Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αυτοκινητοβιομηχανία - αερομεταφορείς: Το σχέδιο για την «πράσινη μετάβαση» της ΕΕ θέτει σε κίνδυνο την καινοτομία

Αυτοκινητοβιομηχανία - αερομεταφορείς: Το σχέδιο για την «πράσινη μετάβαση» της ΕΕ θέτει σε κίνδυνο την καινοτομία
Δριμείες αντιδράσεις στο σχέδιο της Ευρωπαικής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Σχετικά Άρθρα

 Οι πλέον ρυπογόνοι  επιχιερηματικοί κλάδοι της Ευρώπης κατηγόρησαν την ΕΕ ότι θέτει σε κίνδυνο τις επενδύσεις και την καινοτομία, μια ημέρα αφόρου οι Βρυξέλλες παρουσίασαν φιλόδοξα σχέδια για μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων στο μπλοκ έως το 2030 σε μια προσπάθεια περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη, όπως σχολιάζεται σε δημοσίευμα των Financial Times την Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021..
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι αεροπορικές εταιρείες και η βαριά βιομηχανία δέχτηκαν αντιμέτωπες με τις προτάσεις της Κομισιόν, που περιλαμβάνουν μια de facto απαγόρευση των νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035, έναν φόρο επί των αεροπορικών και ναυτιλιακών καυσίμων και την απόφαση να καταργηθούν από το 2026 δωρεάν πιστώσεις με βάση του σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων της ΕΕ.
Το σύστημα εμπορίας ρύπων επεκτείνεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία για πρώτη φορά.

Άσκηση πιέσεων

Λίγες ώρες μετά τη δημοσίευση του σχεδίου της ΕΕ, πολλές επιχειρήσεις και παραγωγικοί φορείς ετοιμάζονταν να ασκήσουν πιέσεις στις κυβερνήσεις τους να το απορρίψουν, σηματοδοτώντας μια επικείμενη σκληρή μάχη για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς διαπραγματεύεται με τα κράτη μέλη για να περάσει ο οδικός χάρτης της πολιτικής της στα εθνικά κοινοβούλια.
Οι Ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικότερα, άσκησαν εντονότατη κριτική έναντι αυστηρότερων στόχων εκπομπών αερίων ρύπων για οχήματα και φορτηγά την επόμενη δεκαετία, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης όλα τα νέα οχήμαυτα να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2035.

Αυτοκινητοβιομηχανία: Γερμανία και Ισπανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ισπανίας, η δεύτερη μεγαλύτερη της ΕΕ μετά τη Γερμανία, δήλωσε ότι ο κλάδος υφίσταται δυσμενή μεταχείριση, παρόλο που άλλες βιομηχανίες μεταξύ τους παρήγαγαν περισσότερα από τα δύο τρίτα των «αερίων του θερμοκηπίου» στην ΕΕ.
Κάλεσε την ισπανική κυβέρνηση «να εξετάσει με ιδιατερη προσοχή τη θέση που θα λάβει».
Ο κέντρικός φορέας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το VDA, δήλωσε ότι τα μέτρα «βλάπτουν την καινοτομία», χαρακτηρίζοντάς τα «σχεδόν αδύνατο να επιτευχθούν» για εταιρείες συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών του.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης Volkswagen, η οποία επενδύει 35 δισ. ευρώ σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, χαιρέτισε την υιοθέτηση των νέων κανόνων.

Αερομεταφορείς

Στον αεροπορικό κλάδο, η Lufthansa συμφώνησε το φιλοδοξο σχέδιο για την προστασία του κλίματος και η φορολόγηση του άνθρακα ήταν «σωστά και απαραίτητα» μέτρα, αλλά επισήμανε ότι θα βρεθεί μειονεκτική έναντι των παγκόσμιων ανταγωνιστών.
Υπογράμμισε ότι ο συνδυασμός της σταδιακής κατάργησης των πιστώσεων για τις εκπομπές άνθρακα στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας, μιας δεσμευτικής ποσόστωσης για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και, ειδικότερα, ένας φόρος στην κηροζίνη θα προκαλέσει συντριπτικό πλήγμα τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

Βιώσιμα καύσιμα

Ο γερμανικός αερομεταφορέας επισήμανε ότι πρέπει να αναπτυχθεί ένας μηχανισμός χρηματοδότησης για να βοηθήσει στην παραγωγή και τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, τα οποία ήταν αρκετά φορές πιο δαπανηρά από την κηροζίνη.
«Μόνο τότε θα είναι [ο οδικός χάρτης για τη ανατιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής] θα είναι ουδέτερος ως προς τον εμπορικό ανταγωνισμό».
Ο επικεφαλής της IATA, του παγκόσμιου εμπορικού ομίλου αεροπορίας, ήταν περισσότετο καυστικός.
Ο Willie Walsh, πρώην διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αεροπορικών εταιρειών IAG, κατηγόρησε ην Κομισιόν ότι επιθυμεί να προαγάγει τα συμφέροντα των δικών της επιχιερήσεων μέσω της φορολόγησης των καυσίμων για τις αερομεταφορές.
«Το να καταστήσουμε τα καύσιμα αεριωθούμενων αεροπλάνων πιο ακριβά μέσω της φορολογίας επιτυγχάνει έναν« δικό της στόχο » (η ΕΕ) για την ανταγωνιστικότητα (των δικών της επιχιερήσεων) που δεν επιταχύνει την εμπορική χρήση βιώσιμων καυσίμων», είπε.

Άνοδος κόστους

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός για τις αεροπορικές μεταφορές, A4E, συμμετείχε στην αποδοκιμασία του ευρωπαικού σχεδίου , επισημαίνοντας ότι τα μέτρα θα καταστήσουν τα ταξίδια ακριβότερα για τους επιβάτες.
Οι τομείς που είναι δύσκολο να αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα όπως οι παραγωγοί τσιμέντου, χάλυβα, λιπασμάτων και αλουμινίου διατύπωσαν επίσης την αντίθεσή τους στα σχέδια κατάργησης των πιστώσεων για το σύστημα εμπορίας άνθρακα έως το 2036.

Τι είναι το ETS

Το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ανθρακα (Εmissions Trading System - ETS) απαιτεί από μεγάλους βιομηχανικούς ρυπαντές να αγοράζουν δικαιώματα ρύπων προκειμένου να καλύψουν το κόστος των εκπομπών τους.
Στις βιομηχανίες που καλύπτονται από το σύστημα παρέχονται δωρεάν δικαιώματα τα οποία αποτελούν εν γένει αντικείμενο διαπραγμάτευσης στις χρηματοπιστωτικές αγορές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης