Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πόσο πιθανή είναι η επιβολή κυρώσεων στην Ρωσική βιομηχανία Αλουμινίου

Πόσο πιθανή είναι η επιβολή κυρώσεων στην Ρωσική βιομηχανία Αλουμινίου
Τα προβλήματα στους ευρωπαίους παραγωγούς και το ράλυ τιμών
Σχετικά Άρθρα

Οι κυρώσεις των Αμερικανών και Ευρωπαίων θα στοχεύσουν την Ρωσική βιομηχανία Αλουμίνιου;
Το ερώτημα αυτό απασχολεί τις βιομηχανίες στην Ευρώπη λόγω της ευρείας χρήσης του μετάλλου.
Άλλωστε, το ράλι των τιμών αλουμινίου είχε ξεκινήσει λόγω του ελλείμματος στην προσφορά, πριν ακόμα τις εντάσεις στην Ουκρανία και την τελική εισβολή της Ρωσίας.
Οι εξαγωγές της τελευταίας αντιπροσωπεύουν περίπου το 4% της παγκόσμιας παραγωγής και ο κίνδυνος να περιοριστούν οι αποστολές από πιθανές κυρώσεις προσθέτει νέο καύσιμο στο ράλι των τιμών.
Η τιμή του αλουμινίου εκτινάχθηκε χθές σε νέο υψηλό 14 ετών στα 3522 δολάρια ανά τόνο την Πέμπτη, μια αύξηση 55,3% από τις αρχές του χρόνου ενω λιγο αργότερα βρισκόταν στα 3471 δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 5,5%.

Οι αναλυτές και οι traders θεωρούν ότι, είναι απίθανο οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής να στοχεύσουν απευθείας την Ρωσική βιομηχανία Αλουμινίου καθώς οι κυρώσεις των ΗΠΑ κατά της United Co. Rusal International PJSC προκάλεσαν αναταραχή στην αγορά αλουμινίου το 2018.
Παρά ταύτα, εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος οι κυρώσεις κατά των ρωσικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να διαταράξουν τις αποστολές αλουμινίου, ενώ η μείωση των εξαγωγών φυσικού αερίου θα προκαλούσε μεγάλα προβλήματα στους ευρωπαίους παραγωγούς που ήδη παλεύουν με το αυξανόμενο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.
«Αυτή τη στιγμή δεν περιμένω ότι θα δούμε κυρώσεις που θα συνταράξουν την αγορά, απλώς και μόνο λόγω των διδαγμάτων που αντλήθηκαν το 2018», δήλωσε στο Bloomberg ο Mark Hansen, Διευθύνων Σύμβουλος του εμπορικού οίκου Concord Resources Ltd. με έδρα το Λονδίνο.
«Πρόκειται για μια σοβαρή και γρήγορα εξελισσόμενη κατάσταση».
Καθώς η ζήτηση αυξάνεται, τυχόν περαιτέρω διαταραχές της προσφοράς θα ήταν μεγάλο πλήγμα για τους κατασκευαστές που ήδη πληρώνουν υψηλές τιμές για να αποκτήσουν το σποτ μέταλλο.
Το αλουμίνιο χρησιμοποιείται σε όλα τα είδη καθημερινής χρήσης, από κουτιά μπύρας μέχρι iPhone και αυτοκίνητα, επομένως ο αντίκτυπος είναι ευρέως αισθητός.

Μεταφορά αλουμινίου απο 6000 μίλια μακρυά (!) καθώς κάποιοι είναι διατεθεμένοι να πληρώσουν

Σύμφωνα με το Bloomberg, είναι τέτοια η απόγνωση από την έλλειψη αλουμινίου στην Ευρώπη ώστε κάποιοι traders εμπορευμάτων εκμεταλλεύθηκαν την κατάσταση και μετέφεραν ποσότητες αλουμινίου από το Port Klang της Μαλαισίας σε πλοία που προορίζονται για την Ευρώπη, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν τις αποστολές.
Είναι μια συναλλαγή που συνήθως θα ήταν βαθιά ασύμφορη, αλλά το βαρύ κόστος που συνεπάγεται αντισταθμίζεται από τις υψηλότερες τιμές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι Ευρωπαίοι αγοραστές για να αποκτήσουν το μέταλλο.
Ωστόσο, οι αποστολές από τη Μαλαισία μπορεί να μην προσφέρουν μεγάλη διαρκή ανακούφιση.
Η κερδοφορία της αποστολής μετάλλου σε μεγάλες αποστάσεις μπορεί γρήγορα να εξασθενίσει και τα logistic σημεία συμφόρησης σημαίνουν ότι το αλουμίνιο φεύγει από το λιμάνι με αργό ρυθμό, είπαν οι δύο έμποροι που συμμετέχουν στις συναλλαγές.

Το επόμενο πλοίο χύδην που θα αποσταλεί από το Port Klang δεν θα είναι διαθέσιμο μέχρι τον Ιούνιο, είπαν οι έμποροι, ζητώντας να μην κατονομαστούν λόγω της εμπορικής ευαισθησίας των συναλλαγών.
Μεγάλες ουρές υπάρχουν και για ανάληψη μετάλλου από αποθήκες ανταλλαγής στο λιμάνι.
Η χρηματοδότηση των αποστολών γίνεται επίσης προβληματική καθώς οι τιμές του αλουμινίου spot διαπραγματεύονται πάνω από τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στο LME, σε μια κατάσταση γνωστή ως οπισθοδρόμηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ζημίες αντιστάθμισης κινδύνου ενώ τα φορτία βρίσκονται σε διαμετακόμιση.
Οι έμποροι και οι τράπεζες, συμπεριλαμβανομένων των Trafigura Group και Goldman Sachs Group Inc., έχουν προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να χρειαστούν περαιτέρω εκρήξεις τιμών για να δοθεί κίνητρο για νέα προσφορά.
Όμως, καθώς οι αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών ασκούν πίεση στους κατασκευαστές, είναι επίσης πιθανό οι παγκόσμιες ελλείψεις να καταλήξουν να μετριαστούν από την πτώση της ζήτησης – δημιουργώντας κινδύνους για τους επενδυτές και τους φυσικούς εμπόρους.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης