Κορωνοϊός: Έφτιαξαν αντισώματα «τούρμπο» από αλπακά - Ελπίδα για θεραπεία με φάρμακα

Ερευνητές στο Γερμανικό Ινστιτούτο Max Planck για τη Βιοφυσική Χημεία έχουν αναπτύξει αντισώματα τα οποία, όπως ισχυρίζονται, είναι «πολύ ισχυρά και σταθερά» και μπορούν να εμποδίσουν αποτελεσματικά τον ιό SARS CoV-2.
Τα αντισώματα δημιουργήθηκαν από το αίμα των αλπακά, ένα είδους θηλαστικών που ζει στη Νότια Αμερική.
Για τη μελέτη, η ομάδα ανοσοποίησε τρία αλπακά με μέρη της πρωτεΐνης ακίδων του κορονοϊού.
Τα ζώα παρήγαγαν τότε αντισώματα, με τους επιστήμονες να παίρνουν επίσης ένα μικρό δείγμα αίματος από αυτά.
Στη συνέχεια, η ομάδα χρησιμοποίησε βακτηριοφάγους (ιούς που μολύνουν βακτήρια) για να επιλέξει τα καλύτερα αντισώματα από μια αρχικά τεράστια "δεξαμενή". Αυτά στη συνέχεια δοκιμάστηκαν απέναντι στην αποτελεσματικότητα τους στον SARS CoV-2 και έγιναν καλύτερα μέσα από διαδοχικούς γύρους μιας διαδικασίας βελτιστοποίησης.
«Για πρώτη φορά, αυτά τα αντισώματα συνδυάζουν εξαιρετική σταθερότητα και εξαιρετική αποτελεσματικότητα έναντι του SARS-CoV-2 και των παραλλαγών του, συμπεριλαμβανομένων των Άλφα, Βήτα, Δέλτα και Γάμμα» δήλωσε ο διευθυντής στο τμήμα Βιοφυσικής Χημείας Max Planck.
Αυτά τα μίνι αντισώματα, που ονομάζονται επίσης νανοσωμάτια, ετοιμάζονται να υποβληθούν προς το παρόν για κλινικές δοκιμές, ανέφεραν οι ερευνητές.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό EMBO, αναφέρει επίσης ότι αυτά τα νανοσωμάτια είναι «1000 φορές καλύτερα» από τα αντισώματα που είχαν προηγουμένως αναπτυχθεί για την εξουδετέρωση του ιού.
Επίσης, εκτιμάται πως αυτά τα νανοσώματα μπορούν να παραχθούν με χαμηλό κόστος και σε μεγάλες ποσότητες και θα μπορούσαν να είναι μια λύση στην παγκόσμια ζήτηση για φάρμακο απέναντι στη νόσο COVID-19.
Η έρευνα έγινε επίσης με τη συμμετοχή επιστημόνων από το Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο Goettingen (UMG), το οποίο είναι επίσης γερμανικό.
«Τα νανοσώματιά μας μπορούν να αντέξουν θερμοκρασίες έως 95 βαθμούς Κελσίου χωρίς να χάσουν τις λειτουργίες ή τη δομή τους.
Μπορεί να παραμείνουν ενεργά στο σώμα αρκετά για να είναι αποτελεσματικά» δήλωσε ο Ματίας Ντομπλεστάιν, διευθυντής στο Ινστιτούτο Μοριακής Ογκολογίας του UMG.
Τα αντισώματα βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα στην καταπολέμηση των παθογόνων. Αυτά μπορούν να παραχθούν βιομηχανικά και να χρησιμοποιηθούν για τη θεραπεία ασθενών σε οξεία φάση της ασθένειας.
Τα αντισώματα δρουν σαν φάρμακα, ανακουφίζουν τα συμπτώματα και συντομεύουν την περίοδο ανάρρωσης από τη νόσο.