Τελευταία Νέα
Διεθνή

Υπό αμφισβήτηση το νομοσχέδιο των ΗΠΑ για τα αυτοοδηγούμενα οχήματα

Υπό αμφισβήτηση το νομοσχέδιο των ΗΠΑ για τα αυτοοδηγούμενα οχήματα
Η Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας θα ψηφίσει το μέτρο την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017, αλλά μπορεί επίσης να ψηφίσει για το αν θα συμπεριληφθούν τα μεγαλύτερα φορτηγά
Ένας συνασπισμός δικηγόρων για την ασφάλεια των αυτοκινήτων επέκρινε ένα νομοσχέδιο στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, που θα επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να πουλήσουν μέχρι και 100.000 αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα ετησίως εάν μπορέσουν να αποδείξουν ότι είναι τόσο ασφαλή όσο και τα συμβατικά οχήματα.
Το μέτρο, η πρώτη σημαντική ομοσπονδιακή νομοθεσία που αποσκοπεί στην επιτάχυνση της αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων στην αγορά, θα επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να κερδίσουν εξαιρέσεις από τα πρότυπα ασφαλείας για τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα, χωρίς το χειρισμό ανθρώπων.
Την περασμένη εβδομάδα, ο γερουσιαστής των ΗΠΑ, κ. John Thune, ένας Ρεπουμπλικανός που προεδρεύει στην Επιτροπή Εμπορίου, και ο γερουσιαστής Gary Peters, ένας δημοκράτης του Μίτσιγκαν, δήλωσαν ότι είχαν φτάσει σε μία διμερή συμφωνία για τη νομοθεσία.
Η Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας θα ψηφίσει το μέτρο την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017, αλλά μπορεί επίσης να ψηφίσει για το αν θα συμπεριληφθούν τα μεγαλύτερα φορτηγά.
Το αμερικανικό Σώμα ψήφισε ομόφωνα έναν παρόμοιο νομοσχέδιο στις αρχές Σεπτεμβρίου 2017, το οποίο δεν περιλάμβανε οχήματα άνω των 4,5 τόνων.
Ο ισχύων νόμος απαγορεύει τα οχήματα χωρίς ανθρώπινο έλεγχο.
"Το κοινό θα είναι ανδρείκελο για αυτό το επικίνδυνο πείραμα", δήλωσε ο πρώην επικεφαλής της Εθνικής Οδικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας, Joan Claybrook, σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους την Τρίτη, υποστηρίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία "προσπαθεί ουσιαστικά να απελευθερώσει την ασφάλεια των οχημάτων".
Ο Jason Levine, επικεφαλής του Κέντρου για την Ασφάλεια Αυτοκινήτου, δήλωσε ότι υπήρχε "απουσία της επιφυλακτικότητας από τις εταιρείες στη βιασύνη τους, ποια θα παρουσιάσει πρώτη αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα στο δρόμο".
Η General Motors, η Alphabet, η Ford Motor και άλλοι έχουν ασκήσει πιέσεις για τη νομοθεσία, ώστε να επιταχυνθεί η ανάπτυξη αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων χωρίς ανθρώπινα χειριστήρια.
Οι πολιτείες μπορούν να καθορίσουν κανόνες σχετικά με την καταχώριση, την αδειοδότηση, την ευθύνη, τις ασφάλειες και τις επιθεωρήσεις ασφάλειας, αλλά όχι πρότυπα απόδοσης.
Το νομοσχέδιο παρέχει στην Εθνική Οδική Ασφάλεια Κυκλοφορίας, την απαλλαγή των οχημάτων από τις ισχύουσες ομοσπονδιακές απαιτήσεις ασφάλειας και ο οργανισμός θα πρέπει να αποφασίσει εντός έξι μηνών από την υποβολή αίτησης.
Δεν είναι σαφές πώς θα εκπονηθεί η αξιολόγηση από τον Οργανισμό, δεδομένου του περιορισμένου τρέχοντος ελέγχου στους δρόμους των ΗΠΑ.
Το ποσοστό θνησιμότητας το 2015 ήταν 1,12 θάνατοι και 78 τραυματισμοί ανά 100 εκατομμύρια μίλια.
Το νομοσχέδιο υποστηρίζεται από ομάδες όπως η Ένωση Ατόμων με Αναπηρίες, οι οποίες λένε ότι τα αυτοοδηγούμενα οχήματα "έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν τον τρόπο με τον οποίο οι Αμερικανοί, με και χωρίς αναπηρίες, κινούνται γύρω από τις κοινότητές τους".
Η Συμμαχία Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, μία εμπορική ομάδα, δήλωσε την Τρίτη ότι η εξουσία της ωΕθνικής Οδικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας NHTSA δεν επηρεάστηκε από το νομοσχέδιο.
"Δεδομένου ότι το ανθρώπινο λάθος συμβάλλει σε εννέα από τις 10 συντριβές, η προώθηση τεχνολογιών αυτο-οδήγησης τώρα είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της μελλοντικής ασφάλειας στους δρόμους", δήλωσε ο εκπρόσωπος Wade Newton.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης