Τα πρόστιμα που δεν επιβάλλονται και οι απώλειες εσόδων από φόρους
Η 16η Ιουνίου 2025 είχε οριστεί ως η ημερομηνία της «μεγάλης διασταύρωσης των ανασφάλιστων οχημάτων αναφέρει στο ΒΝ ο Δ. Ζορμπάς, πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου στην ΕΑΕΕ, και η Δ. Λύχρου πρόεδρος ΕΑΔΕ και ΕΕΑΕ.
Το μεγαλύτερο ασφαλιστικό φιάσκο της κυβέρνησης είναι το νέο σύστημα ελέγχων και κυρώσεων των ανασφάλιστων οχημάτων.
Ένα μήνα μετά την δημοσίευση στο ΦΕΚ 96/Α/21-6-202 του νόμου 5113/2024 για τα ανασφάλιστα οχήματα και το νέο σύστημα ελέγχων και κυρώσεων, και είκοσι ημέρες μετά την καταληκτική ημερομηνία (16 Ιουνίου 2025) για την έναρξη των διασταυρώσεων και την αποστολή των προστίμων, η υπόθεση ανασφάλιστα φέρεται να έχει πάει στα συρτάρια των υπουργείων, χάνοντας το κράτος και έσοδα από φόρους.
Η 16η Ιουνίου 2025 είχε οριστεί ως η ημερομηνία της «μεγάλης διασταύρωσης των ανασφάλιστων οχημάτων και η ημερομηνία αποστολής προστίμων» αναφέρει στο ΒΝ ο Δημήτρης Ζορμπάς πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου στην ΕΑΕΕ, διευθύνων σύμβουλος στην Syndea και η Δήμητρα Λύχρου πρόεδρος της Ενωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) και πρόεδρος της Ενωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ).
Οι λίστες όλων των ασφαλισμένων οχημάτων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) είναι στα χέρια των υπουργείων, ωστόσο ο μηχανισμός είναι άγνωστο το πώς και αν δουλέψει τονίζουν.
Δέκα στο χορό για ένα το ζητούμενο
Οι έλεγχοι θα διενεργούνταν από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.
Πρόστιμα στα χαρτιά
Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει:
-1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,-500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,
- 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται. Μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου.
Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
Βαρύτερες είναι οι ποινές για παράνομη κυκλοφορία οχημάτων σε αδράνεια.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Το μεγαλύτερο ασφαλιστικό φιάσκο της κυβέρνησης είναι το νέο σύστημα ελέγχων και κυρώσεων των ανασφάλιστων οχημάτων.
Ένα μήνα μετά την δημοσίευση στο ΦΕΚ 96/Α/21-6-202 του νόμου 5113/2024 για τα ανασφάλιστα οχήματα και το νέο σύστημα ελέγχων και κυρώσεων, και είκοσι ημέρες μετά την καταληκτική ημερομηνία (16 Ιουνίου 2025) για την έναρξη των διασταυρώσεων και την αποστολή των προστίμων, η υπόθεση ανασφάλιστα φέρεται να έχει πάει στα συρτάρια των υπουργείων, χάνοντας το κράτος και έσοδα από φόρους.
Η 16η Ιουνίου 2025 είχε οριστεί ως η ημερομηνία της «μεγάλης διασταύρωσης των ανασφάλιστων οχημάτων και η ημερομηνία αποστολής προστίμων» αναφέρει στο ΒΝ ο Δημήτρης Ζορμπάς πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου στην ΕΑΕΕ, διευθύνων σύμβουλος στην Syndea και η Δήμητρα Λύχρου πρόεδρος της Ενωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) και πρόεδρος της Ενωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ).
Οι λίστες όλων των ασφαλισμένων οχημάτων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) είναι στα χέρια των υπουργείων, ωστόσο ο μηχανισμός είναι άγνωστο το πώς και αν δουλέψει τονίζουν.
Δέκα στο χορό για ένα το ζητούμενο
Οι έλεγχοι θα διενεργούνταν από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.
Πρόστιμα στα χαρτιά
Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει:
-1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,-500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,
- 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται. Μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου.
Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
Βαρύτερες είναι οι ποινές για παράνομη κυκλοφορία οχημάτων σε αδράνεια.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών