Τραπεζική κρίση στην Ινδία - Πάνω από 150 δισ. δολάρια οι επισφάλειες των κρατικών ιδρυμάτων
Η κρίση του τραπεζικού τομέα στην Ινδία έχει αφήσει τις περισσότερες κρατικές τράπεζες της χώρας με αυξανόμενα επίπεδα επισφαλών δανείων, έρευνες για απάτες και περιορισμένη ανάπτυξη.
Εν μέσω αυτής της καταιγίδας, οι ιδιωτικές τράπεζες αναμένεται να αναδειχθούν νικητές.
Οι δημόσιοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί της Ινδίας ελέγχουν το 70% περίπου του συνόλου των τραπεζικών περιουσιακών στοιχείων στη χώρα, αλλά έχουν την υψηλότερη έκθεση σε δάνεια ύψους έως και 150 δισ. δολαρίων.
Στην πραγματικότητα, οι 21 κρατικές τράπεζες είχαν υπογράψει δάνεια ύψους περίπου 120 δισ. δολαρίων ανέφερε το Reuters.
Οι ιδιωτικές τράπεζες είναι πιο ανταγωνιστικές
Οι εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι με την πάροδο των ετών οι τράπεζες του ιδιωτικού τομέα πιθανότατα θα αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τους κρατικούς ομολόγους τους, διότι έχουν ισχυρότερους ισολογισμούς, είναι λιγότερο εκτεθειμένοι σε επισφαλή δάνεια και είναι πιο ανταγωνιστικοί.
Οι τράπεζες του δημόσιου τομέα έχουν ήδη χάσει μερίδιο αγοράς, ιδιαίτερα τις 11 τράπεζες που έχουν τοποθετηθεί στο πρόγραμμα Ταχείας Διορθωτικής Δράσης Ενεργητικού (PCA) της Κεντρικής Τράπεζα της Ινδίας (του Reserve Bank of India).
Το πλαίσιο αυτό χρησιμοποιείται από την Κεντρικής Τράπεζα της Ινδίας για την εκτίμηση των κινδύνων που συνδέονται με τις τράπεζες με βάση την κεφαλαιακή τους επάρκεια, την ποιότητα του ενεργητικού και την αποδοτικότητα.
Όταν μια τράπεζα τοποθετείται στο πρόγραμμα PCA, η ικανότητά της να δανείζει είναι περιορισμένη.
Εκτός αυτού, οι εκθέσεις έχουν δείξει ότι οι τράπεζες του δημόσιου τομέα ενδέχεται να έχουν πολύ δύσκολο έργο για να κρατήσουν το μερίδιό τους στην αγορά των καταθέσεων.
Αλλά το ερώτημα που αξίζει να αναρωτηθεί κανείς είναι εάν οι ιδιωτικές τράπεζες της Ινδίας έχουν αρκετές καταθέσεις για να σηκώσουν το βάρος των αναγκών χρηματοδοτήσεων μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μεγάλες οικονομίες στον κόσμο.
Για τη μέτρηση της ρευστότητας μιας τράπεζας χρησιμοποιείται συνήθως ένας δείκτης πίστωσης προς καταθέσεις, συγκρίνοντας τα συνολικά δάνεια με τις συνολικές καταθέσεις.
Εάν ο λόγος είναι πολύ υψηλός, σημαίνει ότι η τράπεζα δανείζει ένα μεγάλο μέρος των καταθέσεων που έχει λάβει.
Αυτό μπορεί να υποδηλώνει πιθανά προβλήματα ρευστότητας κατά τη διάρκεια μιας ύφεσης.
Γιατί οι κρατικές τράπεζες έχουν πρόβλημα
Για χρόνια, οι κρατικές τράπεζες της Ινδίας χρηματοδότησαν έργα σε τομείς όπως ο χάλυβας, η ενέργεια και οι υποδομές που δεν ήταν οι καλύτεροι στην κατηγορία, με αποτέλεσμα πολλά από αυτά τα δάνεια να καταστούν μη εξυπηρετούμενα σύμφωνα με την Franklin Templeton.
Ωστόσο αντίθετα με το τι γινόταν στο παρελθόν, η σημερινή ινδική κυβέρνηση είναι πολύ λιγότερο πρόθυμη να διασώσει τις προβληματικές τράπεζες απλώς με μια ανακεφαλαιοποίησή τους.
Αντ 'αυτού, τις πιέζει προκειμένου να προχωρήσουν σε μεγαλύτερες διαρθρωτικές αλλαγές.
Τον Ιανουάριο του 2018, η κυβέρνηση της Ινδίας δήλωσε ότι θα εκταμιεύσει περίπου 14 δισ. δολάρια σε 20 κρατικές τράπεζες έως τον Μάρτιο του 2018, σε αντάλλαγμα για την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων.
Αυτό ήταν μέρος μιας ευρύτερης επιχείρησης που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2017, όπου η κυβέρνηση δήλωσε ότι θα εισφέρει περίπου 33 δισ. δολάρια στις κρατικές τράπεζες μέσα σε διάστημα δύο ετών.
Μετά από αυτό, η Κεντρικής Τράπεζα της Ινδίας συσφίγγει περαιτέρω τις κατευθυντήριες γραμμές προς τις τράπεζες για την επίλυση των επισφαλειών των κακών περιουσιακών τους στοιχείων το Φεβρουάριο του 2018.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι κρατικές τράπεζες δεν είναι σε θέση να χρησιμοποιούν προγράμματα αναδιάρθρωσης δανείων για να καθυστερήσουν την αναγνώριση των επισφαλών χρεών.
Ως αποτέλεσμα, η κερδοφορία των τραπεζών δέχθηκε ένα σοβαρό χτύπημα, καθώς έπρεπε να δηλώσουν πολλά υφιστάμενα δάνεια ως μη εξυπηρετούμενα περιουσιακά στοιχεία και απαιτούσαν υψηλότερες προβλέψεις για ζημίες από δάνεια.
Παράλληλα οι κρατικές τράπεζες της χώρας μαστίζονται από απάτες και διαφθορά.
Για παράδειγμα, η δεύτερη μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ινδίας, η Punjab National Bank, δήλωσε ότι υπάλληλοί ενορχήστρωσαν μια μαζική απάτη ύψους 2 δισ. δολαρίων για πολλά χρόνια.
Η πραγματική πρόκληση
Yπάρχουν προκλήσεις, καθώς οι τράπεζες αρχίζουν να ανακτούν τα επισφαλή δάνεια.
Το 2017 η Ινδία τροποποίησε τον κώδικα αφερεγγυότητας και πτώχευσης, εμποδίζοντας τους σκόπιμους παραβάτες να εξαγοράσουν οποιοδήποτε από τα δικά τους προβληματικά περιουσιακά στοιχεία ή δάνεια σε μειωμένες τιμές.
Το πρόβλημα σύμφωνα με αναλυτές είναι ότι αν δεν τροποποιήσουν τον νόμο, ο οποίος επί του παρόντος απαγορεύει στις υποψήφιες εταιρίες να υποβάλουν προσφορά για συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία, τότε πολλές από αυτές τις μικρότερες εταιρείες θα πρέπει να εκκαθαριστούν, κάτι που θα έχει κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις όσον αφορά την απώλεια θέσεων εργασίας.
www.bankingnews.gr
Εν μέσω αυτής της καταιγίδας, οι ιδιωτικές τράπεζες αναμένεται να αναδειχθούν νικητές.
Οι δημόσιοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί της Ινδίας ελέγχουν το 70% περίπου του συνόλου των τραπεζικών περιουσιακών στοιχείων στη χώρα, αλλά έχουν την υψηλότερη έκθεση σε δάνεια ύψους έως και 150 δισ. δολαρίων.
Στην πραγματικότητα, οι 21 κρατικές τράπεζες είχαν υπογράψει δάνεια ύψους περίπου 120 δισ. δολαρίων ανέφερε το Reuters.
Οι ιδιωτικές τράπεζες είναι πιο ανταγωνιστικές
Οι εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι με την πάροδο των ετών οι τράπεζες του ιδιωτικού τομέα πιθανότατα θα αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τους κρατικούς ομολόγους τους, διότι έχουν ισχυρότερους ισολογισμούς, είναι λιγότερο εκτεθειμένοι σε επισφαλή δάνεια και είναι πιο ανταγωνιστικοί.
Οι τράπεζες του δημόσιου τομέα έχουν ήδη χάσει μερίδιο αγοράς, ιδιαίτερα τις 11 τράπεζες που έχουν τοποθετηθεί στο πρόγραμμα Ταχείας Διορθωτικής Δράσης Ενεργητικού (PCA) της Κεντρικής Τράπεζα της Ινδίας (του Reserve Bank of India).
Το πλαίσιο αυτό χρησιμοποιείται από την Κεντρικής Τράπεζα της Ινδίας για την εκτίμηση των κινδύνων που συνδέονται με τις τράπεζες με βάση την κεφαλαιακή τους επάρκεια, την ποιότητα του ενεργητικού και την αποδοτικότητα.
Όταν μια τράπεζα τοποθετείται στο πρόγραμμα PCA, η ικανότητά της να δανείζει είναι περιορισμένη.
Εκτός αυτού, οι εκθέσεις έχουν δείξει ότι οι τράπεζες του δημόσιου τομέα ενδέχεται να έχουν πολύ δύσκολο έργο για να κρατήσουν το μερίδιό τους στην αγορά των καταθέσεων.
Αλλά το ερώτημα που αξίζει να αναρωτηθεί κανείς είναι εάν οι ιδιωτικές τράπεζες της Ινδίας έχουν αρκετές καταθέσεις για να σηκώσουν το βάρος των αναγκών χρηματοδοτήσεων μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μεγάλες οικονομίες στον κόσμο.
Για τη μέτρηση της ρευστότητας μιας τράπεζας χρησιμοποιείται συνήθως ένας δείκτης πίστωσης προς καταθέσεις, συγκρίνοντας τα συνολικά δάνεια με τις συνολικές καταθέσεις.
Εάν ο λόγος είναι πολύ υψηλός, σημαίνει ότι η τράπεζα δανείζει ένα μεγάλο μέρος των καταθέσεων που έχει λάβει.
Αυτό μπορεί να υποδηλώνει πιθανά προβλήματα ρευστότητας κατά τη διάρκεια μιας ύφεσης.
Γιατί οι κρατικές τράπεζες έχουν πρόβλημα
Για χρόνια, οι κρατικές τράπεζες της Ινδίας χρηματοδότησαν έργα σε τομείς όπως ο χάλυβας, η ενέργεια και οι υποδομές που δεν ήταν οι καλύτεροι στην κατηγορία, με αποτέλεσμα πολλά από αυτά τα δάνεια να καταστούν μη εξυπηρετούμενα σύμφωνα με την Franklin Templeton.
Ωστόσο αντίθετα με το τι γινόταν στο παρελθόν, η σημερινή ινδική κυβέρνηση είναι πολύ λιγότερο πρόθυμη να διασώσει τις προβληματικές τράπεζες απλώς με μια ανακεφαλαιοποίησή τους.
Αντ 'αυτού, τις πιέζει προκειμένου να προχωρήσουν σε μεγαλύτερες διαρθρωτικές αλλαγές.
Τον Ιανουάριο του 2018, η κυβέρνηση της Ινδίας δήλωσε ότι θα εκταμιεύσει περίπου 14 δισ. δολάρια σε 20 κρατικές τράπεζες έως τον Μάρτιο του 2018, σε αντάλλαγμα για την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων.
Αυτό ήταν μέρος μιας ευρύτερης επιχείρησης που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2017, όπου η κυβέρνηση δήλωσε ότι θα εισφέρει περίπου 33 δισ. δολάρια στις κρατικές τράπεζες μέσα σε διάστημα δύο ετών.
Μετά από αυτό, η Κεντρικής Τράπεζα της Ινδίας συσφίγγει περαιτέρω τις κατευθυντήριες γραμμές προς τις τράπεζες για την επίλυση των επισφαλειών των κακών περιουσιακών τους στοιχείων το Φεβρουάριο του 2018.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι κρατικές τράπεζες δεν είναι σε θέση να χρησιμοποιούν προγράμματα αναδιάρθρωσης δανείων για να καθυστερήσουν την αναγνώριση των επισφαλών χρεών.
Ως αποτέλεσμα, η κερδοφορία των τραπεζών δέχθηκε ένα σοβαρό χτύπημα, καθώς έπρεπε να δηλώσουν πολλά υφιστάμενα δάνεια ως μη εξυπηρετούμενα περιουσιακά στοιχεία και απαιτούσαν υψηλότερες προβλέψεις για ζημίες από δάνεια.
Παράλληλα οι κρατικές τράπεζες της χώρας μαστίζονται από απάτες και διαφθορά.
Για παράδειγμα, η δεύτερη μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ινδίας, η Punjab National Bank, δήλωσε ότι υπάλληλοί ενορχήστρωσαν μια μαζική απάτη ύψους 2 δισ. δολαρίων για πολλά χρόνια.
Η πραγματική πρόκληση
Yπάρχουν προκλήσεις, καθώς οι τράπεζες αρχίζουν να ανακτούν τα επισφαλή δάνεια.
Το 2017 η Ινδία τροποποίησε τον κώδικα αφερεγγυότητας και πτώχευσης, εμποδίζοντας τους σκόπιμους παραβάτες να εξαγοράσουν οποιοδήποτε από τα δικά τους προβληματικά περιουσιακά στοιχεία ή δάνεια σε μειωμένες τιμές.
Το πρόβλημα σύμφωνα με αναλυτές είναι ότι αν δεν τροποποιήσουν τον νόμο, ο οποίος επί του παρόντος απαγορεύει στις υποψήφιες εταιρίες να υποβάλουν προσφορά για συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία, τότε πολλές από αυτές τις μικρότερες εταιρείες θα πρέπει να εκκαθαριστούν, κάτι που θα έχει κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις όσον αφορά την απώλεια θέσεων εργασίας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών