Τελευταία Νέα
Διεθνή

ΗΠΑ: Η Google διέθεσε περισσότερα από 18 εκατ. δολάρια για lobbying, το 2017

ΗΠΑ: Η Google διέθεσε περισσότερα από 18 εκατ. δολάρια για lobbying, το 2017
Περισσότερα από 18 εκατ. δολάρια διέθεσε η Google, για να επηρεάσει μέσω lobbying τις αποφάσεις της Ουάσιγκτον
Περισσότερα από 18 εκατ. δολάρια (αύξηση 17% έναντι του 2016) διέθεσε η Google, για να επηρεάσει μέσω lobbying τις αποφάσεις της Ουάσιγκτον κι έτσι για πρώτη χρονιά το 2017,  ο κολοσσός της τεχνολογίας δαπάνησε το μεγαλύτερο ποσό από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία για το σκοπό αυτό.
Είναι επίσης η πρώτη φορά που μια τεχνολογική εταιρεία, έδωσε τα περισσότερα χρήματα για lobbying από το 1998, που άρχισε η επίσημη καταγραφή των σχετικών δαπανών από μεμονωμένες εταιρείες.
Παραδοσιακά το πιο έντονο επιχειρηματικό lobbying, έκαναν πάντα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και άμυνας.
Οι AΤ&T, Boeing και Comcast συμπλήρωσαν την κορυφαία τετράδα του lobbying το 2017.
Η Google διέθεσε χρήματα για να διαμορφώσει προς το συμφέρον της τις αποφάσεις του Λευκού Οίκου, του Κογκρέσου και των ομοσπονδιακών υπηρεσιών σε διάφορα θέματα, από τη μετανάστευση και τη φορολογία, έως την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.
Τα σχετικά στοιχεία του αρμόδιου Γραφείου της Γερουσίας των ΗΠΑ, που καταγράφει τις δαπάνες για lobbying, σύμφωνα με την «Washington Post», δείχνουν ότι η Google δεν είναι η μόνη τεχνολογική εταιρεία που, κατά τον πρώτο χρόνο της προεδρίας Trump, αύξησε σημαντικά τις σχετικές δαπάνες για την άσκηση παρασκηνιακής πίεσης και επιρροής.
Το Facebook αύξησε τις δαπάνες lobbying κατά 32% to 2017 (σε πάνω από 11 εκατ. δολάρια) έναντι του 2016, η Amazon κατά 16% (σε σχεδόν 13 εκατ. δολάρια), ενώ η Apple κατά 51% (λίγο πάνω από τα 7 εκατ. δολ).
Οι τέσσερις εταιρείες Google, Facebook, Apple και Amazon έδωσαν συνολικά περίπου 50 εκατ. δολάρια για lobbying.
Οι εταιρείες της Silicon Valley και οι επικεφαλής τους συγκρούσθηκαν το 2017 με τον Donald Trump, για διάφορα «καυτά» ζητήματα όπως ο περιορισμός της μετανάστευσης και η κλιματική αλλαγή, ενώ ειδικότερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κ.α.) βρέθηκαν -και συνεχίζουν να βρίσκονται- κατ' εξοχήν στο στόχαστρο, επειδή θεωρήθηκαν «οχήματα» της ρωσικής προπαγάνδας.
Οι τεχνολογικές εταιρείες ακόμη αντιμετώπισαν κοινωνική κατακραυγή λόγω διαφόρων περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης, εξάπλωσης της ρητορικής μίσους κ.α.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης