Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η μεγαλύτερη παγκόσμια ναυτιλιακή ζητά να αναλάβει το ΝΑΤΟ ρόλο φύλακα των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα

Η μεγαλύτερη παγκόσμια ναυτιλιακή ζητά να αναλάβει το ΝΑΤΟ ρόλο φύλακα των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα
Πάντως εκπρόσωποι του ΝΑΤΟ δήλωσαν στους FT ότι το ΝΑΤΟ δεν θα πραγματοποιήσει αποστολή συνοδείας εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα
Σχετικά Άρθρα
Μια νέα ιδέα που διατυπώθηκε από τον CEΟ της μεγαλύτερης παγκόσμιας ναυτιλιακής, υπάρχει κίνδυνος να οδηγήσει σε περαιτέρω κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και ΝΑΤΟ που διεξάγεται ως αντιπροσώπου, αυτή τη φορά στα νερά της Μαύρτης Θάλασσας.
Όπως ανέφερε δημοσίευμα των Financial Times, o επικεφαλής του V. Group πρόετρεψε τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ να παρέχουν ναυτική συνοδεία για εμπορικά πλοία στη Μαύρη Θάλασσα,
Ο René Kofod-Olsen, διευθύνων σύμβουλος του V.Group, δήλωσε ότι η δυτική στρατιωτική συμμαχία θα πρέπει να εξασφαλίσει την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στα νερά της Μαύρης Θάλασσας, μέσω των οποίων μεταφέρονται οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων της Ουκρανίας προς τη Δύση, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο του διεθνούς εμπορίου σιταριού και το ένα πέμπτο του καλαμποκιού.
Η Μαύρη Θάλασσα κατά το τελευταίο δίμηνο έχει γεμίσει ναυτικές νάρκες, λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
«Πρέπει να απαιτήσουμε να προστατεύεται η ναυτιλία και η θαλάσσια κυκλοφορία μας στα διεθνή ύδατα.
Είμαι βέβαιος ότι το ΝΑΤΟ και άλλοι έχουν ρόλο να διαδραματίσουν στην προστασία του εμπορικού στόλου», δήλωσε ο Kofod-Olsen.
Οι FT ανέφεραν ότι το ΝΑΤΟ δεν θα πραγματοποιήσει αποστολή συνοδείας εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.
«Το ΝΑΤΟ δεν εξετάζει το ενδεχόμενο ναυτικής αποστολής για τη συνοδεία πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, αλλά οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ που έχουν παράκτια σύνορα —Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία— έχουν αναπτύξει πλοία για να βρουν και να εξουδετερώσουν τυχόν νάρκες που μπορεί να βρίσκονται στην περιοχή», ανέφερε το ΝΑΤΟ ενώ απαντώντας στα σχόλια του Kofod-Olsen.
Το αίτημα Kofod-Olsen έρχεται καθώς υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με ναυτικές νάρκες στα ουκρανικά χωρικά ύδατα και τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου καθιστούν σχεδόν αδύνατη την ασφάλιση ενός σκάφους στην περιοχή.
Είναι απίθανο το βόρειο κομμάτι της Μαύρης Θάλασσας να ανοίξει ξανά σύντομα, κάτι ιδιαίτερα προβληματικό για τους μεγάλους εμπόρους γεωργικών προϊόντων, όπως η Cargill, η Bunge, η ADM και ο Louis Dreyfus, που αδυνατούν να προμηθεύονται αγροτικά προϊόντα από την Ουκρανία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης