτηση επανήλθαν όλα τα στραβά του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης, που δεν έχει ακόμη αποπερατωθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων και -σε αντίθεση με το παλιό- δεν έχει ακόμη σύνδεση με μετρό ή τρένο με το κέντρο.
Ειδικοί αναφέρουν ότι η τοποθεσία που επελέγη για την κατασκευή του (επίσης στην ευρωπαϊκή πλευρά) είναι κακή, πάνω σε διαδρομή μετανάστευσης πτηνών και σε περιοχή όπου πνέουν ισχυροί άνεμοι από τη Μαύρη Θάλασσα.
Όμως αυτό φαντάζει… λεπτομέρεια μπροστά στα μεγαλεπίβολα σχέδια του Erdogan.
Το νέο αεροδρόμιο είναι μέρος των σχεδίων ανάπτυξης της Κωνσταντινούπολης, που περιλαμβάνουν έναν νέο αυτοκινητόδρομο και το επίμαχο Κανάλι Κωνσταντινούπολης: μια τεχνητή πλωτή οδό μεταξύ της Θάλασσας του Μαρμαρά και της Μαύρης Θάλασσας, που θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου.

www.bankingnews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης