Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ιταλία: Υπεγράφη το προσύμφωνο για τη διάσωση της αεροπορικής Alitalia

Ιταλία: Υπεγράφη το προσύμφωνο για τη διάσωση της αεροπορικής Alitalia
Προβλέπεται, παράλληλα, περιορισμός των ρεπό και αύξηση μισθών κάθε τριετία...
Στην υπογραφή προσυμφώνου για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρίας Alitalia υπέγραψαν χθες, 13 Απριλίου 2017, το βράδυ, οι επικεφαλής της αεροπορικής εταιρίας.
Τα κύρια σημεία του προσύμφωνου συμπεριλαμβάνεται η περικοπή 980 θέσεων του προσωπικού εδάφους (αρχικά είχε γίνει αναφορά σε 1.338 περικοπές) και σε μείωση των μισθών όλων των εργαζομένων κατά ποσοστό 8%.
Προβλέπεται, παράλληλα, περιορισμός των ρεπό και αύξηση μισθών κάθε τριετία.
Στο συγκεκριμένο προσύμφωνο γίνεται αναφορά και στην ανάγκη αύξησης των εσόδων, με την ενίσχυση των αεροσκαφών μακράς ακτίνας.
Η έγκριση της προκαταρκτικής αυτής συμφωνίας, όμως, θα πρέπει να δοθεί από όλους τους εγγεγραμμένους στα μεγαλύτερα συνδικάτα της χώρας, την ερχόμενη εβδομάδα.
Οι επικεφαλής τους δηλώνουν ότι θα επιδειχθεί ευθύνη, αλλά πολλοί παρατηρητές θυμίζουν ότι είναι η πολλοστή φορά που επιβάλλονται περικοπές στους εργαζόμενους της εταιρίας, σημαντικό μέρος των οποίων εκφράζει μεγάλη δυσαρέσκεια.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός Paolo Gentiloni ευχήθηκε να υπάρξει αίσιο τέλος στην όλη υπόθεση, υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνησή του κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να μπορέσει να επιτευχθεί συμφωνία.
Οι μέτοχοι της εταιρίας, από τη μεριά τους, δεσμεύονται να προχωρήσουν σε ανακεφαλαιοποίηση ύψους δυο δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο υπουργός οικονομικής ανάπτυξης, Carlo Calenta, θέλησε να τονίσει ότι «στην περίπτωση που η όλη συμφωνία ναυαγήσει, το ιταλικό δημόσιο θα κληθεί να αναλάβει κόστος το οποίο θα ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ευρώ».
Η Alitalia έχει πληγεί από τον ανταγωνισμό των εταιρειών low cost, όπως η Ryanair, τον επιπλέον ανταγωνισμό από σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων, αλλά τα προβλήματα που της προκαλεί η μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω του φόβου τρομοκρατικών επιθέσεων, με αποτέλεσμα να καταγράφει οικονομικές ζημίες τα τελευταία χρόνια.
Πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσε ένα νέο στρατηγικό πλάνο το οποίο προβλέπει μείωση του κόστους κατά 1 δισ. ευρώ και αύξηση κατά 30% του κύκλου εργασιών έως το 2019, μέσω πιο ανταγωνιστικών προσφορών στα δρομολόγια μικρών και μεσαίων αποστάσεων.
Ένα άλλο εμπόδιο το οποίο καλείται να ξεπεράσει η Alitalia είναι και αυτό της νόμιμης παράκαμψης - μέσω κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων - του ανωτάτου ορίου ιδιοκτησίας της εταιρείας από την Etihad Airways του Αμπού Ντάμπι, που αποτελεί βασικό της μέτοχο με ποσοστό συμμετοχής 49% στο μετοχικό της κεφάλαιο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης