Τελευταία Νέα
Διεθνή

Handelsblatt: «Φιλέτο» o Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών - Έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ

Handelsblatt: «Φιλέτο» o Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών - Έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ
Στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της ελληνικής κυβέρνησης αναφέρεται εκτενής ανάλυση της Handelsblatt
«Φιλέτο του φετινού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων» χαρακτηρίζει η Handelsblatt την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
«Το πακέτο μετοχών ενδέχεται να αποφέρει πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Τα σχέδια πώλησης φέρνουν κινητικότητα στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Προβλέπεται στο πακέτο μεταρρυθμίσεων που οφείλει να υλοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση σε αντάλλαγμα της διεθνούς οικονομικής βοήθειας.
Μέχρι πρότινος το πρόγραμμα είχε στιγματιστεί από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αποτυχίες.
Μετά το ξέσπασμα της ελληνικής κρίσης χρέους η τότε σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση είχε υποσχεθεί στους πιστωτές το 2011 κέρδη ύψους 50 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις μέσα σε μόλις πέντε χρόνια.
Ένας απολύτως ουτοπικός στόχος.
Στην πραγματικότητα μπήκαν στα ταμεία μέχρι το 2015 μόλις 3,2 δισ. ευρώ.
Στο μεταξύ ανέρχονται στα 6,9 δισ. ευρώ» αναφέρεται στο δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας, όπου γίνεται εκτενής αναφορά στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της ελληνικής κυβέρνησης.
H Handelsblatt σχολιάζει ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε πολιτική βούληση για ιδιωτικοποιήσεις.
«Πολιτικοί όλων των κομμάτων αντιστέκονταν στο να παραδώσουν τον έλεγχο κρατικών επιχειρήσεων.
Διότι επί δεκαετίες οι εταιρίες αυτές βοηθούσαν στο να τροφοδοτείται η κομματική πελατεία με επικερδείς θέσεις.
Ο κ. Μητσοτάκης θέλει να σπάσει αυτή την παράδοση.
Τον βοηθά το γεγονός ότι στο μεταξύ έχει ξυπνήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών ενώ επιστρέφει και η εμπιστοσύνη στην πολιτική σταθερότητα και το οικονομικό μέλλον της Ελλάδας» αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για το πακέτο μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η ελληνική κυβέρνηση έλαβε αμέσως δέκα προσφορές.
Αναφερόμενη τόσο στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, περιφερειακών λιμανιών, όπως της Αλεξανδρούπολης αλλά και παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, η γερμανική εφημερίδα σχολιάζει: «Ο κ. Μητσοτάκης δεν επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις μόνον εξαιτίας των προσδοκώμενων κερδών που προορίζονται για την απομείωση του χρέους.
Ο πρωθυπουργός ελπίζει ότι αυτό θα ενισχύσει και τη θέση του εν όψει των επικείμενων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς για τη χαλάρωση των δημοσιονομικών επιταγών».

Image

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης