Σε στενή συνεργασία με επιστήμονες προχωράνε οι ΗΠΑ, για την αντιμετώπιση των τζιχαντιστών

Οι επιστήμονες αναπτύσσουν σταδιακά ένα υπολογιστικό μοντέλο και έναν αλγόριθμο, ο οποίος θα μπορεί να «διαβάζει» τις συμπεριφορές των τζιχαντιστών στο Διαδίκτυο
Στην επιστράτευση… φυσικομαθηματικών φέρεται να έχουν προχωρήσει οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους, με τους επιστήμονες να αναπτύσσουν σταδιακά ένα υπολογιστικό μοντέλο και έναν αλγόριθμο, ο οποίος θα μπορεί να «διαβάζει» τις συμπεριφορές των τζιχαντιστών στο Διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, σε δημοσίευση που αναρτήθηκε στο περιοδικό «Science», οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, με επικεφαλής τον φυσικό Neal Johnson, ανέλυσαν λεπτομερή αρχεία για τη δράση και τις κινήσεις των υποστηρικτών του Ισλαμικού Κράτους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την περίοδο 2014-15.
Η έρευνα εστιάσθηκε σε 196 διαδικτυακές κοινότητες φιλικά προσκείμενες προς το Ισλαμικό Κράτος, οι οποίες αριθμούν συνολικά πάνω από 108.000 μέλη, με το 40% εξ αυτών να αποτελούνται από γυναίκες. οι οποίες και διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στη διάχυση πληροφοριών και στη συγκέντρωση χρημάτων για τους τζιχαντιστές.
Οι επιστήμονες εξεπλάγησαν με το γεγονός ότι τα περισσότερα μέλη, παρά το γεγονός ότι δε γνωρίζονταν προσωπικά, παρουσίαζαν υψηλή συντονιστική ικανότητα και αναπροσαρμογή στη στρατηγική τους, ενώ κατάφερναν παράλληλα να διευρύνουν την επιρροή τους και σε άτομα χωρίς καμία προϊστορία εξτρεμισμού, όπως τον πρόσφατο μακελάρη του Ορλάντο, Omar Martin.
Ωστόσο, οι ίδιοι αναφέρουν ότι, βάσει ορισμένων μαθηματικών εξισώσεων, είναι σε θέση να εκτιμήσουν πιθανές νέες επιθέσεις στο μέλλον, ακόμα και αν οι μυστικές υπηρεσίες δεν έχουν πληροφορίες για συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Πλέον, μένει να φανεί εάν οι μυστικές υπηρεσίες θα στηριχθούν στη βοήθεια των επιστημόνων, με τον ίδιο τον Johnson ωστόσο να μη δείχνει αισιόδοξος ότι η εν λόγω συνεργασία θα κορυφωθεί στο άμεσο μέλλον.