Τελευταία Νέα
Διεθνή

Social Media: 770 εκατομμύρια δολάρια απέσπασαν απατεώνες από τους χρήστες μέσα στο 2021

Social Media: 770 εκατομμύρια δολάρια απέσπασαν απατεώνες από τους χρήστες μέσα στο 2021
Το FTC προτείνει, στους χρήστες να απενεργοποιήσουν τις στοχευμένες διαφημίσεις στα social media, έτσι ώστε οι λιγότεροι έμπειροι χρήστες να μην εκτίθενται σε πολλές τέτοιες περιπτώσεις, καθώς και να μην στέλνουν χρήματα σε αγνώστους, για κανένα λόγο
Η τεχνολογία έχει φέρει τον κόσμο πιο κοντά και έχει κάνει την επικοινωνία πιο εύκολη και απλή, αλλά έχει αναδείξει και ένα μεγάλο πρόβλημα που είναι η ευκολία με την οποία κάποιος απατεώνας μπορεί να αποσπάσει χρηματικό ποσό από χρήστες που ίσως και να μην έχουν μεγάλη εξοικείωση με το διαδίκτυο.
Μάλιστα, το μέγεθος του προβλήματος αναδεικνύεται από τη νέα έρευνα της FTC.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, πάνω από 95.000 άνθρωποι έπεσαν θύμα κάποιου απατεώνα στα social media την περασμένη χρονιά και οι απώλειες από αυτές τις ενέργειες υπολογίζονται στα 770 εκατομμύρια δολάρια! Τα δεδομένα που έρχονται στη δημοσιότητα δεν «φωτογραφίζουν» το γιατί φτάσαμε σε αυτό το επίπεδο, ωστόσο η έρευνα σημειώνει πως τα τελευταία πέντε χρόνια τέτοιες πρακτικές και προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί.
Η πλειοψηφία των περιπτώσεων καλύπτει -υποτιθέμενες- επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα, που είναι και μια νέα τάση της εποχής και σίγουρα αρκετοί δεν γνωρίζουν ακόμη όλες τις παραμέτρους τους.
Υπολογίζεται πως πάνω από 285 εκ. δολάρια (σχεδόν το 1/3 του συνολικού ποσού) έχουν χαθεί από χρήστες που πίστεψαν πως επενδύουν στη συγκεκριμένη οικονομία, ενώ τα λεφτά τους κατέληγαν στο πορτοφόλι επιτήδειων.
Πολλές περιπτώσεις καταγράφονται και στο επίπεδο προσωπικών επαφών που δημιουργούνται στα social media, όταν και άγνωστα προφίλ στέλνουν αιτήματα φιλίας και στη συνέχεια αναπτύσσουν σχέσεις με τα υποψήφια θύματα.
Μετά από μία περίοδο που τα πάντα φαίνονται φυσιολογικά, ο άγνωστος αρχίζει να συζητάει για προβλήματα που αντιμετωπίζει και ζητάει χρηματική βοήθεια για να τα ξεπεράσει.
Αρκετές απάτες έχουν εντοπιστεί και σε ό,τι αφορά το online shopping, όπου υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις καταστημάτων που δεν παραδίδουν ποτέ τα προϊόντα για τα οποία χρεώνουν τους πελάτες. Το πρόβλημα εδώ εντοπίζεται στο γεγονός ότι τα social media δεν «τιμωρούν» τις επιχειρήσεις που δεν είναι τυπικές και συνεχίζουν να προβάλλουν τις διαφημίσεις τους.
Στην πρόσφατη έρευνα αναφέρονται μόνο τα Facebook και Instagram, αλλά σίγουρα κρύβονται και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, 9 στις 10 περιπτώσεις εξαπάτησης καταναλωτή που πίστεψε ότι αγόρασε κάτι και απλά έχασε τα λεφτά του εντοπίζονται στις δύο υπηρεσίες της Meta.
Η ίδια η εταιρεία πάντως προχώρησε σε μια σχετική τοποθέτηση, αναφέροντας πως "έχουμε στρέψει το βάρος μας προς την καταπολέμηση της απάτης των χρηστών και συνεχίζουμε να βγάζουμε εκτός λειτουργίας και να αποκλείουμε λογαριασμούς, σελίδες και διαφημίσεις.
Έχουμε κινηθεί και νομικά σε περιπτώσεις που χρειαζόταν και ζητούμε από τους χρήστες να αναφέρουν τέτοιες περιπτώσεις, όταν πέφτουν στην αντίληψή τους".
Το FTC προτείνει, τέλος, στους χρήστες να απενεργοποιήσουν τις στοχευμένες διαφημίσεις στα social media, έτσι ώστε οι λιγότεροι έμπειροι χρήστες να μην εκτίθενται σε πολλές τέτοιες περιπτώσεις, καθώς και να μην στέλνουν χρήματα σε αγνώστους, για κανένα λόγο.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης