Όσο υψηλότερη είναι η οικονομική επιφάνεια των πελατών τόσο υψηλότερες οι πιθανές αποζημιώσεις που θα αξιώσουν
Τέσσερις είναι οι βασικοί παράγοντες επικινδυνότητας για την σύναψη συμβολαίου Αστικής Ευθύνης Ξενοδόχων, αυστηρές οι προϋποθέσεις ασφάλισης και πολλές οι εξαιρέσεις σε σχέση με άλλα ασφαλιστήρια αστικής ευθύνης άλλων δραστηριοτήτων.
Το ασφαλιστήριο Αστικής Ευθύνης, αποζημιώνει τον Ασφαλισμένο ή απευθείας τον Τρίτο δικαιούχο. Η αποζημίωση καλύπτει τις δαπάνες για την αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη ο Τρίτος, για τυχόν σωματικές βλάβες/ απώλεια ζωής και υλικές ζημιές σε περιουσιακά στοιχεία του, συμπεριλαμβανομένης της χρηματικής ικανοποίησης για την ηθική βλάβη του ή την ψυχική οδύνη συγγενών του, καθώς και τα δικαστικά και νομικά έξοδα του Ασφαλισμένου μέχρι του ποσού που ορίζεται στο ασφαλιστήριο.
Παράγοντες Επικινδυνότητας στην Ανάληψη του Κινδύνου
1. Μέγεθος ξενοδοχείου
Το μέγεθος του ξενοδοχείου είναι ο πιο σημαντικό παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν.
Όσο μεγαλύτερη είναι η πελατειακή βάση τόσο μεγαλύτερες και οι πιθανότητες για κάποιο ατύχημα – απαίτηση.
Όσο περισσότερες οι υπηρεσίες που παρέχει ένα ξενοδοχείο, τόσο μεγαλύτερη και η έκθεση του σε πιθανά ατυχήματα και συνεπώς απαιτήσεις.
2. Πελατολόγιο
Η προέλευση των πελατών του ξενοδοχείου (εθνικότητες με διαφορετικό μορφωτικό, κοινωνικό, οικονομικό επίπεδο και νοοτροπία κλπ) είναι ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου.
Οι πολίτες του εξωτερικού είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τα δικαιώματά τους και πιθανότερο να διεκδικήσουν αποζημιώσεις σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος.
Επιπλέον, σημαντικό είναι και η οικονομική επιφάνεια των πελατών.
Όσο υψηλότερη τόσο υψηλότερες και οι πιθανές αποζημιώσεις που θα αξιώσουν.
Επίσης, αρκετές μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, συνάπτουν συμβάσεις με μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού. Αυτά τα γραφεία, αρκετές φορές απαιτούν συμβόλαιο Αστικής Ευθύνης από τον ξενοδόχο, και μάλιστα με υψηλά όρια.
Ταυτόχρονα, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που γίνονται απαιτήσεις απευθείας στα τουριστικά γραφεία μετά την επιστροφή του πελάτη στον τόπο διαμονής του για περιστατικά τα οποία δεν έχει γνώση ο ξενοδόχος
3. Τοποθεσία/εποχικότητα
Στην Ελλάδα, που ο τουρισμός είναι κυρίως εποχικός, υπάρχει μεγάλος αριθμός καταλυμάτων τα οποία δεν λειτουργούν σε ετήσια βάση αλλά κατά την καλοκαιρινή τουριστική σεζόν.
Ενα ξενοδοχείο το οποίο λειτουργεί σε εποχιακή βάση, είναι εκτεθειμένο σε κινδύνους για μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με ένα ξενοδοχείο που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
4: Εργασίες Συντήρησης
Ένας ακόμη παράγοντας επικινδυνότητας έχει να κάνει με τις εργασίες συντήρησης, επισκευών, ανακαίνισης. Στις ξενοδοχειακές μονάδες που λειτουργούν εποχικά, πολλές από τις εργασίες αυτές γίνονται κατά τη διάρκεια που δεν λειτουργούν.
Σε ξενοδοχείο που λειτουργεί συνεχώς στη διάρκεια του έτους, οι εργασίες αυτές γίνονται κατά τη διάρκεια που στο ξενοδοχείο βρίσκονται και διαμένουν πελάτες, οι οποίοι και είναι εκτεθειμένοι σε πιθανά ατυχήματα εξαιτίας αυτών των εργασιών.
Προϋποθέσεις Ασφάλισης
Ο ασφαλισμένος θα πρέπει να τηρεί όλες τις σχετικές προδιαγραφές ασφάλειας και συντήρησης των εγκαταστάσεων και να υπάρχουν σε ισχύ όλες οι προβλεπόμενες πιστοποιήσεις και άδειες λειτουργίας. Να λαμβάνει τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα και να τηρεί τους ισχύοντες νόμους ή/και τους κανονισμούς λειτουργίας της επιχείρησής του για την αποφυγή ατυχημάτων.
Να μεριμνά ανελλιπώς για τον τακτικό έλεγχο, συντήρηση και άμεση αποκατάσταση οποιασδήποτε βλάβης ή δυσλειτουργίας των Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού του ξενοδοχείου. Να λαμβάνει τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα και να τηρεί τους ισχύοντες νόμους ή/και τους κανονισμούς λειτουργίας της επιχείρησής του για την αποφυγή ατυχημάτων.
Τι εξαιρείται
Μεταξύ άλλων εξαιρούνται οι: Επαγγελματική Ευθύνη Ναυαγοσώστη, Επαγγελματική Ευθύνη Ιατρού, Νοσηλευτικού Προσωπικού, Αστική Ευθύνη θαλάσσιων μέσων αναψυχής, Αστική Ευθύνη εναέριων μέσων αναψυχής,
Ευθύνη Προϊόντος, Ευθύνη Tour Operator, Συμβατική ευθύνη, Επαγγελματική Ευθύνη, Ευθύνη από ατυχηματική μόλυνση/ρύπανση, Περιβαλλοντική ευθύνη, Cyber risk , οποιαδήποτε μεταδοτική ασθένεια, Ευθύνη Διευθυντικών Στελεχών, Καθαρώς Οικονομικές Ζημιές Διεθνείς κυρώσεις.
Ελ Ε
www.bankingnews.gr
Το ασφαλιστήριο Αστικής Ευθύνης, αποζημιώνει τον Ασφαλισμένο ή απευθείας τον Τρίτο δικαιούχο. Η αποζημίωση καλύπτει τις δαπάνες για την αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη ο Τρίτος, για τυχόν σωματικές βλάβες/ απώλεια ζωής και υλικές ζημιές σε περιουσιακά στοιχεία του, συμπεριλαμβανομένης της χρηματικής ικανοποίησης για την ηθική βλάβη του ή την ψυχική οδύνη συγγενών του, καθώς και τα δικαστικά και νομικά έξοδα του Ασφαλισμένου μέχρι του ποσού που ορίζεται στο ασφαλιστήριο.
Παράγοντες Επικινδυνότητας στην Ανάληψη του Κινδύνου
1. Μέγεθος ξενοδοχείου
Το μέγεθος του ξενοδοχείου είναι ο πιο σημαντικό παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν.
Όσο μεγαλύτερη είναι η πελατειακή βάση τόσο μεγαλύτερες και οι πιθανότητες για κάποιο ατύχημα – απαίτηση.
Όσο περισσότερες οι υπηρεσίες που παρέχει ένα ξενοδοχείο, τόσο μεγαλύτερη και η έκθεση του σε πιθανά ατυχήματα και συνεπώς απαιτήσεις.
2. Πελατολόγιο
Η προέλευση των πελατών του ξενοδοχείου (εθνικότητες με διαφορετικό μορφωτικό, κοινωνικό, οικονομικό επίπεδο και νοοτροπία κλπ) είναι ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου.
Οι πολίτες του εξωτερικού είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τα δικαιώματά τους και πιθανότερο να διεκδικήσουν αποζημιώσεις σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος.
Επιπλέον, σημαντικό είναι και η οικονομική επιφάνεια των πελατών.
Όσο υψηλότερη τόσο υψηλότερες και οι πιθανές αποζημιώσεις που θα αξιώσουν.
Επίσης, αρκετές μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, συνάπτουν συμβάσεις με μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού. Αυτά τα γραφεία, αρκετές φορές απαιτούν συμβόλαιο Αστικής Ευθύνης από τον ξενοδόχο, και μάλιστα με υψηλά όρια.
Ταυτόχρονα, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που γίνονται απαιτήσεις απευθείας στα τουριστικά γραφεία μετά την επιστροφή του πελάτη στον τόπο διαμονής του για περιστατικά τα οποία δεν έχει γνώση ο ξενοδόχος
3. Τοποθεσία/εποχικότητα
Στην Ελλάδα, που ο τουρισμός είναι κυρίως εποχικός, υπάρχει μεγάλος αριθμός καταλυμάτων τα οποία δεν λειτουργούν σε ετήσια βάση αλλά κατά την καλοκαιρινή τουριστική σεζόν.
Ενα ξενοδοχείο το οποίο λειτουργεί σε εποχιακή βάση, είναι εκτεθειμένο σε κινδύνους για μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με ένα ξενοδοχείο που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
4: Εργασίες Συντήρησης
Ένας ακόμη παράγοντας επικινδυνότητας έχει να κάνει με τις εργασίες συντήρησης, επισκευών, ανακαίνισης. Στις ξενοδοχειακές μονάδες που λειτουργούν εποχικά, πολλές από τις εργασίες αυτές γίνονται κατά τη διάρκεια που δεν λειτουργούν.
Σε ξενοδοχείο που λειτουργεί συνεχώς στη διάρκεια του έτους, οι εργασίες αυτές γίνονται κατά τη διάρκεια που στο ξενοδοχείο βρίσκονται και διαμένουν πελάτες, οι οποίοι και είναι εκτεθειμένοι σε πιθανά ατυχήματα εξαιτίας αυτών των εργασιών.
Προϋποθέσεις Ασφάλισης
Ο ασφαλισμένος θα πρέπει να τηρεί όλες τις σχετικές προδιαγραφές ασφάλειας και συντήρησης των εγκαταστάσεων και να υπάρχουν σε ισχύ όλες οι προβλεπόμενες πιστοποιήσεις και άδειες λειτουργίας. Να λαμβάνει τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα και να τηρεί τους ισχύοντες νόμους ή/και τους κανονισμούς λειτουργίας της επιχείρησής του για την αποφυγή ατυχημάτων.
Να μεριμνά ανελλιπώς για τον τακτικό έλεγχο, συντήρηση και άμεση αποκατάσταση οποιασδήποτε βλάβης ή δυσλειτουργίας των Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού του ξενοδοχείου. Να λαμβάνει τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα και να τηρεί τους ισχύοντες νόμους ή/και τους κανονισμούς λειτουργίας της επιχείρησής του για την αποφυγή ατυχημάτων.
Τι εξαιρείται
Μεταξύ άλλων εξαιρούνται οι: Επαγγελματική Ευθύνη Ναυαγοσώστη, Επαγγελματική Ευθύνη Ιατρού, Νοσηλευτικού Προσωπικού, Αστική Ευθύνη θαλάσσιων μέσων αναψυχής, Αστική Ευθύνη εναέριων μέσων αναψυχής,
Ευθύνη Προϊόντος, Ευθύνη Tour Operator, Συμβατική ευθύνη, Επαγγελματική Ευθύνη, Ευθύνη από ατυχηματική μόλυνση/ρύπανση, Περιβαλλοντική ευθύνη, Cyber risk , οποιαδήποτε μεταδοτική ασθένεια, Ευθύνη Διευθυντικών Στελεχών, Καθαρώς Οικονομικές Ζημιές Διεθνείς κυρώσεις.
Ελ Ε
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών