Τελευταία Νέα
Διεθνή

Νέα παγκόσμια αναταραχή ενόψει - Σε υψηλά 7ετίας οι τιμές ναυτιλιακών καυσίμων, έρχεται κι άλλο κύμα ανατιμήσεων

Νέα παγκόσμια αναταραχή ενόψει - Σε υψηλά 7ετίας οι τιμές ναυτιλιακών καυσίμων, έρχεται κι άλλο κύμα ανατιμήσεων
Η πιο σημαντική ιστορική σύγκριση είναι μεταξύ του HSFO πριν από το 2020 και του VLSFO από το 2020 και μετά
Σχετικά Άρθρα
Οι τιμές των εμπορευμάτων αυξάνονται σε όλο τον κόσμο, οπότε δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη: τα ναυτιλιακά καύσιμα γίνονται πολύ πιο ακριβά.
Αυτά είναι άσχημα νέα για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων από την πλευρά του κόστους, και, στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, ένας ακόμη πονοκέφαλος για τους μεταφορείς φορτίων.
Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων «εκτοξεύονται», αναφέρει σε έκτακτη ανακοίνωσή της η Alphatanker.
"Από αυτήν την κατάσταση δεν έχει επηρεαστεί μόνο το μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο ή HSFO, αλλά και το VLSFO, το μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο", πρόσθεσε.
"Υπάρχουν προσδοκίες ότι το αργό, και ως εκ τούτου το ναυτιλιακό καύσιμο, θα μπορούσε να κινηθεί υψηλότερα τις επόμενες εβδομάδες καθώς οι αγορές πετρελαίου θα ενισχυθούν περαιτέρω", προειδοποίησε η Alphatanker.

Αυξάνεται το κόστος

Όλες οι κατηγορίες πλοίων, όχι μόνο τα δεξαμενόπλοια, έρχονται αντιμέτωπες με το υψηλό κόστος.
Την Πέμπτη, ο δείκτης S&P Global Platts T4 έδειξε ότι ένα Capesize (πλοίο χωρητικότητας περίπου 180.000 τόνων) που καταναλώνει VLSFO ξοδεύει 24.596 δολάρια ημερησίως σε καύσιμα.
"Ο κύριος παράγοντας για την τιμολόγηση αυτή είναι η τιμή του πετρελαίου - αυτό είναι το κλειδί", δήλωσε ο Martyn Lasek, διευθύνων σύμβουλος της Ship & Bunker, μιας εταιρείας που παρέχει στοιχεία τιμολόγησης.
«Αν κοιτάξετε τη σχέση μεταξύ Brent και VLSFO, είναι πλέον αρκετά σταθερή.
Υπάρχει μια καθιερωμένη τάση τιμών», τόνισε ο ίδιος.


Οι εκτιμήσεις

Σύμφωνα με τον Richard Joswick, επικεφαλής ανάλυσης πετρελαίου στην S&P Global Platts, «βραχυπρόθεσμα, όλες οι τάσεις είναι αυξητικές».
«Τα θεμελιώδη δείχνουν ότι κινείται η οικονομία υψηλότερα.
Οι προοπτικές της S&P Global Platts είναι ότι η τιμή του αργού πετρελαίου ίσως κινηθεί υψηλότερα μέχρι το χειμώνα, ενώ υπάρχουν κίνδυνοι.


Πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές των καυσίμων

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Ship & Bunker, η μέση τιμή (στα κορυφαία 20 λιμάνια) του IFO 380 HSFO έχει αυξηθεί στα 514,50 δολ. ανά μετρικό τόνο, αυξημένη κατά 51% από την αρχή του έτους.
Η μέση τιμή του VLSFO, του καυσίμου που χρησιμοποιήθηκε από τα περισσότερα εμπορικά πλοία από τον ΙΜΟ 2020, ήταν 601 δολάρια ανά τόνο, αυξημένη κατά 42% από την αρχή του έτους.
Η τιμολόγηση του HSFO δεν ήταν τόσο υψηλή από τον Οκτώβριο του 2014.
Σύμφωνα με τον Lasek η πιο σημαντική ιστορική σύγκριση είναι μεταξύ του HSFO πριν από το 2020 και του VLSFO από το 2020 και μετά, το καύσιμο που χρησιμοποιούν τώρα τα περισσότερα πλοία.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης