Τι ανέφερε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος στο ΒΝ κατά την έκδοση Υπουργικής Απόφασης σήμερα
Μετά από τις ασάφειες και ετερόκλητες απόψεις, αλλά και διαφορετικές ερμηνείες στο γράμμα του νόμου περί υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτου έναντι φυσικών καταστροφών, από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, τους ασφαλιστές, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) απαντά σε δύο ερωτήματα του ΒΝ:
1: Αν η ασφάλιση αστικής ευθύνης του οδηγού για φυσικές καταστροφές (πυρκαγιά και πλημμύρα) σύμφωνα με τον νόμο 5116/2024 (Α΄100), είναι προαπαιτούμενη προϋπόθεση για να λάβει ο οδηγός αυτοκινήτου κρατική αρωγή σε περίπτωση επέλευσης ασφαλιστικού γεγονότος, πυρκαγιά ή πλημμύρα.
2: Αν υπάρχουν κυρώσεις με επιβολή προστίμου στην περίπτωση που το αυτοκίνητο εντοπισθεί από τις διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ ή από επιτόπιους ελέγχους της τροχαίας χωρίς την προσθήκη της κάλυψης αστικών ευθυνών.
Η κρατική αρωγή παύει για το αυτοκίνητο
Είτε το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο για φυσικές καταστροφές σύμφωνα με τον νόμο 5116/2024, είτε όχι ο κάτοχος ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν θα έχει να λαμβάνειν κρατική αρωγή σε περίπτωση καταστροφικού γεγονότος. Η αποζημίωση που θα έχει να λαμβάνειν είναι από την ασφαλιστική που είναι ασφαλισμένος σύμφωνα με την αξία του αυτοκινήτου, απαντά η ΕΑΕΕ, επιβεβαιώνοντας το ΒΝ που έγραψε ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου έναντι φυσικών καταστροφών δεν είναι ουσιαστικά υποχρεωτική.
Το ΒΝ σε προγενέστερο άρθρο του έγραψε πως η ασφάλιση αυτοκινήτου έναντι φυσικών καταστροφών ουσιαστικά δεν είναι υποχρεωτική.
Πρόστιμα δεν υπάρχουν
Πρόστιμα από διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ ή από επιτόπιους ελέγχους της τροχαίας δεν προβλέπει το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, συμπληρώνει η ΕΑΕΕ.
Διαφοροποίηση στον νόμο μόνο για τα φορτηγά υπόχρεων προς ασφάλιση επιχειρήσεων
Αναλυτικά, η κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η οποία ρυθμίζει τα θέματα εφαρμογής του άρθρου του ν. 5116/2024 (Α΄100), κατ΄ εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 47 του ίδιου νόμου επαναλαμβάνει τις ρυθμίσεις του Νόμου 5116/2024 (άρθρο 5Α ) και δεν προβαίνει σε εξειδίκευση των προϋποθέσεων ασφάλισης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 47.
Η μόνη διαφοροποίηση αφορά στα φορτηγά αυτοκίνητα και τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης των υπόχρεων προς ασφάλιση επιχειρήσεων τα οποία εξαιρούνται από την υποχρέωση ασφάλισης της παρ. 1 του άρθρου 5Α, και θα πρέπει να ασφαλίζονται στο 100% της τρέχουσας εμπορικής τους αξίας και η αξία αυτή να περιλαμβάνεται στο 70% της αξίας της ασφαλιζόμενης επιχείρησης. Η υποχρέωση ασφάλισης θα πρέπει να περιλαμβάνει τις καλύψεις της πλημμύρας, της δασικής πυρκαγιάς και του σεισμού. Η υποχρέωση ασφάλισης ξεκίνησε την 1η Ιουνίου 2025, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ισχύουσας σύμβασης για την κάλυψη του οχήματος με άλλες υποχρεωτικές ή προαιρετικές ασφαλίσεις.
Open Data
Τα οχήματα σε διοικητική ακινησία ασφαλίζονται μόνο για δασική πυρκαγιά και πλημμύρα, στην τρέχουσα εμπορική αξία τους ενώ για τον για τον υπολογισμό της τρέχουσας εμπορικής αξίας των οχημάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ο αριθμός πλαισίου του οχήματος από την δημόσια ψηφιακή υπηρεσία «Open data Οχημάτων».
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
1: Αν η ασφάλιση αστικής ευθύνης του οδηγού για φυσικές καταστροφές (πυρκαγιά και πλημμύρα) σύμφωνα με τον νόμο 5116/2024 (Α΄100), είναι προαπαιτούμενη προϋπόθεση για να λάβει ο οδηγός αυτοκινήτου κρατική αρωγή σε περίπτωση επέλευσης ασφαλιστικού γεγονότος, πυρκαγιά ή πλημμύρα.
2: Αν υπάρχουν κυρώσεις με επιβολή προστίμου στην περίπτωση που το αυτοκίνητο εντοπισθεί από τις διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ ή από επιτόπιους ελέγχους της τροχαίας χωρίς την προσθήκη της κάλυψης αστικών ευθυνών.
Η κρατική αρωγή παύει για το αυτοκίνητο
Είτε το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο για φυσικές καταστροφές σύμφωνα με τον νόμο 5116/2024, είτε όχι ο κάτοχος ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν θα έχει να λαμβάνειν κρατική αρωγή σε περίπτωση καταστροφικού γεγονότος. Η αποζημίωση που θα έχει να λαμβάνειν είναι από την ασφαλιστική που είναι ασφαλισμένος σύμφωνα με την αξία του αυτοκινήτου, απαντά η ΕΑΕΕ, επιβεβαιώνοντας το ΒΝ που έγραψε ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου έναντι φυσικών καταστροφών δεν είναι ουσιαστικά υποχρεωτική.
Το ΒΝ σε προγενέστερο άρθρο του έγραψε πως η ασφάλιση αυτοκινήτου έναντι φυσικών καταστροφών ουσιαστικά δεν είναι υποχρεωτική.
Πρόστιμα δεν υπάρχουν
Πρόστιμα από διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ ή από επιτόπιους ελέγχους της τροχαίας δεν προβλέπει το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, συμπληρώνει η ΕΑΕΕ.
Διαφοροποίηση στον νόμο μόνο για τα φορτηγά υπόχρεων προς ασφάλιση επιχειρήσεων
Αναλυτικά, η κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η οποία ρυθμίζει τα θέματα εφαρμογής του άρθρου του ν. 5116/2024 (Α΄100), κατ΄ εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 47 του ίδιου νόμου επαναλαμβάνει τις ρυθμίσεις του Νόμου 5116/2024 (άρθρο 5Α ) και δεν προβαίνει σε εξειδίκευση των προϋποθέσεων ασφάλισης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 47.
Η μόνη διαφοροποίηση αφορά στα φορτηγά αυτοκίνητα και τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης των υπόχρεων προς ασφάλιση επιχειρήσεων τα οποία εξαιρούνται από την υποχρέωση ασφάλισης της παρ. 1 του άρθρου 5Α, και θα πρέπει να ασφαλίζονται στο 100% της τρέχουσας εμπορικής τους αξίας και η αξία αυτή να περιλαμβάνεται στο 70% της αξίας της ασφαλιζόμενης επιχείρησης. Η υποχρέωση ασφάλισης θα πρέπει να περιλαμβάνει τις καλύψεις της πλημμύρας, της δασικής πυρκαγιάς και του σεισμού. Η υποχρέωση ασφάλισης ξεκίνησε την 1η Ιουνίου 2025, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ισχύουσας σύμβασης για την κάλυψη του οχήματος με άλλες υποχρεωτικές ή προαιρετικές ασφαλίσεις.
Open Data
Τα οχήματα σε διοικητική ακινησία ασφαλίζονται μόνο για δασική πυρκαγιά και πλημμύρα, στην τρέχουσα εμπορική αξία τους ενώ για τον για τον υπολογισμό της τρέχουσας εμπορικής αξίας των οχημάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ο αριθμός πλαισίου του οχήματος από την δημόσια ψηφιακή υπηρεσία «Open data Οχημάτων».
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών